Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jag ska också slänga i en hårtoning från affären snart. Men eftersom jag har blekta slingor nu måste jag ha något med rött i. Ska försöka hitta nån mörkbrunröd färg. Det är väldig sällan jag färgar själv nu, men jag har ingen
lust att lägga ut massor av hundralappar när jag ändå mest ska vara hemma.

Hoppar in snabbt innan jag tar min sista kund.

HJÄLP, vad ska vi klä ut oss till på maskeradfesten på lördag? Någon som har bra och fyndiga idéer???

Okej, nu har jag suttit med toningen i 10 minuter, alldeles nervös är jag :o min superblonda man sitter med lite toning som blev över och han är så stolt så :D

haha ja, vi sa att vi får raka honom om det blir allt förjävligt fult men det tror jag inte, men väldigt ovant kommer det nog bli att se honom lite mörkhårigare :D
Nu ska jag gå och spola ur toningen :laugh:

Min svarthåriga karl ska visst ha blekt håret en gång under tonåren, men jag har inte sett några bildbevis.. måste ha sett muppigt ut med tanke på att han har väldigt svarta och markerade ögonbryn och fransar.

Alltså, det står att man ska "komma som någon annan" :crazy: så jag antar att det inte är halloween

Haha ja nu har jag en lila-röd karl med blonda ögonbryn och fransar - snyggt? Nej. Roligt? Oh ja! :rofl: Fast han är nöjd den token :D

Mitt hår blev som det skulle (tror jag) så nu har jag bara en nyans i håret och inte tre och håret klarar sig ett tag till från frisören ;)

Hum ska du och din karl gå ihop kan ni klä ut er till varann. Eller någon kändis som du har kläder till hemma! :)

En kändis eller en "yrkeskategori" funkar ju om du ska komma som någon annan. :) Kanske du känner nån sjuksköterska, polis, väktare eller liknande "uniformmänniska" som kan låna ut en uppsättning kläder?

Vilken rolig karl du har! :laugh: Min skulle inte ens färga det lilla obefintliga hår han har, trots att det skulle vara avklippt om 3 dagar! :D :rofl:

Men inte ska du väl känna att ni måste göra pricktest "bara för att". Om T inte visar något så skulle jag inte ägna det en tanke :)

Där skrev du nåt väldigt klokt :bow: du har så rätt så! Jag hoppas bara att han (och lillebror) får slippa eländet!

Ang besöken
Frågade BM idag, och mkt riktigt så är det lite färre besök nu som andraföderska. Hon sa att hon kunde flytta nästa besök en vecka tidigare, men för min del så spelar det igen roll. Allt känns hittills väldigt bra och värdena och sf-måttet såg bara fint ut nu också!

V29+3 (hade jag inte vart hos BM idag hade jag inte haft så stor koll :o)
Sf på 28 och hade ökat 0,7 kg sen sist,var uppe i 78,8kg nu. Ligger mitt på sfkurvan, precis som med Theo! Har dock slarvat med järnet så nu måste jag skärpa mig!

Helt hysteriska dagar här när Ture och jag börjar inskolning på dagis vid sju och resten av dagen går i ett.

Någon annan här som haft problem under inskolningen? Ture vaktar mig som en hök och håller mig helst i handen hela tiden. En kortis ute gick han utan att blinka iväg med fröken för att gunga och meka trampbil men inne går det inte. Sen är han lätt neurotisk resten av dagen hemma och kunde inte ens sitta i vagnen när vi var och handlade utan ville bli buren, han är väldigt orolig. Trött som en tok nu och somnade innan jag hann släcka lampan.

Fattar inte hur jag ska kunna lämna honom där. Idag var lätt hysteriskt och en fröken sa själv att de inte hade rätt ut det utan mig. Jag åt med 4 stycken 1-2-åringar och skar kött och potatis som en tok och hann inte äta själv. Fröken som skulle suttit vid det bordet var tvungen att gå undan med en hysterisk unge som skrek precis hela tiden jag var där. Jag var tvungen att fråga om det var normalt och poängtera att om Ture låter sådär så ringer de mig direkt. Tror det barnet skrek mer idag än vad Ture gjort under sin livstid.

Psykisk terror att skola in på förskola. :(

Bild? På vem? :D
Jo då det blev helt okej, håret är enhetligt nu utan en ap-ful utväxt och inte allmänt matt och livlöst.

Cyllene: Usch vad jobbigt för er :( vi har inte haft så stora problem mer än att Isabella tyr ju sig väldigt mycket till personalen. Hon har det lite jobbigt med gruppen då den är ganska stor men får hon bara vara med en pedagog och lite färre barn runt sig så går det bra.
Märkligt att de inte ringde det ledsna barnets föräldrar :crazy: det är ju inte direkt schysst av dem!

Usch vad jobbigt att läsa om sådana här inskolningar. Du är ju inte den första i tråden som har det jobbigt med inskolningen. Stackars små barn som inte vill/är redo/känner sig trygga..

Vi har ju haft 1 superlätt inskolning med första sonen, och sen en helt ok inskolning med S. Lite hålla handen/vara nära/i famnen första dagen men sen lossnade det, och jag tyckte att det var såå segt. Vi hade inskolning i 2 v, med bara 1-2 tim/dag första veckan. Jag satt mest på en stol och hade trist medan S lekte bra med de andra barnen utan att bry sig så mycket om mig. Visst, om jag gick ut ur rummet när han såg det så ville han ju hänga med, men han blev inte hysterisk.

Under maten var det en unge som var närmast hysterisk och grät och höll på. Men fröknarna och föräldrarna hade sin plan som de jobbade efter så det var väl bara att härda ut. Jag tyckte nästan mest synd om de andra barnen vid bordet som inte fick lika mycket stöttning och assistans som de kanske skulle behövt, än själva hysteriska barnet just då.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar