Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Vad modig du är!! :laugh:

Jag konstaterade igår att jag för första gången på två år tycker att det är ganska mysigt med mörker. Inte när jag är ute, utan när jag är inne och det är mörkt ute. Också ett stort framsteg. :)

Jag tycker det är lite jobbigt att det börjar närma sig att få tillbaka skiten :( Skulle gärna operera bort det som behövs bara för att få slippa. Men jag kommer nog aldrig riktigt kunna bestämma mig för att jag är klar med barn. :grin:
Usch ja... Jag måste snart bestämma mig hur jag/vi ska göra. Vi är ju definitivt klara, men det verkar inte som att maken är speciellt sugen på att klippa ledarna. Och det är nog inte jag heller. Då återstår egentligen bara kopparspiral och tillhörande biverkningar i form av ökad blödning och värk... :crazy:

Tack! :)

Känns bra med en karl som kan tänka sig (och vill) klippa sedan men inte förrän vi har två barn så ja vi får väl se hur det blir med den saken :p

Jag föredrar när det är ljust. Nu vill jag lysa upp resen av tomten. Det kommer att bli dyra elräkningar :angel:

dsc00363_172923984.jpg

Tankarna i tur och ordning:

1. Snygg tapet (helt skadad just nu både av tapeter och att måla tak *kräksmiley*)
2. Vad du och Bellan är lika varandra!
3. Riktigt bra jobbat med första toningen på egen hand :laugh:

*kl*
Dagens onödigaste kommentar.. Men jisses vad jag är glad idag. Det där äckliga röda kom. Äntligen!!! :angel:

Samma här :bump: Har också varit lite orolig faktiskt. Syskon just nu, när jag precis ska börja på ny tjänst, är inte aktuellt. Och jag har hunnit fundera en del på vad vi skulle göra om jag mot förmodan (för risken var liten) skulle ha varit gravid nu. Förr hade jag inte tvekat utan direkt sagt "abort", men nu - och obs! obs! obs! lägger absolut ingen skuld på dem som väljer annorlunda - vet jag inte om jag hade klarat av det. Något har förändrats totalt efter H kom. Så det var ett *tjoo-ho-hoo* tjut när jag var på toan och gjorde den glada upptäckten.

Usch vad jobbigt med inskolningen.. Vi hade också en ganska jobbig inskolning. Milton var som ett plåster på mig och var superledsen varje gång han var själv, de ringde mig varje gång så jag fick komma tillbaks utom sista dagen. Ungefär så var det i alla fall. Var färdiginskolad 1-2 september nånting.
Men nu älskar han ju dagis, vilket är så underbart att se!! Härom dagen började han dagen med att säga hejdå redan på parkeringen och idag ville han inte hem - faktiskt jätteroligt (än så länge :D ) att se den förändringen! Så tappa inte modet fullständigt, för det blir bättre, i de allra flesta fall i alla fall =)

Michellan: Du tyckte de skulle ringa det ledsna barnets föräldrar, men jag vet inte om jag håller med dig.. I vissa fall är det ju så att föräldrarna inte har något val än att lämna barnet efter ett visst datum. Rent ekonomiskt hade inte sambon kunnat vara hemma här och min utbildningen började ju. Och om personalen hade ringt mig i skolan för att berätta hur ledsen Milton var, då hade jag brutit ihop fullständigt, det hade varit rena tortyren! Nu är det ju inte så i alla fall, men ibland är det ju tyvärr så :(

Vad fin du är!!! Och tapeten är ju underbar!

Bollen: vad duktig du är, modigt gjort tycker jag!! Jag är ju inte direkt mörkrädd, tycker till och med att det är riktigt mysigt att sitta där på hästryggen i mörkret :D
Vi har det ju så bra att vi bor ju i byn i stort sätt, vår gård ligger parallellt med byavägen och även vår lilla väg har ett par gatlampor. Vill jag rida upplyst så rider jag bredvid den upplysta motionsslingan, fungerar utmärkt :D
Shit vad jag blev ridsugen nu bara för det! Men nä, tror inte att min Armani skulle uppskatta om jag tog honom från boxen vid denna tidpunkt!

På tal om hästar, vet ni vad jag gjorde igår...? Jag glömde stänga boxdörrarna, så senare på kvällen hittade jag två hästar betande i trädgården, suck... Plus att jag glömde vattenslangen på (igen!!!!) i typ tre timmar.. Tröttsam jag känner mig :angel:

Fast jag tycker att det inte är acceptabelt att litet barn ska gråta efter sina föräldrar under en hel dag. Då får man i mina ögon göra vad nöden kräver. Jag skulle bryta ihop om jag fick höra att mitt barn har gråtit otröstligt utan att de har ringt mig. Vi tycker helt enkelt olika i denna fråga :)

Modett: Tycker du att vi är lika? Det var första gången på länge någon sa det :) Det var mer sånt när hon var nyfödd även om har fler drag av mig än sin pappa så är det ögonen folk ser och därför ser hennes pappa i henne.
Ja jag är faktiskt lite stolt över mig själv att jag lyckades så bra med toningen :D

Usch ja... Jag måste snart bestämma mig hur jag/vi ska göra. Vi är ju definitivt klara, men det verkar inte som att maken är speciellt sugen på att klippa ledarna. Och det är nog inte jag heller. Då återstår egentligen bara kopparspiral och tillhörande biverkningar i form av ökad blödning och värk... :crazy:

Kondom?;)

Jag vill med bara ha två barn, men jag vet inte om jag kommer börja med några p-medel efter andra. Har använt minipiller för några år sen. Men jag tyckte jag blev svajig i humöret av dem. Vi har kört med gummi i så många år att det går på rutin.

Fnys, trodde att jag svarat från makens iphone men det verkar inte så.

Hur som helst så skrev jag att ni var väldigt lika utifrån bilderna jag sett!

Det finns sånna där blå skoskydd också, men jag har något emot dem. Jag tar alltid av mig skorna istället när sånna krävs. :o Försöker att bara ha skor som är enkla att få av sig, oftast har jag ju mina boots som flyger på och av hur lätt som helst och jag antar att det blir mina korta ofodrade stövlar på slutet av graviditeten den här gången också, inga andra skor gick på... Kände mig som en "sexbomb" varje dag där de sista två månaderna med så mycket vätska i kroppen att jag knappt kunde röra mig. :D

Kl

Jag tror att jag har ett geni-barn.
Nu på morgonen lekte Vera med min mans iPone. Hon spelade feed the pig, men stängde ner det själv. Öppnade safari och surfade in på något stort universitet i pitsburg. Vi förklarar för henne att man måste nog kunna läsa och åtminstone prata innan man får börja läsa där. Varpå Vera svarar; Heej! :D

Pitsburg nästa alltså :rofl:

Haha! :rofl: Vilgot lånade sin morfars mobil (med knappar) och la in en kontakt i telefonboken. Bhg med nummer 444 tror jag att det var. Han blev jätteglad och ar fortfarande kvar den där kontakten. :D

Synd att Crocs har blivit omodernt. De är ju annars perfekta för otymplingar. :D

Kl
Nu har familjen precis stuckit hemifrån och jag ska snart ta tag idagens sysslor. På programmet står skruva ihop skötbord och montera om (höja) spjälsängen.

Mina hästar är vana vid pannlampa! Mycket praktiskt. I gårkväll när jag skulle ta in dem vid 20.30 så var "nh-tjejen" i stallet och tyckte att jag skulle komma ner på ridbanan och leka lite med Tore. Så jag gick ner och lekte! Han är hur fin och följsam som helst. Provade faktiskt några svårare övningar som att skicka honom mellan koner med bara kroppen!
Det var så kul så jag hämtade mitt sto, hon som ska ha ihjäl en ifall man ställer krav.... Så bara att be henne backa eller flytta bogen tog typ en timme, och då blev det inte hundra. SÅ halv 11 ringde gubben och undrade vart jag tog vägen :) Inte ofta man är i stallet till 11 på kvällen.

Haha, det är livsfarligt när de sätter igång med telefonerna. Vera lyckades skapa en mapp i iPhonen och flytta 2 appar dit, maken fattade ingenting när han fick tillbaka telefonen :D

Jag håller med dig, kondom är dessutom trist :angel:
Men det just vad som används nu, vi är inte överens om vem som ska "stympa" sig så att säga....

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar