Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Synd att Crocs har blivit omodernt. De är ju annars perfekta för otymplingar

Fniss, vad tror du jag haltar runt i nu för tiden? Ovannämnda skönheter såklart, eller makens stora vinterstövlar. Alla mina andra skor är för smala för brutna tår.

Fast jag saknar crocsen inne.. De är egentligen mina inneskor, får så ont i fötterna av att gå och stå på (speciellt klinkers-)golvet utan inneskor. Viss pensionärsvarning.

Jag använder också Crocs, men bara hemma. :D Bättre hemma/trädgårdsskor får man ju leta efter. :laugh:

De är faktiskt grymt sköna! Måste köpa ett par nya att ha inne sen, om det inte går att skrubba upp gamlingarna när tån är läkt.

Haha, alltså, förlåt, men jag skulle verkligen ALDRIG kunna ha ett par crocs. De går emot allt jag tycker är snyggt. :o :D jag vet att det är löjligt, men jag kan bara inte ha ett par på mig. :o

Jag tycker att kg har sjunkit tillräckligt lågt som lever i mina (3 :angel: ) Uggs på vintern, för snygga är de verkligen inte. Har ett par lågskaftade inne som jag har som tofflor. Annars så bor jag i mina flipflops. Så länge det inte är under 10 grader och lera så är det flipflops som gäller för mig. :love:

Nu har jag varit iväg och lämnat S på dagis, jag fick faktiskt en kram och puss imorse som hejdå. :love: Sen åkte jag till vårdcentralen och tog blodprov till nupp/kub nästa vecka. Jag är så ruggigt stolt över mig själv. Jag är världens mest nålrädda person, jag får panikångest när någon nämner en spruta. :o och de två senaste gångerna har jag tagit rör på rör utan att blinka. Så länge jag slipper se och de berättar vad de gör så fungerar det ganska bra, förutom att jag inte kan andas. :D

Så länge jag slipper se och de berättar vad de gör så fungerar det ganska bra, förutom att jag inte kan andas. :D

Precis så är det för mig med. Jag gillar inte tandläkare/sjukhus etc etc.. Det värsta jag vet är när jag får se vad som skall användas, eller att de berättar om det.. Så jag ligger ALLTID och blundar. På förlossningarna har jag gjort det. Varenda tandläkarbesök har jag gjort det osv osv osv.

(avstickarfråga till Michaellan.. hur vanligt är det att patienter blundar hos er?)

Så gissa om jag blev irriterad när jag ligger i den mindre bekväma/trevliga gynstolen och skall få spiralen ditsatt, och blundar.. När barnmorskan börjar berätta allt hon skall göra. "Nähä du, här håller vi tyst, sade jag. Inte ett ord vill jag höra mer".. Då skrattade hon och sade att många ville veta exakt vad som skulle göras för att de då blev mindre nervösa och kunde slappna av mer. Hell no säger jag. (och blundar vidare och håller krampaktigt i armstöden).

Det är lika när jag ger blod, jag gör det gärna. Både för den goda sakens skull, och för min egen då migränattackerna brukar vara ett minne blott om jag tömmer systemet ibland, :rofl:. Men att se på armen med nål och slang i, nä det kan jag inte!

kl

Hjälp vilken dag!
För att ta det från början lite snabbt så börjar det ju bli riktigt tungt ekonomiskt nu när ingen av oss lyckas få jobb, sambon har verkligen sökt allt han hittar och får typ aldrig några svar, så under helgen började han fundera på att söka lite längre bort...
igår sökte han jobb i sthlm och i eskilstuna och idag ringer det TRE olika som kallar han på intervju denna vecka, ett här i Örebro men han vet inte riktigt vad han tycker om den tjänsten då det är något han aldrig gjort tidigare, sedan från både eskilstuna och sthlm om bredbandsjobb, vilket är det han helst vill göra och det han verkligen kan. Så nu ska han på intervjuer i sthlm på både torsdag och fredag och idag in till Örebro :) Härligt!
Men... Jobb i eskilstuna innebär pendling på 10mil enkel resa och i sthlm skulle det innebära veckopendling dit, känns ju sådär... Dessutom måste han ju lyckas hitta någonstans att bo där isåfall och ev får vi börja planera för flytt igen... lite knepigt läge det här, ingen av oss vet vad vi vill, tror jag!

Sorry för långt och förvirrat inlägg men kom gärna med tankar om ni förstår något av det jag svamlat ihop ;)

Fast gummistövlar är bra det med när man ska lämna/hämta på dagis :D Jag bor i mina älskade Hunter-stövlar och det är ju bokstavligt tala bara att hoppa ner i stövlarna, dessutom är det snyggt!

Det finns sånna där blå skoskydd också, men jag har något emot dem. Jag tar alltid av mig skorna istället när sånna krävs. :o Försöker att bara ha skor som är enkla att få av sig, oftast har jag ju mina boots som flyger på och av hur lätt som helst och jag antar att det blir mina korta ofodrade stövlar på slutet av graviditeten den här gången också, inga andra skor gick på... Kände mig som en "sexbomb" varje dag där de sista två månaderna med så mycket vätska i kroppen att jag knappt kunde röra mig. :D

Blå skoskydd... Trauma!
Tror jag skrev om det här när det hände. Men nån vecka innan Ture föddes var jag ju inne på hinnsvepning och när jag kom från sjukhuset och tagit mig runt hela området och över den gigantiska parkeringen så möter jag en mamma och son och mamman säger "EHUM, du har dina blå tofflor på dig men jag gissar att du inte ser dem!!".

:D :D

Kondom känns lite ... Eehh .... tonårsmässigt. :o Dessutom har jag verkligen ingen rutin på sånt. Jag får ta ett snack med maken igen. ;)

Ännu mer tonårsaktigt är det när f*nskapet spricker och man tvingas åka och köpa dagen efter piller. Kan säga att jag dog när sambon kläcker ur sig lite klämkäckt sådär: "Ja det var en olycka i arbetet" till apotekspersonalen :o Jag tog Iggy under armen och avvek omgående.

Haha! Jag har något liknande från när jag suttit hos en vän på sjukhuset som misslyckats med en dubbelbakåtvolt, på skidor alltså när jag bodde i åre, och lyckats slitit sönder höften när han landade. Jag var lite lagom hysterisk och sen när jag skällt på honom, hållit hans hand och ringt hans mamma för att berätta så upptäcker jag senare att jag gått runt i hela byn samt på Ica med de där jävla skydden.

Jag klarar bara inte av dem. Utseendet, hur de låter, känslan, uäh. Nä, som sagt, jag tar jämt av mig skorna istället. :D

Förövrigt är jag väldigt sur på Ellos just nu :devil: Beställde ett par Kavatkängor i början på september och fick besked om att de kommer först i början på november. I fredags damp de ner i brevlådan. Jag hade beställt stl 23. På kartongen står det 23, i kartongen ligger ett par skor i stl 25 :grin: Och självklart är de slut hos Ellos i stl 23 :mad: Så himla typiskt för jag hade köpt dem med 50% rabatt.

Här kommer inte crocs heller över tröskeln. Det måste vara det vidrigaste någon skapat i skoväg, så ruggigt fult!!!

hahahaha :rofl:
Jag hade dött!
Jag tror inte ens att jag hade följ med till affären, det hade maken fått klara av själv. Tacka vet jag internet där man kan beställa hem "pinsamma" saker, typ kondomer.

Klart ni ska flytta, i alla fall närmare buketräffarna :idea:

Jag förstår att det känns jobbigt med knagglig ekonomi.

Vad vill din sambo jobba med? Bredband är ju ganska brett ;)

kl

Hjälp vilken dag!
För att ta det från början lite snabbt så börjar det ju bli riktigt tungt ekonomiskt nu när ingen av oss lyckas få jobb, sambon har verkligen sökt allt han hittar och får typ aldrig några svar, så under helgen började han fundera på att söka lite längre bort...
igår sökte han jobb i sthlm och i eskilstuna och idag ringer det TRE olika som kallar han på intervju denna vecka, ett här i Örebro men han vet inte riktigt vad han tycker om den tjänsten då det är något han aldrig gjort tidigare, sedan från både eskilstuna och sthlm om bredbandsjobb, vilket är det han helst vill göra och det han verkligen kan. Så nu ska han på intervjuer i sthlm på både torsdag och fredag och idag in till Örebro :) Härligt!
Men... Jobb i eskilstuna innebär pendling på 10mil enkel resa och i sthlm skulle det innebära veckopendling dit, känns ju sådär... Dessutom måste han ju lyckas hitta någonstans att bo där isåfall och ev får vi börja planera för flytt igen... lite knepigt läge det här, ingen av oss vet vad vi vill, tror jag!

Sorry för långt och förvirrat inlägg men kom gärna med tankar om ni förstår något av det jag svamlat ihop ;)

Jag fattar precis!! Vi gör det omvända liksom ;) bor i Sthlm och mannen har fått jobb i Örebro. Börjar i januari... Vi ska ha första barnet i april (BF 18/4)... jag har fast jobb här som jag tänkte jobba kvar på tills jag ska på mammaledighet. Hästen är ett kapitel för sig kan man säga. Här hemma har jag massor av back-up, men i Örebro känner jag ingen + kan ju inte rida själv till att börja med. Han lär hamna på tillridning någonstans till typ augusti lr nåt.

Alltså det är bredbandsinstallation som han vill jobba med, har gjort det på olika ställen i typ 1½ år och trivs bra med det :)
Problemet med ekonomin är ju att vi går minus varje månad just nu och snart är ju det lilla vi sparat slut det med :( Lägenheten vi har nu är relativt dyr (iaf för oss) men samtidigt trvis vi ju ganska bra här och att M har ett dagis som funkar bra (tyvärr 1mil enkel väg dit)
Att veckopendla funkar ju inte i längden men kan ju vara ett sätt att få det att gå runt just nu och sedan ta ställning till flytt, problemet är ju bara att han ska hitta någonstans att bo då med och att vi isåfall längre fram behöver hitta något på lämpligt pendlingsavstånd till sthlm el eskilstuna och det är ju inte det lättaste...
Men det känns ju viktigare att han får ett bra jobb än att jag hittar något då jag som längst kommer kunna jobba till mars/april eller så. :)
Ett jobb till mig här just nu hjälper ju bara tillfälligt...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar