Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18
Jag tycker du passade jättefint i färgen!
@Cyllene: vad jobbigt att det tjorvar med inskolningen.
barnet som grät hysteriskt, vet du om det var nyss inskolat? Jag hade haft väldigt svårt att lämna vårt barn om jag vetat att hon blev hysterisk minst en gång varje dag...
Vår S har ju knappt varit ledsen alls, peppar peppar. Hon grät de två första veckorna när jag lämnade, men sen var det som om hon passerade en tröskel och sen dess har det inte varit några problem alls. Jag lämnar henne när de äter frukost, så antingen springer hon fram och ger en fröken en kram, eller så går hon direkt fram till hennes stol.
När jag tar av mig mina skor och hänger upp hennes ytterkläder så står hon och hoppar utanför grinden/dörren till deras avdelning och när jag öppnar den springer hon in. Något som, iaf jag, tycker är väldigt skönt är att hon alltid är glad när jag kommer och då ska vi åka hem, hem, hem. Hon blir sur om jag står kvar för länge och pratar med pedagogerna.
@Bollen: Vad duktig du är!! Minns när jag gjorde samma promenad första gången, vad duktig man kände sig. Fast jag är fegare än du och använder pannlampa.