Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Vi har haft jättemycket problem med inskolningen av äldsta dottern. Hon är fortfarande inte helt nöjd med att bli lämnad på dagis. Vissa dagar går bättre och hon vinkar glatt eller börjar leka på en gång. Andra dagar är hon jätteledsen och jag får trösta eller så får en fröken ta över och sköta tröstandet. Jag tror att vissa barn (jag själv var/är sån) helt enkelt trivs bäst hemma.
Men jag måste tillägga att hälften av gångerna som jag kommer och hämtar henne så frågar hon varför jag kommer redan :D

Vet ni vad jag har gjort?

Jag har varit ute och ridit i mörkret. Hämtade till och med hästarna själv i sommarhagen i kolmörker. :banana::banana:

Äsch det är väl inget att se :p :D

dsc00363_172923984.jpg

M ville inte vara med på bild så han slapp.

Va du är duktig!!

Det va så länge sen jag behövde gå ut själv i kolmörker att jag inte minns hur läskigt det faktiskt är. Skulle jag behöva göra det så skulle jag nog springa från A till B :D Inser att jag faktiskt trivs väldigt bra med att bo i ett villaområde med upplysta gator! :)

Håller med Aneka jag, vad snygg du är!! Håret var inte alls så rött som jag hade fått för mig. Fin färg iaf. Ser inte ut att vara "hemma"tonat heller. Vad var det för märke?

Ja, snygg tapet var det ju också :)

Bollen: Vad du är duktig!! :bump: Själv funderar jag på när jag skall vänja mina hästar med pannlampa vid intag. (+ unghästen vid ridning) :crazy:

snyggt :laugh:

Jo jag känner mig otroligt stolt, modigare än hästen är jag. Han blev rädd för soptunnorna och gjorde en tvärvändning i luften och galopperade iväg på asfalten så att det slog gnistor om skorna, varpå han blev ännu räddare. Korkskalle. Vi fick rygga förbi tunnorna för att komma vidare.... :cool:

Jag önskar att gatlycktorna fortsatte hela vägen hem till oss. Men kommunen är snåla och slutade vid dagis :mad:

Pannlampa känns som ett måste, jag såg ingenting på vägen till sommarhagen. Jag gick och hoppades att det inte skulle ligga något på vägen så jag skulle snubbla. Jag var glad att ponnyn är vit, för så hade jag honom som riktmärke.

Oj tack :o Nu ska vi se... jag köpte L'Oréal Casting Crème Gloss, färgen hette chocolate truffle 515. Ser faktiskt ingen större skillnad på håret nu än när jag kommer från frisören.
Det är ju en brun färg men maken är ju verkligen blond så de lila och röda pigmenten slog väl mer igenom än det bruna ;) för han är mer lila-röd-brun och jag blev brun.

Älskar mina magnolior :love:

Bollen: Tack!
Du har all rätt i att vara stolt! :laugh: Tänk vad hästar kan vara knasiga ibland, mitt sto är ju så att hon kan bli rädd så att hon skrämmer sig själv :grin:

aneka: Ja jag ångrar inte tapeten en enda sekund. Jag bara älskar mitt kök nuförtiden :love:

Jag tycker du passade jättefint i färgen! :)

@Cyllene: vad jobbigt att det tjorvar med inskolningen. :( barnet som grät hysteriskt, vet du om det var nyss inskolat? Jag hade haft väldigt svårt att lämna vårt barn om jag vetat att hon blev hysterisk minst en gång varje dag... :crazy:
Vår S har ju knappt varit ledsen alls, peppar peppar. Hon grät de två första veckorna när jag lämnade, men sen var det som om hon passerade en tröskel och sen dess har det inte varit några problem alls. Jag lämnar henne när de äter frukost, så antingen springer hon fram och ger en fröken en kram, eller så går hon direkt fram till hennes stol. :)
När jag tar av mig mina skor och hänger upp hennes ytterkläder så står hon och hoppar utanför grinden/dörren till deras avdelning och när jag öppnar den springer hon in. Något som, iaf jag, tycker är väldigt skönt är att hon alltid är glad när jag kommer och då ska vi åka hem, hem, hem. Hon blir sur om jag står kvar för länge och pratar med pedagogerna. :D

@Bollen: Vad duktig du är!! Minns när jag gjorde samma promenad första gången, vad duktig man kände sig. Fast jag är fegare än du och använder pannlampa. ;)

Tack, jag gillar färgen och jag gillar brunt hår men innerstinne är jag en "blondin". Lite bitter är jag faktiskt ;)

skall ta och kolla in den färgen. Jag måste också göra nått åt mitt hår, men har inte så värst mycket lust att gå till frissan. Sist lyssnade ju inte min frissa på mig, så varför skall jag gå dit igen liksom? Men nått måste jag göra snart, för jag ser inte klok ut. Ljus utväxt i mörkt hår.

Visst är det underbart att gå in i sitt kök och bara känna :love: hihi. Det gör även jag, varje gång :D Men nu måste jag ta tag i mig själv och införskaffa den där vedspisen som jag har kvar, så att vi kan göra helt klart någon gång.

*kl*
Dagens onödigaste kommentar.. Men jisses vad jag är glad idag. Det där äckliga röda kom. Äntligen!!! :angel:

Vad skönt för dig att "tant röd" kom till slut :)

Det är ju det som är problemet att jag får också ljus utväxt i mörkt hår så mitt hår ser väldigt grått ut. Inte så där jätte festligt. Sedan kan jag ju inte göra håret ljusare för det blir grönt :mad:
Min frisör är hemma och är föräldrarledig och jag är inte så sugen på att gå till någon av hennes kollegor.

Helt underbart med nytt fräscht kök! Jag bara älskar det :love:

Hihi Grattis! Kul att man kan längta efter något så drygt :p Jag tycker det är lite jobbigt att det börjar närma sig att få tillbaka skiten :( Skulle gärna operera bort det som behövs bara för att få slippa. Men jag kommer nog aldrig riktigt kunna bestämma mig för att jag är klar med barn. :grin:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar