Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jag kände också att det blev lite krigsstämning här, haha. Känner mig som en ofrivillig uppviglare, det var faktiskt inte meningen. :p

Men det är ju klart, de med smak väljer ju flipp flopps... ;)

Men, har ni ingen spegel?! Vilken tur att jag inte går hos er. Betalar man dyra pengar vill man ju veta vad de gör också! :D

Finns en handspegel för de riktigt nyfikna människorna som är som du :p ;) fast ärligt talat tycker jag nog det är skönt att du inte går hos oss, jag tycker det är jobbigt att vara sköterska till vänner och bekanta :o antagligen för att det är en ganska utlämnad situation som vännerna befinner sig i hos oss. Känns lite som att jag vet saker som jag inte borde veta.

Det är det jag gillar, det är som att gå på fluffiga moln :love: plus att de är lätta. Skulle verkligen ha behövt dem nu när jag målar men.. Mina hälar är uppenbarligen väldigt skruttiga.

Min hälar sa upp sig under graviditeten. Jag gick inte upp så mycket 14/15kg men ändå så känner jag att stötdämpningen är inte som den var förut i hälarna :(
Nu letar jag faktiskt nya jobbarskor för mina tofflor gör att fötterna tippar inåt = ajaj i knä och höfter.

Jag har känt av mina i kanske 3 år nu, länge i alla fall. Och utan skor inne så sprider det sig upp efter baksidan av benen och vaderna. Ont.

En skröplig kropp blev min lott. Tur jag fick en så smart och begåvad hjärna åtminstone ;)

På tal om skröplig kropp så är jag inte lite mör nu efter att ha målat taket 3 varv. Tak suger. Upp för stegen - måla - ner - flytta stegen 1 meter - upp igen. Allt med nacken i knepig bakåtlutad vinkel och obekväm svank. Och ändå ligger jag här och känner att det lockar att gå upp och måla listerna också innan läggdax.

Nä, jag skulle inte vilja visa upp min mun för dig heller. ;) Jag hade en bm innan jag bytte vc som jag träffade rätt ofta eftersom jag var där var tredje månad och tog p-spruta. Hon satte också in spiral på mig (och fick offra en del av sin lunch eftersom mådde så dåligt efteråt och höll på att svimma för att det gjorde så jävla ont :o). Henne lyckades jag träffa i affärer och sånt massor av gånger och varje gång hejade hon så glatt. :o Jag hade inget emot att hon hejade, men vissa kroppsdelar är ju värre att visa upp än en mun liksom. Hon jobbar förresten på fl nu, så jag hoppas faktiskt att jag får henne. :)

Mina hälar börjar också ta stryk. Får jätteont så fort jag står eller går. Som tur är har jag iaf hittat den superextrembra fotskrapan från Scholl så jag kan dra bort alla äckliga förhårdningar sen när jag kan böja mig igen. Nu orkar jag inte ens bry mig om fula hälar.

Förresten western: Hoppas din sambo något av jobben! :laugh: Förstår att ni inte är så sugna på att flytta igen, men...

Apropå jobb så ringde min chef idag på förmiddagen och berättade att det lagts varsel på vårt jobb. Inte alls kul, men jag känner mig faktiskt inte orolig. Mer förväntansfull faktiskt, för min chef börjar komma upp i den åldern då de köps ut. ;)

Undrar varför människan är så dålig i sina kroppar egentligen. Tycker det är fåtal (känner ingen privat) som inte har någon krämpa alls :crazy: Är vi sönderavlade måntro? :p

Usch måla tak, vilket trauma... ;)

Oregano: låter bra det, kan vi sitta här på varsin kant och hålla oss för oss själva :p

Delvis kl

Jag är väl sådär lagom förtjust i mina crocs, de är ju perfekta när man springer ut och in till stallet, i trädgården, när jag jobbade natt etc. Men min sambo måste verkligen älska sina, han använder dem på jobbet, i en möbelaffär :grin: Han har röda, snyggt, eller inte :D

Viv
HAHAHAHAHA, jag älskar din sambos kommentar :rofl: :rofl: Tack för dagens skratt!

Inte sker det då något överdrivet genomtänkt avelsarbete på människor! Jag hade nog kanske inte fått någon premiering annat än möjligtvis på prestationer, men maken skulle säkert passera som avelshingst :D Friska, bra gener, inga nedärvda sjukdomar att tala om, bra tänder, smart, snygg exteriör :angel:

Då vet vi på vilken sida din karl ställer sig i kriget ;)

Mina är svarta. Minns sommaren när crocsen slog igenom och var och varannan kotte gick runt med gula, gröna, blåa, rosa, röda.. Var nog nära att bojkotta bara därför men då fick jag ju mina som sagt :D

*kl*
Har slitit ut många par crocs:D Fast nu blir det inga fler då jag får hälsporre av dem :crazy:

Då vet vi på vilken sida din karl ställer sig i kriget ;)

Mina är svarta. Minns sommaren när crocsen slog igenom och var och varannan kotte gick runt med gula, gröna, blåa, rosa, röda.. Var nog nära att bojkotta bara därför men då fick jag ju mina som sagt :D

Ja han håller sig nog till crocs-laget :D Får man vara helt neutral i kriget? För jag gillar inget av det, kanske framför allt inte flipflops eftersom jag får skav mellan tårna av dem :o

Varken jag eller M skulle nog få avla barn om man skulle vara tvungen att godkännas. Vi har inga läskiga sjukdomar iaf som är nedärvdbara och det är ju ett plus (fast njuren vet de ju inte om det var ärvt eller slump).

Det är bara mesar som får skav av flippisar... ;) hihi, närå, jag får alltid skav första veckan av dem, men sen det väl är avklarat så får jag inga mer skav.

Men jag tycker vi lägger ned "kriget" innan någon blir ledsen. ;)

*kl*

Måste bara berätta. Jag och sambon har haft det lite stökigt ett tag, har inte velat skriva om det här, men så i helgen kändes det som om allting rasade och vi har i stort sett bråkat hela tiden sen i lördags. Väldigt moget.

Jag fick iaf panik i söndags och insåg att jag inte skulle orka, jag kan ju knappt sova eller äta nuförtiden och ringde en psykolog som kunde ta emot oss redan på tisdagen. Min sambo var väldigt negativt inställt och tyckte det var ett "nederlag och början till slutet" medan jag såg det som en chans till hjälp.

Det var hur bra som helst! Jag var riktigt chockad. Nu står vi verkligen enade och lyckliga igen och S är den som är viktigast, inte allt runtomkring. Så jag kan verkligen rekommendera det, om man har två helt skilda åsikter och inte lyckas mötas på mitten. Jag tror jag aldrig fått såhär många kramar och pussar som efter mötet. :D :love:

Sen måste jag kl mig själv.

Min sambo tog upp igår att två av hans fastrar frågat om vi inte tyckte om att vara med dem. Jag gillar inte den ena, men det kanske inte hör till saken ;), hehe. Men iaf. Hans släkt har sammankomster minst 1 gång i månaden. Både jag och sambon tycker att det är för mycket, så vi har valt att bara vara med vid de större högtiderna som påsk, jul osv.

Nu när man får höra det här blir jag lite konfunderad. Vi har ju knappt tid med vårt egna liv och helgerna har varit vår chans att komma ifatt med arbete på gården och annat. Vi har som inte tid och vi vill inte lägga 1-2 dagar på helgen till familjesammankomster. Är det konstigt? Ska man behöva höra kommentarer och gliringar för det då?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar