Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Vilgot avgudar sin pappa! :love: Men han är verkligen bäst på att leka med V och komma på tokroliga saker att göra. Dessutom är han ju mycket starkare än jag och kan snurra runt honom, låta honom gå i taket osv. ;) Men säkert beror det mycket på att de bara har någon timme för lek mellan kvällsmat och nattning.

Jäkla unge till att alltid ge en dåligt samvete. ;)
Mmm... Jag tycker dagishämtningen är den mysigaste stunden på hela dagen. Men så fort vi kommer hem känner jag mig så otillräcklig (tråkig mamma) att jag bara längtar till 17:30 då jag får avlastning. :o

Tycker inte heller att du ska vara hård mot dig själv för att du inte orkar just nu. Ni är gravida med en efterlängtad baby. Illamåendet är en otrevlig bieffekt men övergående. S kommer klara sig fint, det rör sig bara om en halvtimma.

Här var det lite jobbigt idag, när hon som samordnar dagis/dagmamma ringde och frågade hur mycket H kommer behöva gå. Känns riktigt trist att det kommer bli i princip heltid :( hade ju gärna gått ner i tid men på helt ny tjänst blir det svårt. Särskilt de första månaderna när jag ska gå med övriga och "komma in" i organisationen. Maken har svårt att gå ner i tid han med, skulle innebära samma arbetsbelastning på färre timmar. Men vi får göra vad vi kan för att kunna hämta lite tidigare när det är möjligt.

Jäkla unge till att alltid ge en dåligt samvete. ;)

Är det inte det som barn är till för? ;) :D

Låt du henne vara på dagis en sväng. Inte sjutton lider hon av det? Nä, du skall veta att när du kommer och hämtar henne så är hon mitt uppe i nått kul, tiden har bara rusat iväg. Inte står hon och gråter vid dörren för att du inte var där för 30 minuter sedan heller.

Jag frågade min stora kille om han ville bli hämtad tidigare på fredag denna veckan eller vara kvar som "vanligt" på dagis. Jag har möjlighet att flexa. Då svarar han "Jag vill vara på dagis så klart. Vi skall ju baka inför helloween festen då, och det är bara jag och xx av de stora som är där, så fröken sade att vi skulle få hjälpa till med allt". :p

Iofs blir han ju ledsen varje dag jag kommer och hämtar dem eftersom han är mitt i en rolig lek med sina kompisar JUST då :) (dvs alltid :angel: spelar ingen roll när jag kommer om dagarna, det är alltid fel att åka hem)

*kl*

Lite lustigt att just precis idag så skriver Lottch om sitt förhållande så har jag gått och tänkt i två dagar på hur man ska sparka igång kärleken i förhållandet igen.
Här hemma bråkar vi inte något speciellt, vi kan tycka olika om saker och jag kan bli irriterad men vi bråkar inte i den meningen att vi blir osams och arga på varandra. Däremot så är vi inne i en tråkig vardagslunk. Vi vaknar på morgonen, vi lämnar fnulan på fsk och åker till våra jobb, vi kommer hem, äter mat, är med fnulan och sedan nattas fnulan, stall fixas och hästar nattas. När allt de är gjort sitter vi en varsin soffa och slötittar på TV och surfar, jag på buke och han letar snygga tatueringar på nätet. Det är som sagt bara vardag och astråkigt och fruktansvärt oromantiskt.
Känns nästan som att vi blir mer och mer kompisar och det är väl så att förälskelsen kommer och går lite men nu har den varit borta ett tag för mig, särskilt efter jobbstarten i augusti. Så kan vi inte ha det! Jag älskar min man och jag vill leva med honom, hur håller ni andra liv i kärleken i era relationer? :)

Armani: Julklappsfunderingar till Bellan: Böcker (små böcker baserade på barnvisor), snutte, gosedjur och någon äcklig liten leksak som låter, en xylofon kanske :D

Vi är lite av periodare, jag och min man. Det kan gå veckor då vi sitter i soffan med varsin dator och knappt säger något, inte för att vi är sura. Sen är det som om vi kommer på oss själv och vi inte kan vara separerade. Ihopslingrade i soffan, tåflörta under bordet, kökskramar och till och med sover nära nära varandra. Sen börjar det om :D

Varken jag eller min man är särskilt romantiska av oss (har jag berättat om när han friade och gick ner på knä, varpå jag sa åt honom att sluta vara löjlig och resa på sig :angel: ), men ibland så kan vi mitt i ett samtal bara tystna och tala om hur mycket vi älskar varandra.

För oss fungerar det med att ligga lite extra med varandra. :) ofta när vi kommer in i sån slentrian så är det för att vi stressat för mycket och inte varit VI på ett tag, så då får man nästan "tvinga" sig till sex och efter det brukar vi båda bli på bättre humör och vara mer förälskade. Bryta mönstret.

Eller gör som oss, gå till psykolog och ventilera allt. :D (märks det att jag vill starta en trend här? ;) )

*kl*

Vad gulliga ni är allihopa. :love: nu sitter jag med tårar i ögonen för att ni är så söta. Jäkla hormoner. :p

S hade haft det superbra iaf. När jag kom var de precis på väg ut och hon var som en liten duracellkanin och flög runt och blev så glad när jag kom. :love: hon älskar ju att vara på dagis, så jag är aldrig oroad för henne, det är mer mitt dåliga samvete. Sen när vi kom hem så var hon på goshumör och ville sitta i soffan med alla gosedjuren och läsa böcker. Efter ett tag kom farmor och avlöste mig, städade upp i köket och gjorde pannkakor. :love: helt underbart!

jag säger lite som Lottch i den frågan.. Ofta hos oss bottnar det i att vi varit för mycket mamma/pappa/familj/praktiska saker som skall lösas och fixas osv. För lite VI som par. Sex på en helt annorlunda tidpunkt, eller flera gånger, eller annan plats osv kan få igång på det mest trista vardagslivet.

Eller snacka om det, och krydda till det lite, så att ni längtar efter att få vara bara ni och ha sex.

Passa på att hånglas nästa gång som ni möts i köket ;)

Instämmer :D

Försöker även påminna mig själv om hur extremt förälskad jag var i början för att locka fram åtminstone lite av den känslan. Vi är definitivt inga romantiker någon av oss och tar nog varandra lite väl för givna ibland.

Kl
Här blev det ingen tapetsering idag utan ett fjärde varv på taket istället :mad: det var för flammigt för att jag skulle kunna ignorera det även om det säkert inte stört någon annan. Så nu håller jag på att gå under av ryggont.

H har haft ett sjujäkla humör denna vecka. Kanske beror på lite magont, han bajsar fortfarande mer är normalt. Eller kanske det beror på frustration över att ha så trögfattade päron.

+ Lottch och Doris

Nu gillar inte jag att skriva om mitt/vårt sexliv på öppet forum för det är privat (och jag är nog en anings pryd när man inte skämtar) men där har vi inget problem utan det är den vardagliga oromantiska tillvaron. Tillvaron blir ju inte mer romantisk för att vi skulle ha mera sex, lusten finns men inte förälskelsen. Sängen är alltså inte problemet utan det är det vardagliga, det är två olika världar i detta hus :idea:

Den oromantiska matlagningen, de oromantiska samtalen om ens dag på jobbet, det oromantiska stoppet i avloppet till duschen osv. Vi är ju inte direkt romantiker någon av oss men ibland skulle jag vilja ha mer romantik. En blomsterkvast kan få pirriet i magen tillbaka men det ont om de där blomsterkvastarna ;) Ibland överraskar jag M men det får inte mitt pirr i magen tillbaka utan då känner jag mig bara snäll men jag blir inte mer förälskad av det.

Vi har här på eftermiddagen kommit överens om iaf att vi ska lämna bort Isabella en lör-sön ganska snart så vi kan gå ut och äta och vara bara vi två. Kanske det kan skapa lite nyförälskelse, blir så dyrt att gifta sig igen :angel: för då kan vi snacka nyförälskele på nytt.

Aha. Då har ni inte riktigt samma problem som vi.

Ska tillägga att vi inte är passionerande romantiker, jag har aldrig fått en blomma, jag fick fria själv osv. Däremot så är vi alltid passionerade mot varandra, eller, passionerade kanske var fel uttryckt, men vi har alltid glimten i ögat mot varandra och vi har en speciell jargong som utmärker oss för oss, som vi inte har med någon annan.

Så jag vet inte om jag har något konkret tips förutom att du kanske ska vara den första som kan ta steget? Köp hem god mat som M gillar. Prata inget praktiskt en kväll osv. Bryt mönstret ni hamnar i. Skit i tvn, spela spel eller gör någon smartig efterrätt och dela på en flaska vin. :)

ok.

Men kan det inte hänga ihop iaf? Eller klart att det inte behöver hänga ihop men bara tänkte om det undermedvetet är så att passionen/sex/lust saknas men att man har sex på kvällen i sängen iaf. (hihihi, skall ju tillägga är jag är världens prydaste och fegaste människa att prata om sånt här.. Skulle aldrig öppna munnen och uttala de ord som jag skriver här :p jag är en riktig fegis)

Hur passionerade kan samtal om dagen på jobbet bli då? Eller, hur man skall lägga upp veckans mat etc? Jag vet då inte.
Men jag tycker att du fick bra tips av Lottch.. Försök att bryta mönstret/byta ut någon rutin som ni fastnat i. Ha en avsatt kväll i veckan där ni turas om att laga mat till varandra efter att B lagt sig, där den andra är med i köket men bara pratar och dricker lite vin medan den andra fixar nått gott. Välj en filmkväll i veckan där ni ser på film tillsammans i soffan. Lej in barnvakt en em/kväll så att ni kan ta en långpromenad och snacka om hur dagen har varit, framtidsplaner och drömmar, semesterresmål, julen - ja vad som.

Ingen friade i detta hem, gifta blev vi ändå :p

Ja det är väl det där att bryta mönster som framför allt jag har svårt med. Har jag hamnat i ett spår så kör jag gärna fast och det har varit svårt att hitta bra rutiner med jobb, Bellan och hästarna och då blev kärleken åtsidosatt. Nu när jag har rutiner har jag svårt att bryta mönstret och finna kärleken igen och ta in den i gemenskapen med jobb, Bellan och hästarna.

Ni har kommit med bra tips, nu ska jag försöka få in det i vardagen :idea: göra den mer romantisk och mindre vardaglig.

Jag förstod att det inte var det.
Det är just vardagen som tar för stor plats. Just där är vi periodare här hemma. Ibland tar vardagen för stor plats, ibland glömmer vi bort den.

Vi spelade försvunna diamanten för några veckor sedan, rena rama barndomsminnet. Shit vad kul vi hade det.

Schack kan vi också plocka fram då och då. Det påminner om när vi ganska nyligen hade träffats. Vi kunde tillbringa hela dagar i sängen, för att spela schack :D

Åh måste nog ta ett parti snart :love:

Här hemma har alfabet gått varmt, tills sambon slog mig en gång. Då var det inte roligt längre... :D

Guitarr hero försökte jag få sambon att börja med, men efter att ha blivit spöad till 100% så ville han inte spela längre. Märks det att vi är världens sämsta förlorare båda två? :angel:

hahaha, åh äntligen nån med samma problem som mig :D
Eller ja inte riktigt då.. Men om jag har spelat nått med sambon och jag vunnit då VÄGRAR han spela det med mig igen. Knas!! Så vi har uteslutit typ all form av sport... Det enda som vi fortfarande kan spela är tv-spel, för där är han kung och jag usel som en sopa. :rofl:

Mmm... Jag tycker dagishämtningen är den mysigaste stunden på hela dagen. Men så fort vi kommer hem känner jag mig så otillräcklig (tråkig mamma) att jag bara längtar till 17:30 då jag får avlastning. :o

Känner igen mig så väl i det du skriver. Okej, oftast så är väl Theo rätt nöjd när han har varit hos dagmamman, men det kan bli lite "mkt vill ha mer". Jag försöker göra mitt bästa men jag är verkligen ingen lekmamma :o En stund går bra men jag orkar inte fullt ut. Sen att laga mat med en halvgrinig kille klängandes på en är inte heller så lätt vilket gör att jag kan bli irriterad, vill gärna ha börjat med maten innan sambon kommer hem iaf annars blir det så sent. Då får jag dåligt samvete sen. Det blir verkligen en lättnad när sambon kommer hem, Theo tycker verkligen om sin pappa, pratar om pappa nästan hela dagarna ffa på eftermiddan!

hehe...
Sånt har vi inte problem med här hemma. Det är maken som har lärt mig att spela schack, så han blir mäkta stolt över mig när jag vinner.
Fast det har hänt att jag har vält alla pjäser när jag är på väg att förlora :angel:

Precis! Exakt så, vardagen är förstor. Du kan verkligen sätta ord på mina känslor! :)

Nu är det ju så att M har varit med i schack-klubb och har alldeles för bra hjärna, han är sjukt bra på schack och jag är totalt värdelös, alldels för impulsiv för att orka tänka flera steg framåt :o
Triominos däremot, det är grejer det :love: vi spelade mycket kort när Isabella var nyfödd och sedan yatzy och tärning. Denna sommar har ju varit ganska kaotisk med renovering så det var läääänge sedan vi spelade ngt öht.

Tycker också det kan vara svårt med vardagsromantiken. Har sagt till sambon att jag tycker vi ska åka på SPA och sen gå ut och äta, han tycker idéen var bra så nu gäller det bara att komma till skott! Vi åker sällan och aldrig iväg själva varken med eller utan Theo vilket är trist. Men nu när lillebror kommer så känner iaf jag att det måste bli lite ändring. Ska faktiskt lägga fram som förslag till sambon att fredagar eller lördagar blir VÅRAN kväll, ingen dator eller telefon, utan Bara vi i familjen en god middag och mys i soffan. I dagsläget blir det lätt att jag antingen sitter inne och ugglar själv eller är i stallet medans han är i garaget, detta gäller i regel alla dagar i veckan. Tycker inte det är så kul så, en kväll med enbart familjen skulle jag verkligen uppskatta! Mitt tips, om man inte vill gå ut på tu man hand!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
781
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar