Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jag fick ganska ofta höra, de första åren av min och makens förhållande, att jag aldrig var med till hans släkt och att de var oroliga att jag inte tyckte om dem.
Men varje gång förklarade vi att jag hade ett jobb som gjorde att jag jobbade en hel del helger och att hästar tar tvist tid och kräver planering. Planering är inte släktens bästa sida, vilket gjorde att jag hade annat inplanerat som tävlingar, träningar, jour, jobb osv. Då är det svårt att kunna komma loss.

Nu har de lärt sig att om de vill att, numera vi, ska vara med så får de säga till i tid. Då gallrar tillfällerna ut sig automatiskt.

Ang er relation så har ni väl inte varit tillsammans jättelänge och jag brukar uppleva att efter ca 2 år så kommer "en kris" , om du förstår hur jag menar. Man känner varandra, man har stått ut med varandras olikheter och då är det på något vis dags att utverdera och hitta det fantastiska igen. Luddigt, men så har upplevt det i mina förhållanden.
Jättes ömt att ni har fått hjälp att hitta rätt.

Vad tråkigt att höra att ni bråkat, men jättebra att ni (du) tog tag i det så ni fick gå och prata. :) Jag vet precis hur tärande det är att bråka (gjorde det konstant med mitt ex) och speciellt i din situation så kan man väl tycka att han kan ta det lite lugnt. Men precis som Bollen skriver så tar det typ två år innan man känner varandra fullt ut. Det har jag också sagt flera gånger. Hoppas verkligen att den här bra känslan håller i sig för er nu! :laugh:

Apropå släktträffar så hade inte jag heller ställt upp på det 1 gg/mån! :eek: Våra helger är heliga och osocial som jag är, så gör jag helst ingenting på helgen, vill bara umgås med mina killar.

Idag är det dags för det, förhoppningsvis, sista bm-besöket. Vill egentligen inte ut och åka ensam, men jag har inget val och det ska faktiskt bli skönt att komma ut lite.

Jo, precis som du och bollen skriver så var det nog precis så. Man har stått ut med en mängd saker ett längre tag och nu så rann allting över. Det känns iaf hur bra som helst nu. Tycker att vi borde ha kunnat lösa det på egen hand, men det här var faktiskt över förväntan. Vi ska dit igen nästa fredag på "uppföljning", så jag hoppas på ett lika bra möte då. :)

Lite så som Bollen beskriver det har ju vi det också. Hästarna tar tid och allt annat som samlas på sig under veckorna. Sen vill vi ju umgås med våra vänner och varandra på vår lediga tid. Sen är det ju inte så kul att höra kommentarer och gliringar varje gång man kommer heller. "finfolket" "jasså, nu passar det" osv. Vi har ju som sagt inte varit tillsammans så länge heller, så jag känner inte hans "extended" family och jag är väldigt blyg, så de här träffarna har verkligen varit ett living hell där alla fastrar och mostrar ska kasta sig över lilla S som inte känner dem heller och uppfattar det som väldigt stressande, jag med...

Wow, härligt att ni fick så bra hjälp på bara ett besök! Själv har jag alltid varit lite skeptisk, mycket för att jag är rätt säker på att min karl skulle göra musslan och inte alls prata ut. Sen, handen på hjärtat, skulle nog jag också ha lite svårt för det!

Vad ska man säga om hans fastrar.. Suck. Inte blir man mer sugen att hälsa på av små gliringar iallafall. Och varje månad, hujedamig :crazy: Jag tycker det är nog jobbigt att bara prata i telefon en gång i veckan med släkten, så asocial är jag. Det kanske bara är att inse att de är sådana motpoler till dig/er att de inte kommer förstå ert behov av egen tid? Annars tycker jag nog att det är sambons uppgift att reda ut eventuella missförstånd eftersom det är hans sida av släkten. Äh, det blev lite svammligt det här, inga genomtänkta funderingar utan bara det som spontant poppade upp :D

Nu ska jag göra ett ryck och måla lister *bläääh* och sen kan jag, efter lite slipning av tapetskarvar, börja tapetsera :bump:

Vad trist att läsa att ni haft det jobbigt :( Men vad skönt att läsa att ni fått hjälp, och rett ut det igen :)

Som både Bollenoch Oregano skrev så tar det ju ett tag att lära känna varandra på riktigt, och har man dessutom småbarn så vet vi ju alla att det kan bli meningsskiljaktigheter och slitningar mellan föräldrarna. Pratar man inte om det direkt något uppkommer, utan man håller det inom sig så bubblar bägaren tillslut över, det är inget konstigt med det. Nu har ju du dessutom mått väldigt dåligt en tid, och fått sova/äta väldigt lite. Så du är ju inte dig själv direkt. Men som sagt, skönt att ni har rett ut det. Det behövs inför vad som komma skall.

Ang att träffa släkten..
haha, känns som ett skämt att vi skulle åka runt och hälsa på sambons fastrar/mostrar titt som tätt. Nä, träffas vi någon gång per år får man ju vara glad för det. Vi har inte tid med sånt. Vi har ju inte ens tid att hälsa på våra familjer 1 gång /månad. :cool:

Blä!!! Idag känns det riktigt tungt... Vågen visade på 68,2 kg (startade på 50-51 kg) och händerna värker mer och mer pga svullnaden. Jag är ständigt irriterad på den där jäkla magen som är ivägen precis hela tiden. Nu är jag klar. Har fixat allt inför Valters ankomst och jag vill bara ha det här överstökat. Visste jag att han kommer om en vecka kan jag stå ut, men tanken på att det faktiskt kan ta 5 veckor gör mig alldeles panikslagen. Jag skulle inte stå ut så länge!! :eek:

Usch vad jag avskyr detta.... :(

Vad tråkigt att höra och dig och sambon :( Men det var verkligen underbart att höra om hjälpen ifrån psykologen, det måste ju kännas fantastiskt!! Det är jättebra att det finns hjälp att tillgå, min sambo hade nog känt precis som din sambo, att det är ett nederlag att ta den hjälpen. Men samtidigt är det ju faktiskt inte ett nederlag - det är starkt att våga ta hjälp, att erkänna att man har problem och inte stoppa huvudet i sanden. Jag tycker det var starkt gjort av er båda att gå dit och ta den hjälp som erbjuds, heja heja er :bow: :bow:

kl

F*n f*n f*n

här har jag suttit och skrivit ett långt inlägg och råkar komma emot ctrl+a och allt försvinner....Suck!

Tack alla för tankar och idéer och Bollen för bra tips :) Vi är ju faktiskt lite sugna på Västerås även om vi trivs bra här i Örebro.
Som det är nu så hoppas vi på jobbet här i Örebro för att det blir både billigast och enklast samt att vi kan få en chans att bygga upp lite reserver igen. Sambon tyckte det kändes som ett helt ok jobb ändå.
Annars är det fiberdragning och lägenhetsnät han främst vill jobba med och kan, men han är ju en liten datanörd innerst inne om han bara slipper allt för mycket mjukvara för han avskyr programmering ;)
Men nu har han två heldagar i Sthlm att se fram emot imorgon och på fredag, han fick iaf AF att betala resorna :)

Nu är sambon iväg och besiktar lilla skitbilen så vi hoppas den går igenom, och jag är alldeles ensam hemma, känns väldigt ovant :D

Det är bra att bolla idéer och funderingar. Förhoppningsvis får han jobbet i Örebro och ni kan skjuta på flytten till Västerås ;)

Ni är så välkomna till Västerås! :laugh: Och perfekt att både jag, Bollen och Michellan kan tipsa om vart man kan bo och inte bo. ;)

Härligt att af betalar omkostnaderna för intervjuerna! :laugh:

Jo, det är väl iaf någon fördel med att vara inskriven vid AF att de kan betala sökanderesor och söm tidigare när de betalade hela flytten från gotland :)

Jäkla skitbilen fick tre 2or :(
Förhoppningsvis var det inte allt för dyra saker att åtgärda iaf...

Och jag sitter och klurar på en ansökan till ett jobb på 4-6månader här i industriområdet där vi bor :)
men usch vad svårt det ska vara att få ihop något och speciellt när det inte riktigt är vad jag "kan" ;) men det är ju nära och lagom långt... något typ arkiverings/lagerjobb :)

Senast ändrad:

dra fram dina hästkunskaper, att du är van att ta i och kan ha många bollar i luften. :)

Nu när man får höra det här blir jag lite konfunderad. Vi har ju knappt tid med vårt egna liv och helgerna har varit vår chans att komma ifatt med arbete på gården och annat. Vi har som inte tid och vi vill inte lägga 1-2 dagar på helgen till familjesammankomster. Är det konstigt? Ska man behöva höra kommentarer och gliringar för det då?

Så har det varit sedan sambon och jag träffades. De lägger kalas och inplanerade middagar på söndagar klockan 3. Varje gång. Då hade jag tre hästar i tävlingskondition plus heltidsjobb plus företag och slet som ett as för att hinna andas typ. Dessutom så ringde de typ två dagar innan och sa att det var kalas/middag. Vilket fick till följden att OM jag nån gång kunde följa med så mötter jag av "Vad kul att se dig FÖR EN GÅNGS SKULL" lite spydigt.

Sen md foglossning och nu hemma med Ture har jag ju kunnat vara med lite mer men nu börjar det ju igen när jag har hingsten, massa tävlingar och visningar osv.

Söndagen för två veckor sedan så kom två släktingar 12.45. Ture sov såklart. "Jaha, vi ville träffa Ture". Ja men ring innan då??

Nu i söndags kommer de EXAKT samma tid och inleder med "idag sover ha inte iaf"?????

Nej, det gjorde han inte pga vintertid men han var med min mamma på släktkalas och HADE det inte varit vintertid så HADE han sovit eftersom ni kom exakt samma tid som förra veckan.

Jag har slutat att skämmas för att jag har mycket att göra och det får bli deras problem om de är gnälliga!

Vår inskolning på dagis fortsätter gå sådär och tär på mig psykiskt och då är det ju ändå Ture som blir lidande som lämnad på främmande plats med människor han inte är trygg med....

Vad jobbigt. :(

*kl*

Jag tänker vara världens sämsta mamma idag. Vanligtvis hämtar jag S varje dag kl 15, men idag kommer hon få vara kvar till 15.30. Min sambo hade en sen besiktning i Sthlm och kommer inte hem förrän 17 och idag har varit en "sån" dag när jag inte ens kunnat gå in i köket utan att uppsöka toalett, så då får min lilla S vara på dagis lite extra, även fast det skär i hjärtat, men jag har ingen extra energi kvar. Usch, ligger hör och bara grinar för allt idag, ingenting fungerar och min stackars sambo är helt sönderstressad, för att han vet att jag mår dåligt och inte klarar av att ha S själv längre stunder. :(

Bad karma.

Men du... :crazy: Inte behöver du ha dåligt samvete för det. S har det säkert jättebra på dagis! Jag har också dåligt samvete för att jag går här hemma och drar medan V är på dagis. Men jag tror att han har det mycket bättre där än hemma just nu. Han tycker jag är skittråkig och igår hade vi en riktigt jobbig eftermiddag. Maken var på ett sent möte och var inte hemma förrän efter kl 19. Så jag hade V ensam i 4 h och det var nog pest för oss båda. V blev helt överlycklig när hans pappa kom hem och busade med honom. Det gör verkligen ont i hjärtat när man inte orkar leka med sitt eget barn... :(

Men nej tänk inte så, det rör ju sig bara om en halvtimme! Dessutom har hon säkert roligare där än hemma om du inte orkar leka med henne, om duförstår vad jag menar?

Cyllene: Tråkigt med inskolningen, vet hur mycket det går på en, som förälder och för barnen som inte förstår nånting av varför de lämnas där. Håller tummarna för att det blir bättre snart!

Kl
Idag fick jag hämta Milton på dagis.. Han var konstig i magen och lade ett par äckliga bajsblöjor där och så ville han inte äta middag.. Så typiskt för jag skulle egentligen till skolan men stannade hemma eftersom jag kände att jag behövde plugga inför tentan, men det blev ju inte mycket till plugg..
Han är dock precis som vanligt om än snorig, så ifall magen beror på förkylning kanske? Så jag vet inte alls hur vi ska göra imorgon, för han får väl vara hemma då också..
Satt och tittade på Pettson och Findus Tomtemaskinen innan Mimton somnade och herrejisses vad jag längtar till julen!!! Har ni funderat på julklappar till barnen? Vi har faktiskt klarat av att hålla oss från att ge Milton bilen vi vann så den blir nog en av julklapparna :D
Men jag är lite sur på min skola faktiskt då vi inte har någon ledighet alls.. Missförstå mig rätt det hade vi inte når jag läste på högskolan heller, men då var vi skollediga i 2-3 veckor, men hade en större enskild uppgift eller två under dessa veckor. Här går vi fram till den 22 dec och börjar igen den 2 jan. Där mellan har vi IT-uppgifter. Men jag ska inte gnälla för mycket, vi har en bra lärare den veckan så han kanske bara ger oss en mindre uppgift etc. Och visst såhär funkar det i arbetslivet, men då kan man iaf ta föräldraledigt (sambon gör det i mellandagarna), det kan ju inte jag göra i nuläget :(

Cyllene: Det skulle inte stå "går på en" i förra inlägget till dig utan "tär på en", tryckfelsnisse var visst framme :D

Ni kanske har rätt, men det skär ändå lite i hjärtat, för jag längtar så efter henne och att få min kram och puss när jag kommer för att hämta henne. :love:

Men det är som ni säger, hon har det roligare på dagis än med mig just nu. :( har ni andra upplevt att den föräldern som inte finns hemma eller som inte har tid för barnet är den föräldern som är roligast? Nu när jag varit dålig är det tex bara jag som gäller, det är mamma mamma mamma mamma hela tiden, medan när jag finns där och är hyfsat pigg så att sambon får tid till något annat, då är det bara pappa pappa pappa pappa som gäller.

Jäkla unge till att alltid ge en dåligt samvete. ;)

Jäkla skitbilen fick tre 2or :(
Förhoppningsvis var det inte allt för dyra saker att åtgärda iaf...
Tråkigt med bilen! Min man lyckades ha sönder vindrutetorkarmotorn på vår lilla bil eftersom torkarbladen frusit fast. Jättekul, men som tur var så gick det på garantin. Däremot fick han betala 510 kr för nya torkarblad. :eek: Det är inte ens såna där tjocka raka torkarblad utan vanligt tunna fula. Men det stod ju Ford på dom. :grin: Det är så himla tråkigt att allt med bilar ska vara så himla dyrt! :mad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar