Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Jag kan köpa enstaka saker på tradera men dÅ ska det vara så gott som nyskick. Helst med lapparna kvar :p men jag skulle aldrig orka sälja kläder där. Stora paket blir tungt att skicka och enstaka plagg hit och dit orkar jag inte med. Nä då ger jag hellre bort det till vänner!

W_I: vad hände med din sambos jobb? Tråkigt att ni båda är arbetslösa igen men han verkar ju ha lätt för att få jobb där ni bor nu så förhoppningsvis ordnar det sig! :)

Grattis!! Gud vad roligt med en till bebis i tråden. :)

*kl*

Här räcker inte tiden till för bule längre. Försöker att läsa minst en gång om dagen, men med jobb, 5 hästar, 2 hundar och Vår lilla familj så finns det inte mycket tid över för att skriva långa inlägg, särskilt inte när S är så trött att hon somnar innan man lägger ned henne i sängen efter dagis och vi själva brukar gå och lägga oss när hon har somnat.. :D

S växer så att det knakar, både längdmässigt och utvecklingsmässigt. Det händer verkligen mycket snabbt sen hon börjat på dagis. Tyvärr så har hon även fått "dagissnuva" och hosta, så i helgen har hon varit ganska risig på nätterna. :(

Annars händer inte mycket, jobbar just nu med att hjälpa markarbetarna som återställer all mark efter alla byggen vi haft hemma. Förra veckan rullade vi ut 800kvm gräs och imorgon ska vi rulla ut 2000kvm gräs. Alla hemma på gården ska hjälpa till och vi ska grilla till lunch och jag bakade bullar till fikat, ska bli riktigt mysigt. Utom att rulla gräset då, fast det är ju en liten belöning i sig att det blir så fint direkt.

Mitt fina betäckta sto har kommit hem igen, min underbara häst. :love: hon har alltså gått från att vara helt oregerlig till en så lugn och fin "tant" som jag inte trodde var möjligt. Till och med 12åringen i stallet kan leda henne upp och ned från hagen. Vi löshoppade henne för första gången på 7 månader igår och jag stod och grinade av stolthet. :o

Vi lät även våra 1åriga welshar få springa runt på löshoppningsbanan för första gången, bommarna var nere på marken och det tyckte de var så kuuul. Ska se om jag lyckas klura ut att lägga ut en film från det.

Annars händer inte mycket, S har precis somnat och jag tänkte krypa ned i sängen bredvid sambon. Vårt internet blev utslaget av åskan i fredags så vi har inte haft någon tv sen dess, grymt störande! Vi har varit tvungna att prata med varandra istället... :p

Hoppas att alla ni andra har det bra. :love:

Nä fy för att sälja enstaka småplagg på tradera! :eek: Jag säljer bara saker där som har något värde, så det är värt besväret.

Kikar in här snabbt mellan varven och nu måste jag ju gratulera till april-bebisen!! Så himla roligt och så himla avundsjuk är jag :D

Kul att höra av dig, jag har undrat vart du tagit vägen. :laugh:

Tycker det är så tråkigt att det blir mindre och mindre aktivitet i tråden. :( Vi får hoppas på fler syskon så det kommer igång igen! :D Det är inte lika kul att skriva i höstmammetråden som här. :angel:

Jo, det blir lite tradigt med tradera, vi har handlat en del där och även sålt, men tycker som ni att det är ju inget direkt värde i vanliga kläderna.
Vi fyndade ju en Didrikssons overall där som vi väntar på, visst lite sliten men för de 200 vi fick betala så får det kännas okej då en ny kostar minst 600 och då får M oaf en klok overall och inte något "billigt" som det blivit annars...

Ni är verkligen jättesnälla som erbjuder oss att köpa kläder, ja vad det blir får vi väl se, sambon hoppas på en tjej själv vet jag inte riktigt... men de flesta kläder funkar ju bra ändå, eller ja inte klänningar på en kille kanske ;)

Sambons första jobb tog ju tvärt slut och det andra han fick är det inga order på just nu då deras tillverkare inte klarar att leverera delar, så bara det kommer igång så får han garanterat komma tillbaka :) så det ska nog ordna sig, får se om jag kan få något med, dagisfröknarna tycke jag skulle sätta upp mig som springvikarie på dagis för alla barnen älskade mig under inskolningen :D så det lär jag nog göra, allt är bättre än inget.

Det är verkligen skönt att ha det klart :)
Vi ska troligen fira jul hemma på Gotland och då tar vi bara med paket till barnen och ev något litet till våra föräldrar så det blir minimal julklappshandel för våran del...

kl

Här har vi med regnrusk idag, riktigt tråkigt höstväder.

Och jag mår ILLA!
För här blir det syskon i slutet på April :p
Inte riktigt planerat, hade börjat övertala sambon till att börja producera runt årssiftet för det hade vart lagom med ett sensommarbarn tyckte jag... menmen det ville sig tydligen annorlunda...

Stort grattis! :banana: Här finns också massa kläder jag gärna skickar till dig, hellre det än att böka med försäljning eller att de ligger i en låda i källaren.

Snart är väl vi icke gravida minoriteten här :D

Åh, GRATTIS :) :banana:
Hur många är ni nu här inne som väntar smått igen och till vilka månader?

Mikan - 26 oktober
Oregano - 15 november
Aneka - 13 december
Emma.S
Macken 22
Western_Ivy - slutet av April

Jag avundas er verkligen som får snusa bebis snart och ta hand om ett nytt litet liv igen. Jag skulle så gärna... Men skulle verkligen inte palla med fler små i dagsläget. Nä, det räcker gott med de små yrväder till barn jag har nu, eller tromber kanske passar bättre in på beskrivningen ;)

Det känns avigt att skriva i hösttråden, det är ju här som man hör hemma. Ni kommer få veta först när bebis är född ;)

Lottch, prata? ni har väl annat att göra :o

Ni är för söta som lovordar tråden så mycket - jag känner precis likadant och, även om jag bara har träffat vissa vid ett enda tillfälle, så älskar jag er allihop jättemycket :love: :love:

Denna tråd får aldrig dö och jag tycker att vi borde hitta på något, allihop någon gång. Kanske är omöjligt att få in, men planerar vi in redan nu med framförhållning på ett år eller något, så kanske de flesta har möjlighet att ses på något vis!

Fy för fasen vad jag har att göra. Jäkla sambo som inte är hemma, å andra sidan hinner jag knappt sakna honom :cry: Fast jo, såhär på kvällarna har jag rent ont i magen då jag verkligen verkligen verkligen saknar honom. Så mycket....
Men det fungerar ganska bra här hemma ändå, Milton är bäst ju så det är inga problem :D Mina föräldrar är också bäst, de har varit här hela helgen; pappa och jag har fixat ute i stallet och mamma har passat Milton.
Fan alltså, vi blir aldrig färdiga med stallet känns det som :( Alltid är det något som strular, lyckas vi komma ett steg fram, nog fasen får vi sen backa två steg igen... Såget gick sönder idag, så även två bits och ett borr. Ek ett ett mög att borra och skruva i, så himla hårt (ja jag vet inte, men enligt pappa, hahaha..) Såget tog jag sönder.. Skulle såga av en järnbit, slant med tigersågen och böjde hela såget, suck!

Men det blir verkligen fint, min stackars pappa sliter som ett djur för det och jag är tacksam så det skriker om det!

Och så dessa studier, jag borde egentligen inte sitta här och skriva, utan återgå till pluggandet. Måste göra det för jag har ansvar över det skriftliga i vårt grupparbete, som ska vara färdigt imorgon och lämnas in på tisdag..

Jaja, vi hörs kanske senare ikväll, om någon sitter här inne då :D Kramar!

Vad skönt att du har fullt upp och nu har ju flera dagar passerat! Snart har du sambon hemma igen!
Kram kram

Vad skönt att du har fullt upp och nu har ju flera dagar passerat! Snart har du sambon hemma igen!
Kram kram

Ja så sätt är det himla bra att jag har fullt upp :D Fast jag hade gärna varit utan tentan på fredag :S Jag kommer inte klara den, jag tror faktiskt inte det, tyvärr.. Kan nog räkna prov/tentor på en hand som jag inte klarat på första försöket så att säga, men denna gång är jag ganska säker på att jag inte kommer fixa det.
Dock kommer gruppuppgiften få godkänt det vet jag, den är skitbra skrivet och den muntliga biten är väl förberedd hos oss alla i gruppen :)
Jävligt korkat av mig bara att erbjuda mig att hålla i själva skriftliga biten.. Det gör att jag har fått lägga hela kvällen på bara detta arbete och har fortfarande närmare 40 sidor att läsa till imorgon helst :grin: Så typiskt mig...

Tror inte att vi får någon vidare bra natt, Milton och jag.. Han har redan vaknat och varit ledsen vid två tillfälle, suck!
Förresten, jag har ju iPhone och har därför tid att kika in på mina favorit-bloggar varje dag ;) Du har inte uppdaterat på länge :mad: :D

Sitter och tittar vinterskor till Milton förresten, men blir så osäker på vilken storlek jag ska satsa på.. Han drar 22 i dagsläget. Vinterskor brukar väl vara lite rymliga i storleken, samtidigt ska det gärna få plats en extra strumpa/tjock sula kanske och han ska ju inte snubbla runt i sina skor.
Hittade ett par jättefina Kavat på Ellos, där jag dessutom har ett erbjudande att utnyttja. Men jag förstår inte hur jag ska mäta vilken storlek han ska ha. Någon som har koll på hur man gör där inne? Eller vilken storlek är värd att satsa på i vinter för min Milton? 23 eller 22? För inte 24 väl, det måste bli på tok för stort??

Haha, såklart står erbjudandet kvar! Sommaren 2013 blir det, så ni får hålla ut tills dess. Om vårt hus är klart till sommaren så skulle jag kunna tänka mig att ha en buketräff här också i sommar för alla som vill. :)

Tyvärr så har ju bygglovet dröjt lite, men om ingen av grannarna lämnat in någon överklagan i fredags så ska det vara klart, pepparpeppar. Vågar inte riktigt tro på det än... :p

@Mikan: man kan faktiskt både prata och göra annat samtidigt... ;) jag vågar bara inte hopas än, blir lika ledsen varje gång mensen kommer. :(

Nu vaknade lilla S, nu är det bara till att gå upp, skjutsa till dagis och sen tillbringa dagen framåtböjd över en gräsmatta, som dessutom måste klippas sen. :p

Nu vaknade lilla S, nu är det bara till att gå upp, skjutsa till dagis och sen tillbringa dagen framåtböjd över en gräsmatta, som dessutom måste klippas sen. :p

Hoppas att ni har bättre väder än vad vi har, annars lider jag verkligen med dig..

det var kampanj på den sängen vi köpte from 24 september så hon beställer den först då. Sen visste hon inte hur lång leveransen var, men hon trodde ca 6 veckor. Skulle vi fån sängen innan kommer jag lägga i den gamla bäddmadrassen med det hela plastade lakanet under. Vår säng är riktigt dålig och nu känns den ännu sämre när vi väntar på den nya ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
835
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
873
· Visningar
26 803
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar