Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Men ta in Mis i sovrummet och stäng ute lillkatten. Eller blir hon alldeles för sällskapssjuk då?

Det går bra faktiskt. Det är väll tungt ibland men mest korta stunder. Det går väll såpass bra eftersom han vet varför vi inte kunde ha henne kvar.

Befinner mig just nu på förlossning. Fick en liten färsk blödningen när jag va på toa nu på kvällen så FL ville att vi skulle komma upp och kolla. Lyssnade nyss på mini och han va mer vild än tam så allt verkar bra med honom iaf. Nu ska vi vänta på doktorn som ska göra ul för att kolla på allt inne i magen, men troligast är det min livmodertapp som spökar även fast jag inte gjort något nu. (förra gången blödde den bara man peta på den typ, har skönt nog varit bättre den här gången)
Men doktorn är på akuten just nu så när han kommer det vet man aldrig. Tur nog så kunde svärmor komma och passa Milton iaf.

:eek:Nämen! Oj! Hoppas allt går bra, och att det inte är några knasigheter!

*kl*
Höll i en liten 4 månadersbebis idag :love: Har hållit mig lite på avstånd ifrån bebisar sen det där hände med syster min. Men eftersom vi va på dop idag så va det oundvikligt. Nu är bebislängtan ännu större;)
Och Oscar va en vilde inne i kyrkan :cool:
Han åt russin för att vara någelunda lugn. Och när jag sjöng så kastade han in dem i munnen på mig varje gång jag öppnade den :D

Förlåt :o Såg nu att det såg lite hemskt ut! Inte meningen!! Jag hoppas doktorn kommer snart!

Oj vad du skräms!! :eek: Det är säkert ingen fara, men jättebra att det kollas upp. Men vilken tokig tid du väljer att blöda. ;) Nu vill man ju sova ju! :p

Lycka till och lova att uppdatera oss om läget. Jag kommer att kolla så fort jag vaknar imorgon. :)

Jag vet. Riktigt taskig tid. Jag är dessutom jätte hungrig då vi höll på att börja med maten hemma precis när det skedde. Så vart bara att fixa ihop miltons mat och sätta sig i bilen. Så våran färdig gjorda form med klyftpotatis får vänta tills imorgon. Blir väll donken om det här blir klart innan dom stänger.
Fast jag är glad att det inte skedde senare när vi precis skulle lägga oss. Sambon börjar jobbet 06 i morgon bitti :p

Nu är vi äntligen på väg hem! Hade ett litet sår på tappen som va boven i dramat. Det va stängt och bra in till bebis och vi fick se en liten bebisrumpa iaf! :) hände det igen så kunde vi avvakta och se om det fortsatte. Vart det bara såhär så behövde vi inte bry oss.

Dessutom fick vi se våra vänners underbart söta lilla bebis!! :love: Det är tur att jag redan är gravid annars hade sambon fått hem och jobba :D

Du skrämde allt mig med! Hoppas att allt ser bra ut och att mini tänker stanna kvar därinne iaf ett par veckor till. Skönt att ni kunde fixa barnvakt, inte lätt att ha med en trött unge dessutom.

vad skönt att höra att allt är ok :)

*kl*
Själv sitter jag nere och väntar på att barnen skall vakna. Igår var en fullspäckad dag då vi firade sambons 30-årsdag. Vi körde paintball i 2h och sen lite 5-kamp och efter det så blev det (dusch och fix) ut och käka middag på en mysig pub, å så lite öl ;) Kl 02 gav jag upp festligheterna, vid 04 kom sambon och vid 05:30 vaknade jag till av att brorsan å några till fortfarande var vakna, så nog var en lyckad dag/kväll allt. Barnen tog mamma hand om och de hade skött sig utmärkt. Härligt!! Oj, nu vaknade storebror. Han sjunger alltid när han vaknar han. Nu gäller det bara att få honom att sjunga lite med små bokstäver så att han inte väcker lillebror :D

Och vi kom hem från Ullared klockan tolv inatt. Blev så sena eftersom att sambon absolut skulle åka efter vår GPS som är hundra år gammal och aldrig uppdaterad. Och Jönköpingsvägen var full med vägbyggen...

Nåja, nu är köket fullt med uppackade fynd iaf :D Och jag är nöjd och glad och har inte köpt något onödigt alls, vilket jag annars har en förmåga att göra. Typ " ja men det här var ju billigt, en sådan måste vi ha" :grin:

Så ikväll blr det fläskfile med potatisgratäng gjord i de nyinköpta portionsgratängformarna (4 för 29:-) Och jag kan meddela att ALLA julklappar inkl papper och snöre är inköpta :p Såååå nice!!

Och idag SKA jag åka och hälsa på min åring. Har bara sett honom två eller tre gånger denna sommar. Börjar sakna honom nu faktiskt. Det ska blli intressant att få hem och börja jobba lite med honom :love:

Alicia är fortfarande förkyld. Hon är jättesnorig :( Och gult är det oxå. Inge bra. Jag vill verkligen jobba imorgon men blir on inte bättre fort så vet jag inte riktigt...

Och jag kan meddela att ALLA julklappar inkl papper och snöre är inköpta :p Såååå nice!!
Åh, vad avis jag blir!! Jag har egentligen inget emot att köpa julklappar, men jag avskyr att alla andra också ska köpa dom samtidigt som jag. :crazy: Men även den här julen har jag ju möjlighet att åka ut en vanlig vardag förmiddag och det förenklar ju saken. En lördag i december går jag inte på stan med barnvagn.

Apropå trängsel så var jag på H&M:s barnavdelning igår. De håller visserligen på att bygga om, men jag antar väl att hyllorna ska stå där de ställt dom. Det var iaf så trångt att det var knappt att jag kom fram med vagnen. Skulle kolla på mössor och då fick jag köra in vagnen i en gång, gå tillbaka och in i en annan gång för att ens komma fram själv. Lyckat. :grin:

Håller med, hatar verkligen att trängas med alla före jul. Inte för att vi var själva på Gekås men det blir iaf bara en kö och inte flera butiker.

Vi åker till USA över jul, och det är det bästa som finns. Ingen hets innan och väl där är det lätt att ta med lite hem till de man behöver julklappar till.

Här ösregnar det och Ture sover. Skulle behöva ta in fölen som är lite småsnuviga men får vänta en stund till, det är iaf inte kallt.

Ia*- förstår längtan efter din åring. Har mina 2-åringar på bete över sommaren och saknar dem nåt otroligt. De är ju födda här och jag van att ha dem utanför fönstret. Men det står inridning på schemat iaf för den ena och jag lägger ner sånt nu efter min brutna fot (och tidsbrist) så den ena kommer inte vara så mkt hemma i vinter ändå.

Jag har sålt min 3-åring och troligtvis också fölunge nr 2, så från att ha haft 8 hästar i våras blir det max 4 i vinter. Hingsten som ska ridas, 2-årsstona och avelsstoet som inte är dräktigt. Underbart!!

Ska nog ta en sväng till Ikea i eftermiddag, misstänker dock att vi inte kommer vara ensamma där om vädret är så här...

Nu vid närmre 1,5 års ålder börjar det funka ok att åka bil med Ture! Vi har inte åkt långresor än men kortare funkar och det underlättar livet VÄLDIGT mycket!:D

Det är verkligen skönt att ha det klart :)
Vi ska troligen fira jul hemma på Gotland och då tar vi bara med paket till barnen och ev något litet till våra föräldrar så det blir minimal julklappshandel för våran del...

kl

Här har vi med regnrusk idag, riktigt tråkigt höstväder.

Och jag mår ILLA!
För här blir det syskon i slutet på April :p
Inte riktigt planerat, hade börjat övertala sambon till att börja producera runt årssiftet för det hade vart lagom med ett sensommarbarn tyckte jag... menmen det ville sig tydligen annorlunda...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
845
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka