Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Ja nu äntligen har deras lilla sötnos kommit! :love:

Ja jag va på Irland i ett halvår. Skulle varit där i ett år men hemlängtan vart för stor och mamman va lite konstig. Hon tyckte jag skulle jobba jämnt medans pappan va lite slappare så det vart så dubbelt helt tiden. :( Tråkigt. För det va verkligen kul att bo i ett annat land och köra vänstertrafik! :D

Haha då skulle S inte göra något annat än att bo i köksfönstret om han va här. Man tappar räkningen så ofta som traktorerna åker förbi här varje dag. Till Miltons lycka passerar det även en och annan häst också. :D

Det är ju tur att vi bor på landet så att han får se en hel del traktorer :) och hästar ser han ju flera gånger om dagen, hetaste grejen just nu är ju att stå på gräsmattan och kasta ut äpplen till hästarna i hagen :D

Det är ju tur att vi bor på landet så att han får se en hel del traktorer :) och hästar ser han ju flera gånger om dagen, hetaste grejen just nu är ju att stå på gräsmattan och kasta ut äpplen till hästarna i hagen :D

Win-win-situation där eller :D Fy fasen vad gulligt!! Milton älskar också hästarna och blir helt till sig när vi hämtar hö och går ut och ska ge dem mat, han hade nog kunnat sitta där i timmar och titta på hästarna!

På tal om hästarna så har min pappa hämtat brädor till boxarna :banana: Imorgon köper jag de sista skivorna till att täcka väggarna med och så hämtar jag skenorna till skjutdörrarna - det tar sig! Vill verkligen ha in hästarna nu och bägge två ska få en ordentlig dusch samma dag som de ska få komma in i boxarna - de ser anskrämliga ut, bägge två :angel:

Milton skulle vara i himmelriket om vi haft hästar på gården. Då skulle vi nog få bo ute. :D jag hoppas hans intresse stannar kvar tills när han kan börja rida!

Vi har ännu inte köpt någon traktor, men vi måste verkligen ha en här på gården för snart kommer ju den där nedrans snön :(

Ni får jättegärna hålla utkik om ni har möjlighet.

Vad kul! eller ja, inte kul att det inte fungerade med familjen! Men Irland är väl väldans fint? :laugh:

Förlåt om jag river upp något men tänkte bara fråga Hur går det för din syster? Börjar hon komma igenom sorgen? Tänker på henne då och då!

Japp, snacka om win-win situation :) alla blir glada! Inte när jag får hejda S dock, då blir både han och hästarna ledsna.

Det är verkligen underbart att ha hästarna hemma, och barnen älskar dem så det är toppen. Dock var det inte lika toppen att försöka ta in dem idag under världens oväder. Det är verkligen förenat med livsfara. Kunde jag så skulle jag fixat hagar i direktanslutning till stallet för sådana här gånger.

Vad kul att det snart är färdigt i stallet, jag förstår att du längtar. Vi målade ju om vårat stall i somras, kanske skall ta lite bilder på det? (fan vad fel det kändes att skriva somras, då blev det så påtagligt att det är höst, buhuu)

Fast det går ju inte att skydda dom mot allt. Sen om barnet haft en viss förkylning så bildar ju kroppen skydd mot just den förkylningen till nästa gång.

Mest varför jag blir ledsen för han skull är att han har gått hos dagmamman totalt 12 dagar och har redan hunnit med 2 rejäla förkylningar. Han var i princip aldrig sjuk förr så han blir ordentligt förkyld och vi är inte så vana vid sjuka barn. Men förhoppningsvis så blir väl även han immun snart. Dock ser jag min ena systers mellersta barn framför mig. Han var i princip aldrig frisk efter att han börjat på dagis, i 6 månader stod dom ut innan dom helt enkelt sa upp platsen (han va 15timmars barn). Det var ingen lek...

Svarar på lite allt möjligt.

Det går bättre och bättre att lämna A på dagis. Ett tag började han gråta redan på parkeringen. Idag höll han mig i handen och först när vi klätt av honom och gått in i lekrummet och jag sa hejdå började han gnälla lite.
När jag skulle hämta honom var jag lite tidigt och andade att de satt och åt, jag kikade försiktigt in i matsalen och höll mig undan tills han kom ut för att tvätta händerna, när man får ett sådant leende emot en så smälter man ju bara :love:

Oregano, Jag har med funderat på att åka bort en natt på hotell med sambon innan det börjar bli för nära förlossningen. Bara gå ut och äta och sova ensamma och hur länge vi vill skulle kännas väldigt lyxigt. Vi får väl hitta något hotell i Halmstad, då är vi på rätt håll iaf ;)

A älskar kor, han blir alltid jätteglad när han ser en kossa. Nu har jag faktiskt två hästar i min hage, för att få den avbetad och A står gärna på en stol och kikar ut genom fönstret på dem med och gnäggar åt dem. Men kor är ännu bättre. Helst ska det vara en jätteflock :D
I grannbyn finns en familj med barn på dagis som föder upp grisar, ett besök där hade säkert varit uppskattat!

Hans favoritord just nu är OJ. Han säger oj oj mest hela tiden. Nej säger han inte men han skakar bestämt på huvudet istället och säger "äh"
Tror också att hans första tyska ord har kommit, om något är för varmt säger han "ajs" (tyska=heiss) men det kan ju vara en slump med.
Tutti säger han när han vill ha nappen

Vem var det nu som var i Ullared idag? Var det något att ha? (fick mina pengar idag :D)

När jag träffar henne så är hon som vanligt. Men jag vet ju och hör genom mamma att hon är långtifrån bra. Men hon ska börja jobba nu iaf, så hon kommer hemifrån lite.
Hon vill inte prata om det, än iaf. Tog väldigt lång tid innan hon lämnade/hämtade barnen på dagis, just för att hon inte orkar med folk som frågar hur det är och så.
Samma med grannarna, hon häll sig inne väldigt länge för att slippa träffa dem.
Men mycket av det har släppt nu.
Vi firade yngsta pojken i helgen, då va det en bild på lilla tösen i köket.
Brännde till ihjärtat på mig, men ville inte börja gråta just då.
Och en grej som jag inte vågat fråga henne och, som inte ens våran mamma orkat fråga syrran om är vad Elvira är någonstans.
Låter skitlustigt, men de va lite oense (syster och hennes man) om vad sista vilan skulle vara. Grav med sten eller minneslund, det drog så mycket på tiden att ingen av oss har vågat fråga än. Men det kommer väl visa sig i framtiden.

Och vad det verkar som så vet ingen varför tösabiten dog. Men jag tror det lutar åt PSD. Allt detta har fått mig att vara lite rädd för att skaffa fler, men jag vill ju så gärna ändå.
Tänker så som min mor tröstat mig med. Nåt sånt här kan inte hända oss två gånger.

Blev lite luddigt svar, och jag tog inte åt mig eller blev ledsen för att du frågade:)

Det ligger nog en hel del i det din mamma säger. Ni har nog haft ert elände i familjen och jag tror inte att du behöver vara rädd. Men jag förstår verkligen att du är det eftersom du fått uppleva en sån sak på så nära håll. Tycker så synd om din syster... :(

Kl
Är det nån som vill ha en Devon billigt? :grin: Jag blir så himla trött på henne. Hon sköter sig dagtid, men varje morgon kommer hon upp i sängen och biter mig! :mad: Det spelar ingen roll om jag ignorerar henne eller säger till på skarpen, hon fortsätter för att hon vill att jag ska gå upp och ge henne mat. Det gör jag naturligtvis inte när hon biter mig. När jag går till badrummet istället följer hon med och biter mig i hälsenorna. När jag kastar ut henne och stänger dörren står hon bara och tokkrafsar på dörren och ger sig INTE!

Hur i hela friden ska det bli när lillbebisen kommer, för då kommer hon inte att få vara i sovrummet öht. Ska vi ha henne krafsandes och ylandes hela nätterna då? Usch vad jag ångrar att jag gick med på att köpa en Devon när jag egentligen ville ha en Britt... :(

Ja din mamma har förhoppningsvis rätt att ni har haft ert nu.
Skönt att din syster börjat komma ut igen men förstår att alla frågor måste vara jätte jobbiga. :(
Glad att du inte tog illa upp av min fråga!

Du kan inte fylla på mat på kvällen då eller vräker hon i sig allt under natten då? Här har det blivit bättre sen vi stängt både våran dörr och Miltons rum. Då väcker han inte nån av oss ifall han får tokryck på morgonen efter miltons välling eller sambon gått till jobbet.

Det finns mat kvar på faten på morgonen, ändå ska hon ha upp mig. :crazy: Det har väl tråkigt också, men det är först när hon får ny mat som hon ger sig.

Nu är det sommar (eller har varit iaf) och hon har varit ute mycket och sprungit av sig. Hon kommer säkert att bli ännu värre framåt hösten och vintern när hon inte kan gå ut. Får nästan ångest över tanken på att ha det så här i minst 15 år till... :crazy: :o

Fast kommer hon inte tagga ner lite ju äldre hon blir? Är så drygt när dom inte lyssnar oavsett hur mkt man säger åt dom. Kan ni inte börja att stänga eran dörr redan nu och inte förens bebis kommit. Då vet ni lite mer hur det blir och hon kanske hinner vänja sig?

Jo, hon kommer säkert att lugna sig mer, men hon kommer ju alltid att vara en Devon och aldrig bli som min stora tjocka snälla underbara Mis som bara finns och är söt och snäll.

Jag tänker säga till maken att det är dags att börja vänja henne redan nu vid att vara utestängd på natten. Men samtidigt tycker jag så synd om Mis, för hon vill gärna sova inne hos oss.

Hur är det förresten med din sambo och hans saknad efter hunden? Jag skulle helt klart kunna tänka mig att omplacera vår katt, men det är lite samma här som hos er. Maken gillar henne jättemycket och det var ju han som satte stopp när jag ville lämna tillbaka henne förra året.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
852
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
915
· Visningar
28 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka