Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15
Cancer är en sån fruktansvärd sjukdom
Fasar för att någon gång få det beskedet från en släkting eller gällande mig själv för den delen. Även om man idag ofta kan behandla.
*behöver också spy lite osammanhängande..typ*
Ingen rolig kväll. Skulle ut och rida med medisen, jag på araben och hon på A.
Hann väl kanske 200 meter från stallet när hon säger "han känns
liten idag". Precis i samma veva ser jag en bil på vägen en bit bakom oss (smal väl) och säger till henne att vi travar de ca 20 meter som återstod till närmaste uppfart, där vi kunde rida åt sidan. Ser hur A inte vill börja trava, för att sedan - på urtypiskt A-vis - bli helt okontaktbar och bara dra iväg med henne med slängande huvud/bockar. Hinner konstatera att han vill verkligen ha av henne, och undrar om det är något under sadeln för det skiner av obehag om honom. Ser hur nära de är att dels fara ner i ett dike och därefter nästan gå omkull på asfalten innan hon till sist dimper av.
A vill inte alls vara med utan far iväg från oss in i skogen, fortfarande uppjagad. Trampar såklart sönder tränset. När vi fått fast honom och kommit ut på vägen igen har han flera stora sår på bakbenen, och jag konstaterar att han rör sig konstigt, kanske korset?
In i stallet, känner igenom honom och kollar så att inget är under sadeln. Nothing. Tar ut honom på töm och han är lite seg i vänster varv. I höger varv vill/kan han knappt trava. Solklar framföringshälta. Snubblar flera gånger och vill inte ta ut steget.
Med tanke på att han är den han är känns det väldigt nära till hands att misstänka att han sprungit som en idiot på blöta gräset och fått en ordentlig sträckning. Så han får väl vila över helgen till att börja med. Bläääääh, han har aldrig varit halt förut
Blä blä blä.