Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Jag har också alltid velat bli gift. Mitt ex va väldigt negativ tilö det hela. Så när jag blev ihop med min sambo så sa jag att blir du ihop med mig och det blir setiöst så blir det giftemål. Så är det bara. Han fann sig i det rätt fort skönt nog med tanke på att vi blev seriösa fort.
Helst skulle jag vilja gifta mig här och nu men är för ego för att bara gå och göra det han och jag. Ska man gifta sig så ska man få ha vit klänning :D men för min skull om mathias dör knall fall så skulle det vara bra. För som det är nu får inte jag någonting. Det blir Milton(och mini) och hans mamma som får pengarna. Huset är inte fullbelånat och karln har någon försäkring osv. Så vi borde skriva lite papper tills den dag vi har råd att gifta oss. Men som vanligt tänker man 'vi tar det sen' mkt mkt dumt!

För min del som har ett barn sedan innan är det ännu viktigare, dessutom är ju huset mitt sen innan. Går det illa för mig får sambon ingen del av huset i nuläget. Skulle det hända både mig och H något skulle han bli tvungen att lösa ut H:s pappa då? Han ärver ju H ensam om jag inte finns.
Som sagt var ska vi prata med en jurist om hur vi ska göra, giftermål, jag ger sambon halva huset, testamente ? massa frågor blir det...

Fast det går ju inte att skydda dom mot allt. Sen om barnet haft en viss förkylning så bildar ju kroppen skydd mot just den förkylningen till nästa gång. Så när barnet gått igenom dom flesta så blir hen inte sjuk lika ofta längre. Men ska man göra något speciellt så kan man kanske hålla sig borta från snoriga barn. Tror att T(och ni) kommer ha lite tuffa veckor framöver. Spec nu när det är höst och allt. :(

Jag fasar lite för Miltons förskolestart och all magsjuka som brukar gå på vintern. Vill inte va magsjuk som höggravid eller med nyfödd hemma :(

Usch nä det har jag med funderat på, det gick en massa sjukdomar på dagiset förra vintern. H brukar klara sig från det mesta men han kan ju dra hem en del från skolan utan att bli smittad själv, och sen A på dagis med de bacillerna där.
Förkyld och sjuk blir man som sagt var av bakterier eller virus, inte av att gå utan mössa ;)

Tur nog så brukar varken jag eller sambon få magsjuka. Jag fick det 1gång förra året men innan dess va det många år sen. Förra året hade verkligen varenda en det och vi hängde mkt på babycafet. Hoppas att amningen funkar så att bebis blir lite skyddad iaf.

Jo förhoppningsvis är ju bebben skyddad. Tanken på en nyfödd, en A med kräksjuka eller halsfluss som i sin tur smittar oss vuxna är inte särskilt upphetsande ;)
Det bästa vore att isolera sig helt och hållet från oktober till mars...vi går i ide helt enkelt!

Haha ja det vorde väll det bästa igt men jag tror inte släkten och vänner blir så glada då :p

Haha då skulle S inte göra något annat än att bo i köksfönstret om han va här. Man tappar räkningen så ofta som traktorerna åker förbi här varje dag. Till Miltons lycka passerar det även en och annan häst också. :D
Haha! :D Det gick förbi två hästar utanför oss igår och det tyckte Vilgot var jättespännande. När de försvann ur sikte blev han jättearg! :o I början av veckan plöjde bonden åkern utanför och då hade jag en liten kille som stod som klistrad vid fönstret i vardagsrummet och tittade. :laugh:

Ja alltså helt ärligt så vet jag inte. Men ja reagerade dock när ett nytt barn började där och snoret verkligen bara rann ur näsan....fredan samma vecka var Theo sjuk för första gången. Vet ju inte hur det är barnet är hemma med hosta etc men det är fortfarande ganska snorigt men är där ändå...kanske jag som är pjoskig?! Han har ju ingen feber men hostan låter inte skoj. Sen kanske det inte blev bättre heller av att systers pojk och Theo umgicks så kusin var sjuk....får kanske vara ännu nogrannare med att undvika andra sjuka barn...men då måste ju dom undvika oss också :grin:

Det är nog bara att vänja sig tyvärr... Jag reagerade precis som du när det var en snorig unge på dagis och bara några dagar senare var Vilgot lika snorig. :mad: Efter drygt en vecka började det gå över och han var i princip snorfri i en dag innan det började om igen. :eek: Nu håller den snuvan på att ge med sig och jag hoppas att han får vara snorfri ett tag. Så länge de inte har feber får de ju vara på dagis och tydligen smittar det ju mest precis innan det bryter ut. Så skadan är liksom redan skedd när de väl är snuviga. Men det är skittrist, jag håller med!

Idag har tydligen vi varit de där hemska föräldrarna som lämnat snorigt barn på förskolan :o Bellan sov när jag åkte till jobbet men M lämnade tydligen bort sin snoriga dotter på morgonen och pedagogerna konstaterade när jag kom att Bellan är förkyld :o :o Extremt pinsamt hade jag varit hemma hade hon troligen inte fått gått men det är iaf genomskinligt snor så det är nog bara ett litet virus som går snabbt över hoppas jag.

*kl*

Nu är våra bästa vänner inne på förslossningen :banana: Dom åkte in igår kväll men det går segt. Nyss tog dom hål på hinnorna iaf! Så jag hoppas det rasslar till nu så är bebis ute! Är så glad att det äntligen är på gång och är faktiskt lite smått avis. Hade gärna legat in på FL nu. Längtar efter att få snosa bebis!! :love:

Jag vill också ha det överstökat nu. Hellre bebis utanför magen än i magen!

Min älskade busunge har äääntligen börjat säga mamma!! :love: Han har väl kunnat säga det innan också, men då har det inte varit någon innebörd för honom. Nu de sista dagarna har jag märkt att han verkligen menar mamma också. Första riktiga ordet vid 17 månader, inte ialla pinkat va? ;)

Apropå pinka, så kissade han faktiskt på pottan imorse. Men det var nog mer tur än skicklighet skulle jag tro. :D

Duktig kille!! Både säga mamma och kissa på pottan - det är verkligen inte illa pinkat :D

Det är skitroligt med barnen nu, Milton härmar massor av det vi säger. Idag så gick dagisfröken Marie förbi, så sa jag till Milton att hon heter ju Marie och så sa han givetvis "Mahii" och tittade efter henne. Eller som häromdagen när han bet mig i benet (han biter ofta mig, av ren glädje när vi kelar eller busar, tyvärr, men tack och lov är det bara mig än så länge, jag har frågat på dagis och sagt till dem, vill inte att han biter någon kompis..), så frågade jag: "Milton, får man bitas? Nej, man får ju inte bitas". Så väntade han en stund och sa "Bibaa, neeej" :love: Och ja, "neeej" är verkligen standard-ordet, alla frågor man frågar honom får svaret nej, framför allt om jag frågar om jag får en puss :D Tror där att han har satt det i system och tycker det är roligt, eftersom jag frågar efter pussar så många gånger ;)

Haha, nej är ett favorit ord här hemma med. Vill han det verkligen inte så skakar han på huvudet också. Men han säger faktiskt bara nej när han inte vill det. Vill han göra det man frågar så är han först still och lyssnar och sen går han dit vi ska eller gör det jag frågade om. Tex som att gå till trappan om han ska sova. Till köket för mat/välling eller ger mig en puss! :) så skönt nu när han förstår så mkt och verkligen lyssnar på vad man säger.

Ja det är verkligen skithäftigt nu, de börjar bli så medvetna och är med på ett helt annat sätt! Fantastiskt roligt är det!!
En annan sak som är rolig är att hämta på dagis (jag hatar att lämna, för Milton blir så ledsen varje morgon, men det går visst över jättefort, tack och lov!). Jag brukar smyga in och kika vad han gör, och ofta är han så uppe i lek eller aktivitet (eller mellanmål, som är SKITVIKTIGT, precis som alla annan mat, enligt Milton :D ). Det är jätteroligt att se och sedan när han upptäcker mig, släpper det han gör och skiner upp :love: Sedan kryper han snabbt fram och sätter sig i mitt knä eller kramas massor - åååååhh, underbara unge!!!

Jag vill också ha en pratande unge! Han kan prova att härma oss ibland när vi frågar om han kan säga t.ex katt, men aldrig att han använder ordet själv. Förrän mamma sen typ igår då. Men det kommer säkert att bara rassla till snart, för han förstår verkligen massor nu. Det är jättehäftigt! :love:

Kl
Om några veckor ska vi åka till Stockholm alldeles själva och gå på teater och bo på hotell! Och Vilgot ska för andra gången i sitt liv sova utan oss. Maken fick ticnet-presentkort när han slutade på förra jobbet för precis ett år sedan och det är verkligen sista chansen att utnyttja dom nu. Ska bli så mysigt att åka iväg! :love:

Jag kommer också hata att lämna. Längtar redan efter att få hämta hem M. Då jag gillade det redan så mkt när jag va au-pair. Nu med ens eget barn lär det ju vara en miljon gånger bättre :love:

Btw så har våra vänner fött nu och det verkar ha gått bra!! :love:

Ja, visst är det mysigt att hämta på dagis!!! :love: Det är inte mycket som slår känslan av att känna sig så efterlängtad. :love: Det var helt annat att komma hem på kvällen när han och pappa varit ensamma hela dagen, då var det mest gnäll och tristess.

Vad kul för dina kompisar! :bump:
Har du varit au-pair?! Det va lite av en dröm när jag va yngre. Men det blev liksom inte av. Vad va du nånstans? :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
855
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
45 46 47
Svar
922
· Visningar
28 716
Senast: hagel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar