Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

det var kampanj på den sängen vi köpte from 24 september så hon beställer den först då. Sen visste hon inte hur lång leveransen var, men hon trodde ca 6 veckor. Skulle vi fån sängen innan kommer jag lägga i den gamla bäddmadrassen med det hela plastade lakanet under. Vår säng är riktigt dålig och nu känns den ännu sämre när vi väntar på den nya ;)

Det var ju snällt av försäljaren att göra så, en del brukar inte nämna att varan man håller i blir 500 kr billigare imorgon osv, de vill bara sälja. Men det där verkar vara en snäll försäljare minsann.

Klart att er nuvarande säng känns ännu sämre nu :p det är ju som när man är kissnödig och har långt hem (om man åker bil tex. man kan ju hålla sig i flera timmar om det så skulle vara , men ju närmare hemmet man kommer desto mer akut blir det.) :angel:

Åh, GRATTIS :) :banana:
Hur många är ni nu här inne som väntar smått igen och till vilka månader?

Mikan - 26 oktober
Oregano - 15 november
Aneka - 13 december
Emma.S
Macken 22
Western_Ivy - slutet av April

Jag avundas er verkligen som får snusa bebis snart och ta hand om ett nytt litet liv igen. Jag skulle så gärna... Men skulle verkligen inte palla med fler små i dagsläget. Nä, det räcker gott med de små yrväder till barn jag har nu, eller tromber kanske passar bättre in på beskrivningen ;)

12 januari :laugh:

Haha, såklart står erbjudandet kvar! Sommaren 2013 blir det, så ni får hålla ut tills dess. Om vårt hus är klart till sommaren så skulle jag kunna tänka mig att ha en buketräff här också i sommar för alla som vill. :)

Ja alltså det skulle vara supertrevligt ju med en träff till sommaren! Jag och Modett får flyga ner tillsammans eller kanske köra?! Åka själv så långt är inte min starka sida (inte flyg heller) men det ska väl inte vara nå problem, eller hur Modett? :laugh:

Låter ju toppen med en träff i sommar :)
Jag kan ju passa in det för att sen åka vidare till nynäs och gotland eller något, lite lättare att övertala sambon om en så lång resa då :D

Sen självklart ser vi fram emot bröllop 2013 ;)

Vi kommer gärna på träff också :banana: Vad kul det hade vart om vi lyckats få ihop alla. Då firar vi ju nästan 3-årsjubileum också :D

Sitter och tittar vinterskor till Milton förresten, men blir så osäker på vilken storlek jag ska satsa på.. Han drar 22 i dagsläget. Vinterskor brukar väl vara lite rymliga i storleken, samtidigt ska det gärna få plats en extra strumpa/tjock sula kanske och han ska ju inte snubbla runt i sina skor.
Hittade ett par jättefina Kavat på Ellos, där jag dessutom har ett erbjudande att utnyttja. Men jag förstår inte hur jag ska mäta vilken storlek han ska ha. Någon som har koll på hur man gör där inne? Eller vilken storlek är värd att satsa på i vinter för min Milton? 23 eller 22? För inte 24 väl, det måste bli på tok för stort??

Jag hade nog gått till en butik som har Kavat och provat där och sen beställt från Ellos. Vi trodde att vi hade koll på Iggy's skostorlek, han gick omkring i ett par 21. När vi vart och handlat skor kom vi ut med ett par 24 :o Ett par Kavat skor, jag upplever dem som små i storlek för vi tittade på några andra och där kunde han ha 23. Så i vinter blir det ett par 24 här iaf.

Grattis alla som ska få bebisar. Blir faktiskt lite avundsjuk jag också ;)

Idag är jag hemma å vabbar/jobbar hemma. Tuva verkar inte speciellt sjuk, men var seg som kola imorse, så vi tänkte att hon kanske är sjuk.. Hon sov några timmar till imorse och nu röjer hon som en tok :)

Jag och Iggy har precis kommit hem från sjukhuset. Vi har vagnåkarproblem här igen :( Vi skulle ut på en morgonpromenad med hundarna, precis när jag satt ner honom i vagnen ställer han sig upp lika snabbt igen och ramlar baklänges och landar på bakhuvudet i asfalten :cry: Nu ligger Iggy och sover och jag måste peta på honom en gång i kvarten för att se att han reagerar. Doktorn trodde inte det var någon fara men han får bli hemma från dagis idag och hålla sig lugn. Som tur är så börjar jag inte innan kl 15.30 så sambon vabbar en timme bara och sen är jag ledig imorgon så han kan vara hemma med mig.

Men usch vad dåligt samvete jag har. Jag hör dunsen hela tiden när huvudet slog i backen, sekunderna innan skriket kommer känns som en evighet :crazy: Det här med vagnen funkar inte alls just nu, spänner jag fast honom skriker han helt hysteriskt. Spänner jag inte fast funkar det lite bättre och får han gå själv eller om jag bär honom funkar det allra bäst.

Usch vass hemskt!!! :eek: Skönt att han är okej, men jag förstår verkligen din känsla. Det är min stora skräck att V ska trilla och slå sig så där, men tack och lov har det inte hänt. Än. :crazy: För det är nog bara att ställa sig in på att förr eller senare så kommer det säkert att hända något.

Apropå skostorlekar så hände exakt samma sak för oss. Vilgot hade 21:or som vi visst började bli lite små. De nya skorna vi kom hem med var i storlek 24!

Usch va otäckt men tur att det verkar gått bra iaf! Här är en till kille med stora fötter. Köpte allvädersstövlar till Theo förra veckan i strl 24, okej lite spelrum finns det men man vill ju gärna rymma ett par tjocksockar!

Har med spanat in ett par Kavat på Ellos :laugh:
Ska ta med Oscar till en skoaffär som säljer såna och pröva, sen beställa med 40% rabatt :D Man får inte vara dum när pengar inte växer på träd :banana:

Även jag har tänkt göra så. Dumt nog gick vi inte in och mätte hans fötter när vi ändå va blg igår. Dom har även kavat där så få kan dom mäta innuti dom också samtidigt.

Nu har paketet kommit! :laugh: Fast jag har inte hämtat det. Jag väntar ett annat paket inom kort, så jag tar båda samtidigt när det har kommit. :)

Tjohoo! Där damp det ner ett 50% rabatt-erbjudande ifrån Ellos i inboxen:D
Dags att beställa kanske? :D:laugh:

Wohoo, ser fram emot bröllopet och hoppas att jag är gravid då i alla fall ;)
Nästa sommar hos de låter också bra. Då planerar vi in parken zoo i samma veva eftersom jag har en kusin som jobbar där, som jag hoppas tar med oss på special-guidade turer :D

Samåkning låter fint. Jag har inget emot att köra långt :) Är precis som du upptagen i början av juli, den 13 åtminstone. Då är vi tärna respektive best man på ett bröllop.

Kl
Fy fan vad jag är slut! Jag AVSKYR intervjuer! Idag var det intervju på tidigare nämnda högintressanta ställe. Och jag blir så totalt utmattad efter en sådan prestation. När jag sätter mig i bilen efteråt så får jag världens huvudvärk, värmesvallningar, illamående och blir bara så trött, trött, trött.

Och det är stört omöjligt att avgöra hur det gått. Kändes bra där och då, många riktigt kluriga och skarpa frågor. Och hon som är chef tryckte en del på att jag inte har så mycket erfarenhet. Fast på vägen ut sa en av de som intervjuade att vi nog ses igen. Dock är det 5 som intervjuas nu, och 2 max 3 kommer kallas till en andra intervju.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
826
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
41 42 43
Svar
857
· Visningar
26 265
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar