Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Vi har fått låna svärisar as gamla pegout cab och det finns inte en sportmössa att hon får plats bak. I bak ser jag inget (sufflet med superdålig "ruta") och då inte heller till höger. Sambo ville vända henne framåt, hur ska jag få han att fatta att hon inte kan sitta framåt??

Visa youtube filmer hur det går för en 1-2årings nacke i en krock om hon sitter framåt. Förstår han inte vilka krafter det handlar om i en ev. Kollision?

Sök på 'en film om hur du skyddar ditt barn' så får man se framåtvänd resp. Bakåtvänd.

Pinsamt nog är den fortfarande kaputt :o
Men vi ska lämna in den på den prliga servicen snart, då ska de sätta dit en ny.
Vet att det är hela motorn som behöver bytas, och den är dyyyr, 3000:- typ.
Är inte allt sönder kanske man kan komma undan billigare.
Kom på en sak. Gå in på laga.se. Skriv in din bils reg.nr och kolla om det finns några begagnade delar :laugh: Registret täcker hela sverige.

Kom på en sak. Om spegeln skulle setat lite högre skulle ni se något då? För isåfall kan ni köpa en sån extra spegel som bilskolelärarna har på höger sidospegel för att även dom ska kunna se bakåt. Den sitter då ovanpå den andra. Kan det funka?

På tal om V70 så funderar vi på att byta bil igen :( Har varit lite små problem med vår nya fina och nu senast var det startmotorn som behövde bytas. Då visar det sig att, av alla tuuuusentals V70 så prickar vi givetvis in en av hundra special-designade bilar, vilket gör att flera delar har specialmått och givetvis blir allt mycket dyrare, va fan liksom :/

Va trisst :( surt när man tror att man köper en bil som är billig att fixa och ofta väldigt enkel. Kan man ta reda på det innan man köper bilen? Tänker så att ni slipper göra samma miss igen?

Jag vill med byta bil! Men det får jag inte, denna ska vi tydligen köra till den avlider av hög ålder.
Tre gånger denna månaden ska den in till verkstan. Förvisso "självförvållat"
Nu är den inne för att få jättebucklan och sidorutan i bagaget fixade.
Den 23e ska den in och få en ny vindruta. Fick ett jättestenskott i somras. Det va skitläskigt att sitta bakom ratten när ett berg (jaja, mindre sten då) gör en halvmeter spricka :eek:
Å sen då den sedvanliga servicen, med bakrutetorkarmotor byte.
Så det blir väl ännu mer traktoråkande till dagis:D

I juli va den inne två dagar för byte av styrledsmojäng p.g.a tvåa på besiktningen.
Har aldrig fått några tvåor med mina älskade mercedesar och suven :devil:

*jäkla volvo*

Va trisst :( surt när man tror att man köper en bil som är billig att fixa och ofta väldigt enkel. Kan man ta reda på det innan man köper bilen? Tänker så att ni slipper göra samma miss igen?

Det är väl chassi-numret man ser det på, fast jag förstår inte så mycket egentligen, det var bilgubben som hade kollat upp det. S vet inte om man kan titta upp det själv?

Funderar på en wolkswagen passat eller golf, lite nyare kanske. Gillar de skarpt och tycker de är skitsnygga =) Men samtidigt är jag volvo-människa :D men just denna volvo har jag varit grymt missnöjd med, tyvärr. Även om den är skitsnygg :love:

Fasen vad det är tråååååkigt när bilar strular, det ska bara fungera helst, eller möjligen en service då och då. Och helst ska det vara billigt, men det är det ju aldrig med bilar :D
Hur löser ni det rent praktiskt, med att vara utan bilar så länge? Vi hade knappt överlevt och ändå bor vi ganska centralt egentligen :D

Vi har en bil till i bruk (och ytterligare två obesiktigade och avställda) Sambon har sin lilla tvåsitsiga pickup till jobbet varje dag. Då får han fixa handlingen och så. Men vi kan ju inte åka alla tre i den. Så i söndags när vi va bjudna på dop så fick vi låna en av mina föräldrars bilar :laugh:
Å Oscar finner sig fint i att åka ståndsmässigt i en traktor till dagis :D
Det är bara Jag som läser bibeln baklänges över att den går så långsamt;)

Jag gillar också passat och golf men alla ww bilar jag kört senaste åren(vilket är ca 10st) har varit struliga och pajjat titt som tätt och är oftast dyra och svåra alla laga. Vilket har fått mig att backa oavsett hur snygga dom är.

Jag skulle inte köpa en golf om jag vore ni, golfarna är lite dyrare just för att det står golf på dem. En vän till sambon plockade ut en ny passat i våras och han är ruggigt nöjd med sin. Själv är jag en sån inbiten audiälskare, att jag kommer att ha svårt att byta till något annat märke. :o

*kl*

Är lite less på sambon just nu... Han skulle upp tidigt idag, vilket han visste igår, men tror ni att han förberedde det igår kväll? Nä, utan då ska han hålla på att prassla, göra ljud och springa upp och ned för trappen precis utanför S rum så att hon vaknar, naturligtvis... :grin: jag vet själv vilket ljud det skulle bli om det vore ombytta roller...

Kollar jag med en så graviditetskalkylator säger den 28april, och jag hoppas verkligen att det blir i april så barnen slipper fylla i samma månad :)
Då får vi hoppas dessa små pyren inte har lika bråttom som de första ;) för visst var din S 6veckor tidig precis som M?
och jag hoppas du slipper problem med ditt blodtryck nu med :)

Jupp 6 veckor. Går på specialmödravård oxå. Var dit i går och fick fick ett vul. Ett litet pyre låg där och tickade! Kommer få gå på en massa extra ul i slutet på grav.
Förra grav var jag tokhungrig vid denna period. Denna mår jag lite halvilla och orkar inte äta så mycket. Är absolut inte sötsugen. Så då till gissningar, är det en kille då bara för att man mår illa? Fast jag vill ju ha en söt tjej till. Men vi är spådda att få en av varje...

Är du spådd att få en av varje så tror jag det blir så. Pojkar kan också vara söta :p men jag vet hur du tänker. Jag ville ju hemskt gärna ha en tjej. Men nu blir det två pojkar och det är nog lika bra det. Jag är nog en riktig pojkmamma!

Okej. Skönt med extra koller. Jag har inte ens ringt en bm än.
Jag mådde illa först runt v 12 sist. Nu mår jag redan illa men inte så mycket o bara lite ibland, jag mår bättre när jag ätit oftast.
Får se hur det blir för mig iom att det inte.fanns någon anledning till att M kom så mycket förtidigt. Hon var ju dessutom ganska stor med sina 2,6kg då. :)

Så kan sambon göra när han har jobbat natt. Härja i köket, se på tv och sen lagomt till han hoppar ner i sängen brukar M vakna. Tack för den liksom.

Minns att jag läste att illamående = tjej. På typ extremt trovärdiga källan Familjeliv ;) Skulle handla om att man fick förhöjda värden av något hormon (östrogen?) när man hade en till av samma sort i sig. Stämde iaf för mig, mådde inte illa och fick en kille ;)

Vi är kanonnöjda med vår Passat. (och jag älskade min golf jag hade innan). Det är inte allra nyaste modellen vi har (kom väl i år?) utan den som funnits i 4-5 år nu. Skitsnygg faktiskt! :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
802
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
810
· Visningar
24 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat