Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Förlåt AKB men jag fnissar varje gång då nämner traktoråkandet :D

Ja, nog borde de försöka lite till, speciellt nu som ni vet att han blir lugn.

Fast med Alice har jag sagt att de inte ska dra ut på att ringa mig, jag är ju nästan alltid hemma och har 2 minuter dit.
Men inskolningen för Alice var under all kritik och höll på i 1 månad. Vi vill inte stjälpa hela dagisupplevelsen helt enkelt.

:D:DJa nu jädrar vill jag inte se åbäket mer! För nu har jag min volvo hemma igen:bump: Billös en vecka, hua! Never again!
Nu har vi iaf bestämt att jag ska vara med resten av denna veckan med, fast bara på stand-by. Sitta i soffan och vara lite halvtråkig med en tidning eller nåt. Så han vet att jag är med, fast att jag är skittråkig och inte springer efter honom för minsta lilla.

Jo, det är knepigt, vi ville ju ha 3dagar med 5timmar just för att slippa köra, vi har ju nästan en mil enkel resa, dock så vill personalen ha henne där varje dag just för att hon ska vänja sig... Vi får väl ge det ett par veckor och se hur det går, sen kanske vi kan ändra igen så det bara blir tre dagar.
Eftersom vi båda är hemma just nu så har vi ju dagis bara för att hon ska vänja sig och för att vi måste pga arbetsförmedlingen, vi hade gärna haft henne hemma hela tiden vi :)

Nu har jag hämtat skinnet! Det var jättemjukt och gosigt och Vilgot älskade det! :banana: Men vad stort det var! :eek: Det kommer ju knappt att få plats i vagnen. :p

Precis som vårat skinn. Skulle kunna klippa av det på mitten så barnen får varsin del. Men det vill jag naturligtvis inte. Milton älskar också att sätta sig och gosa på sitt. :)

Usch vad jag lider med alla er som har jobbiga hämtningar å lämningar på dagis etc. Än så länge är det väl lite "peppar peppar" för våran del, jag hoppas att det håller i sig och fortsätter fungera smärtfritt. Men nåt bakslag lär väl komma!

*kl*
Alltså jag har funderat massor på det här med "potträning". Någon som börjat?!

Vi har köpt en potta och Theo gillar att sitta på den, i 5 sekunder, och sen tycker han det är bra. Men han verkar ändå fatta vad man ska göra där, säger KSSS KSSS och sätter sig. Han har kissat på pottan 2 ggr sen vi köpte den i somras. Försöker sätta honom där varje gång vi byter blöja och i bland sätter han sig där frivilligt fast som sagt, sällan det kommer nåt....

+ Aneka

Härligt att ni gillar skinnen, ja de brukar vara ganska stora :)
Mamma göder lammen bra ;) nä men hon brukar skicka dem ganska sent på året så det är nog därför de hunnit växa till sig lite mer :)

Min tanke var nästan också att klippa det på mitten, men det kommer jag naturligtvis inte att göra.

Jag tror vårat skinn får vara inne mest. Som skydd för golvet som jag misstänker blir kallt i vinter. Så kan barnen ligga där på när dom känner för det. Annars borde det nog passa bra i en stor pulka.
Om man skulle klippa det på mitten tror du inte formen skulle bli lite knasig för vagnen då? Iofs kanske dom skulle passa fint i p&ts sitsar. Hum men jag tror jag skulle ångra mig om jag gjorde det. Får köpa ett till mindre skinn.(inte för att jag tror att jag kan få igenom det hos sambon :p )

Vi har köpt en potta men inte använt den. Vi ställde in den i ett förråd så läge. Känns inte som om hon är redo för det ännu.

Vi har köpt en potta som står i badrummet. Ibland drar han fram den och sätter sig på den. Fast då med alla grejer på. Har satt han utan blöja några gånger men tror inte han fattat riktigt än vad den är till för. För är han naken kan han sitta på den och sen springa iväg och kissa i vardagsrummet. Men känns som att än är det ingen brådska.

Jag köpte en potta idag :laugh:
Det går en flicka på Oscars dagis som är en vecka yngre än han. Och hon har kissat på pottan sen hon va 8 månader. Hon har ju givetvis blöja på sig med, men när de ska byta så får hon sitta på den en stund.
Så jag ska sätta han på den en gång om dagen iaf, för att han ska vänja sig.

För flera månader sedan fungerade att jag satte A på pottan medan jag spolade upp badvatten och nästan varje gång kissade han. Nu vägrar han att sitta ner på den, det är ju häftigare att stå upp och titta när kisset kommer. På pottan ser han ju inte vad som händer ;)

*kl*

Nu är hela rummet målat en första gång och imorgon kommer en kompis till sambon som är målare och stryker andra gången :bow:
Här är ju många inredningsintresserade så vad tror ni:

Väggarna är vita och furutaket har vi laserat. Golvet vi hade köpt är ganska ljust det med och nu tvekar jag lite. Blir det för vitt? Det är kanske bättre med ett mörkare golv.
Utrummet där sängen ska stå är typ en inbyggd säng i väggen, som ett litet krypin. Skulle det bli bra att måla de väggarna och taket där mörkblått? H vill gärna sova mörkt.
Hade kameran fungerat skulle jag lagt in bilder. Rummet är ca 5*4 meter och har fönster på ena sidan

Oj, det där med potta har jag inte ens tänkt på än :o Känner inte att Milton är redo för det alls, men det skadar kanske inte att testa i alla fall? Kanske ska köpa en potta och ha för vana att sätta honom på den vid blöjbytena etc.?

kl

Idag hade jag min första muntliga tenta med min projektgrupp och det gick riktigt, riktigt bra för vår grupp :banana: Känns skönt, så nu satsar jag fullt ut på den skriftliga tentan på fredag, den tror jag i och för sig inte kommer gå direkt lika bra, men men..

Och vet ni, på fredag har jag bara spännande grejer för mig, wiiiii !! Efter tentan ska jag hämta en liten kattunge :love: Han heter Vilse och är en liten hittekatt, ooooohh vad jag längtar! Sambon vet knappt inte om det än :D Men han sitter ju i Norrland med noll teckning på telefonen och kommer inte hem förrän söndag. Så när katten (hahaha..) är borta dansar råttorna på bordet ;)
Dessutom ska jag äntligen till min älskade frisör på fredag, på färg och klipp, wiii!

Milton rum är väldigt vitt(om du minns bilderna?) och ja rummet blir väldigt ljust trotts rullgardin så är H känlig för att det ska vara mörkt så låter det bra att måla sovdelen mörk. Men jag älskar att Miltons rum är så ljust och det känns så lugnt där inne. Precis den känslan som jag ville få där. Inte ett plottrigt lekrum. Sovrum ska man sova i och kunna finna ro i.

Skönt att ni får hjälp med målningen!! :)

*kl*
Kan ni vicka era bilbarnstolar i sidled nåt? Asså så den gungar lite men sitter ändå fast ordentligt.
När jag har min stol i fram sitter den som berget. Men nu när jag monterade den i bak så gungar den lite. Vill så gärna pröva att ha honom bak. Fungerade inte för fem öre när han va pytteliten, men jag saknar lite att ha sikt i högerspegeln.
Stod säkert en timme ute i regnrusket och svor över den, men kan verkligen inte få dit den bättre. Sitter ju ändå fast med bälte, underförankringsband och stödben. Så den bör ju inte komma nånvart.

Det går inte att dra åt underförankringsbanden mer? Annars så tror jag nog att våran stol rör sig lite om man drar i den. Men det känns att den endå sitter fast för det tar liksom stopp.

Hängde och drog i det där bandet så gott jag kunde. Ska nog gå bra, börjar stolen välta när vi svänger skarpt får han flytta fram igen då:D

Usch å fy vilket ruskväder det är ute! Tycker så synd om mina pållar. De har förvisso en stor skog att gå in i och iaf de små har fodrade regntäcken på sig. Men ligghallen vi beställde kommer inte förrän nästa vecka. Och så beställde jag Julias täcke igår :grin: Fick bli ett Amigo XL med extra bogplatta. Den bör väl passa jättehästen:D

..och våra två, små katter kom idag! Rent extremt framåt och keliga är de. Nästan som att de alltid bott här. Djurskyddets representanter lovordar dem mycket och imponerandes över hur bra de kom överrens med H. Kommer direkt springande när jag lockar, spinner konstant..

Ååååhh mys :love: Jag längtar massor till fredag, hur löser ni det rent praktiskt på dagarna med kattungarna?
Denna lille krabat går bra på lådan redan och det känns skönt. Ska vara en framåt och ganska tuff liten kille, en katt i min smak helt enkelt :D

Jag hämtar på fredag eftermiddag och sedan ska jag till frisören (kass timing va?), men min svärmor ska ha Milton och min syster ska vara här hemma och passa lill-killen och Yda (Yda kommer förresten dö (hunden heter Yda alltså), inte en bebis till, hon är trött på Milton och kommer nog bli lika trött på en kattunge!).

Nej nu måste jag sätta fart, har lovat mig själv att ha deadline på att komma i säng ikväll senast klockan 23 och jag måste hinna hänga upp tvätten innan det och borsta tänderna, dags att sätta fart, kram på er och godnatt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
22 104
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar