Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

*kl*

Är det någon som vet hur det gick för Pop's vinteroverall i testet? Svärmor vill köpe en men jag är tveksam....

*kl*

Usch och fy, jag håller på att måla väggarna i rummet som H ska ha. Jag hatar att måla. Ännu värre är det att tapetsera, jag hatar kladd och klet. Därför har jag gett min mamma i uppdrag att tapetsera.
Hon tycker det är kul, konstig männsika !
Ge mig en hammare och såg istället, det är mer min grej.
Är dessutom helt slut efter två väggar. Jag önskar att jag var 5 cm längre för då hade jag sluppit hoppa upp och ner på pallen hela tiden. Och ner till golvet är det väldigt långt.
Det behövs dessutom målas minst en gång till :cool:. Sambon får ta uppe vid taket och sonen vid golvet så kan jag ta det på mitten ;)
Snart ska jag hämta A på dagis och sen kan vi båda ev vila en stund :laugh:

Mådde lite sämre den här gången i början än när jag väntade Theo (hade jag mått illa då kanske jag fattat tidigare) men det är då pojkar bägge två :laugh: å mellersta syrran mådde piss i början med första (flicka) och halvdant med andra å tredje, dock bättre med den tredje (pojkar) så det där med illamående är nog väldigt individuellt!

Sen håller ja med Aneka, det är faktiskt inte bara flickor som är söta, tycker många ggr att Theo och hans pojkkusiner är bra no mycke sötare än vissa flickor :p :angel: ;) (började precis fundera över hur en flickversion av Karlsson skulle se ut :o :D)

Senast ändrad:

*kl*

Shit, fick fetaste ångesten nu....käkade leverbiff för typ 3 veckor sedan....och nu läser jag att det är "ajabaja" under graviditeten :eek: ja alltid ska man ha ångest över nåt....*suck*

*kl*
Suck! Förra veckan va det inskolning för Oscar på dagis. Jag va då med hela tiden.
Igår va första dagen utan mig. De ringde efter 1½ timme och sa att jag bör komma, för han va ledsen. Och idag tog det bara en halvtimme innan de ringde efter mig.
När jag kom in så satt han i knäet på ena pedagogen och hade jättekul.
Men jag fick stanna kvar ändå ända till 12.
Kan de inte liksom försöka lugna och trösta innan jag måste rusa dit?
Jag har ju åkt traktor nu med, jädra drygt att sitta och skumpa i den fram å tillbaks, fram å tillbaks hela tiden!!

Så, nu har jag spytt galla klart och hoppas det går bättre i morgon..

Förlåt AKB men jag fnissar varje gång då nämner traktoråkandet :D

Ja, nog borde de försöka lite till, speciellt nu som ni vet att han blir lugn.

Fast med Alice har jag sagt att de inte ska dra ut på att ringa mig, jag är ju nästan alltid hemma och har 2 minuter dit.
Men inskolningen för Alice var under all kritik och höll på i 1 månad. Vi vill inte stjälpa hela dagisupplevelsen helt enkelt.

Usch, är den läskig den där filmen? Jag har jättesvårt att se bilolycksfilmer sen Tuva kom... Men jag ska kolla när jag kommer hem. Sambos systerdotter som fyller tre snart sitter framåtvänd i iaf en av deras bilar. Vet faktiskt inte varför och har inte "vågat" fråga heller... Men det är väl därför han tror att det går bra... Tur nu bara att vi har fått en Britax Freeway, alltså bakåtvänd :) Vi ska förhoppningsvis sätta på hardtoppen på caben, så då kommer jag iaf se ut i bakrutan. Ska kolla om det skulle gå å sätta på en extra spegel...

Idag har min pappa varit i lägenheten och målat en vägg i.... GULD!!! Uschuschusch säger jag bara!!! Men jag får ju inte bestämma hur det ska se ut hemma, så jag hoppas att det blev bra... Kan inte ens tänka mig hur det ser ut... Spännande spännande :)

Vi ska visa vår lägenhet för två spekulanter i slutet av veckan, mäklaren kommer å kikar imorrn. Så vi får hoppas att dom gillar guld... hehe.

Jobbigt att de ringer trots att han verkar relativt nöjd en stund senare ändå :(

Här ville de på dagis idag att vi ska ändra till 3timmar/5dagar istället för att MIkaela inte ska sova på dagis då hon ofta blir väldigt ledsen vid sovdags och att de vill ha henne där alla dagar för att få kontinuitet(?) för hon är jätteledsen när vi lämnar och bryter ihop när vi hämtar men blir glad fort när vi är där iaf. Hon vill gära vara llite för sig själv på dagis, tycker inte om när det blir för många barn runt henne... men det går ändå ganska bra, vi var ju lite oroliga eftersom hon är så blyg.

Vi är kanonnöjda med vår Passat. (och jag älskade min golf jag hade innan). Det är inte allra nyaste modellen vi har (kom väl i år?) utan den som funnits i 4-5 år nu. Skitsnygg faktiskt! :D

Det är nog där vi tittar tror jag, som är n fem år gamla nu, lite vår budget liksom :) Har ni haft den länge? Tycker precis som du, att de är skitsnygga!

Minns att jag läste att illamående = tjej. På typ extremt trovärdiga källan Familjeliv ;) Skulle handla om att man fick förhöjda värden av något hormon (östrogen?) när man hade en till av samma sort i sig. Stämde iaf för mig, mådde inte illa och fick en kille ;)

Fast jag mådde inte illa när jag väntade S = tjej

Känns som om illamåendet ligger uppe "i halsen" så där man kan må när man ätiti för mycket... Men inte så jag vill spy. Men jag orkar inte äta upp maten längre, det tar lixom stopp.

Okej. Skönt med extra koller. Jag har inte ens ringt en bm än.
Jag mådde illa först runt v 12 sist. Nu mår jag redan illa men inte så mycket o bara lite ibland, jag mår bättre när jag ätit oftast.
Får se hur det blir för mig iom att det inte.fanns någon anledning till att M kom så mycket förtidigt. Hon var ju dessutom ganska stor med sina 2,6kg då. :)

Jag var tillsagd att höra av mig ifall jag plusade. Eftersom jag äter medicin. Så plusade på fredagen och fick komma in på måndagen för lite koller. Plus att BM hade pratat med läkaren på fredagen ifall jag kunde fortsätta med medicinen under helgen! Har en kanonbra BM :bow:

Vi får se ifall spådomar har rätt. Lite läskigt då de har haft rätt i mycket som vi inte kan påverka...

Min svärmor blev spådd och det hon sa om min sambo har hänt iaf. Jag tycker det är lite kul med sånt hokuspokus!

Nej den är inge läskig. Det är en faktafilm och krock testen visas med nallar och dockor. Ren fakta film som handlar om hur kroppen påverkas/rör sig i en ev. Krock.

Hade jag bekanta/släkting med en 3åring som satt framåtvänd så hade jag nog inte kunnat hålla tyst :o då det faktiskt är barnets liv det handlar om. Då struntar jag i om föräldrarna blir sura.

Åh vad jag känner igen det där.
Jag fick stanna minst en halvtimme varje lämning i början, just för att vi inte ville att hon skulle vara ledsen när jag gick. Tillslut kunde vi korta ner lämnandet till 10 minuter. Alice gillar inte heller andra påträngande barn och är väldigt blyg.
Dessutom körde vi 3 timmar/3 dagar i veckan. Just för att hon skulle slippa sova på dagis och så att jag skulle slippa springa där jämt. Kontinuiteten har kommit med tiden och hon var uppe i 5h/3 dagar efter 5 månader (exkl sommarlovet).
Jag tycker att 3h/5 d är hopplöst. Speciellt efter att Vera var född så var det guld att Alice kunde gå 5 timmar.

Klura lite på vad som passar er. Har ni behovet av att hon går hela sin tid?
Vi fick betala för 15h för det var minimum.

Åh fy fan jag höll på att svimma en stund innan jag lyckades hitta motstridig fakta :eek:

En av domarna i tävlingen hade gift sig nu i helgen. Bilden på henne och brudgummen gav mig kallsvettningar. Kollade namnet och jo det stämde. Det verkade som om hon hade gift sig med min förra sambo :eek:

Efter lite letande på internet så visade det sig att så inte var fallet. Men jiiiises, jag var på väg att dra mig ur tävlingen för det skulle kännas så konstigt.
Pustar ut! :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
781
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
36 37 38
Svar
744
· Visningar
22 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka