Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

kl
jaha här sitter jag och väntar på att någon av mina föräldrar ska komma och skjutsa mig till akuten. Det som jag tror är UVI väckte mig inatt och jag har fruktansvärd smärta i vänster sida av buken som strålar ut i ryggen. Någonting om nån njurgjej lät det på 1177.... Antibiotika är väl trolig kur...:crazy:
Återkommer...

Njurbäckeninflammation? Fy sjutton, har haft det en gång för 8 år sen. Och jag är fortfarande öm över njuren på den sidan jag hade det

:crazy:
Va dum nog och gick med det för länge, tillslut kunde Jag inte gå, är säkert därför.
Håller tummarna för dig, trots att du (förhoppningsvis) redan är hemma ifrån akuten.

kl

En halvtimme in på dagistiden idag kom det ett mms med en blid på en glad M som lekte vid ett bord med ett annat barn :D
Känns bra då hon var väldigt ledsen när jag lämna henne, hon försökte vinka till fröken istället för mig...

Kom hem 6 i morse.
Det visade sig att det inte alls var UVI utan njursten. Kul kul. Fick en inte så härlig spruta i skinkan med voltaren och efter 40 minuter släppte smärtan. Nu väntar kallelse till röntgen och vidare utredning.

Men Akb, det är ju jättefarligt att vänta för länge innan man går till läkaren. Jag fick bassning för att jag hade väntat mer än 12 timmar efter att jag upptäckt att jag kissade blodfärgat.

Ååååhh mys :love: Jag längtar massor till fredag, hur löser ni det rent praktiskt på dagarna med kattungarna?
Denna lille krabat går bra på lådan redan och det känns skönt. Ska vara en framåt och ganska tuff liten kille, en katt i min smak helt enkelt :D

Jag hämtar på fredag eftermiddag och sedan ska jag till frisören (kass timing va?), men min svärmor ska ha Milton och min syster ska vara här hemma och passa lill-killen och Yda (Yda kommer förresten dö (hunden heter Yda alltså), inte en bebis till, hon är trött på Milton och kommer nog bli lika trött på en kattunge!).

Nej nu måste jag sätta fart, har lovat mig själv att ha deadline på att komma i säng ikväll senast klockan 23 och jag måste hinna hänga upp tvätten innan det och borsta tänderna, dags att sätta fart, kram på er och godnatt!

Eftersom vi är föräldralediga fram till januari så har de (typ..) alltid någon hemma såhär i början. :)

Vi var först till jourhemmet, hela familjen, för att se hur katterna reagerade på oss (och kanske främst H). Det gick ju hur bra som helst, H kastade leksaker till dem och de var totalt orädda. Så då bestämdes det att de skulle komma ut med dem till oss. Sagt och gjort alltså, eftersom de kom igår.

Var som nästan löjligt enkelt eftersom de direkt tog plats och kände sig som hemma. När representanten skulle fara gömde sig den ena bakom mig och kikade fram i stil med "yeah that´s right - keep on walking" ;)

Blev lite jäktigt med alla förberedelser dock, när jag var ute i sista sekund och köpte kattmat/kattsand igår eftermiddag :angel: Djurskyddet vill att man har dem inne tills de är könsmogna = kastrerade. Så det krävs ju lite leksaker, klöspelare mm. Fast de är 4½ månad, så det dröjer ändå inte så länge innan de kan börja vara ute. Man vill ju oavsett ha dem inne ett tag, tills de rotat sig :)

Penny (:D Jenny och Penny) och Oscar heter de, och nu har jag som börjat tänka på dem som det så de får nog ha kvar sina namn. Kanske att Oscar blir en Ozzy som smeknamn. Penny är som en skugga efter H, hon blir nog hans katt <3 Fast båda två är superkeliga.

På tal om hundar så har ju vår hund aldrig bott med katter innan så här kommer vi ta det superlugnt. Än så länge vet han inte om att det ens finns några katter i huset - han är alltid nere och katterna är uppe tills vidare. De har gott om plats ändå, är ju drygt 100 kvm på övervåningen och de kom från strax över 20 kvm ;)

Har inte hunnit fota dem så mycket än och de är alltid i fullt fart när jag försöker! Men hann iallafall fånga dem stilla vid ett tillfälle:

Oscar/Ozzy
dsc00967red_166048400.jpg

Penny
dsc00982red_166048383.jpg

Vad skönt att hon lugnar ned sig. Det är så kul att förskolor har börjat med MMS-uppdateringar. Jag föreslog det på föräldramötet på vår förskola igår. Men tror tyvärr att det tar ett tag innan tekniken hinner hit :grin:

Åh vilka söta katter!

Önskar att vi kunde ha några, men vi får nöja oss med grannens två som har hittat till stallet och tycker det är spännande att kila runt där:D

Njursten?! Fyfabian! Det måste göra nåt helvetiskt ont?
När jag fick inflammation i njurbäckenet så visste jag inte ens om att jag hade uvi:confused: Fick bara plötsligt asont i ryggen. Trodde jag hade sträckt mig eller nåt annars skumt, därför väntade jag.
Har haft uvi 3 ggr till efter det. Och en av dem visste jag inte heller om, lämnade urinprov i vanlig ordning på MVC, så ringde de upp senare och sa att jag måste äta pencillin. Konstigt att jag kan missa det, med tanke på att de andra gångerna har jag haft så ont så ont och knallrött urin.

*kl*
Ingen kul dag på dagis idag. Han va superklängig på mig och höll kolla på minsta centimeter jag tog. Inte kul med tanke på spänningshuvudvärken jag har som spränger huvudet på mig och gör mig stel i nacken. Får skylla mig själv som skippade kaffet i morse och satt ute i blåsten utan min fuskpolo som jag måste ha så fort det drar lite.

Det var Ms fröken som skickade från sin privata mobil för att visa att det går bra bara en liten stund efter att vi gått, att det inte bara är är som de säger ;)

Sån teknik gillar jag med. Här vart jag lycklig när jag fick reda på att man kunde smsa att ens barn blir hemma en dag.

W_i: hoppas förskolan kan skaffa en egen mobil så dom slipper skicka från sina privata!

Grannkatter kan vara till både glädje och besvär ;)

*kl*
Ååååh vad less jag är på regnandet! Kvällsregn är för allt i världen riktigt mysigt när man sitter inne varm och torr, och hästarna mumsar hö i stallet. Men det regnar ju dagarna i ända :mad:

Kissarna har legat däckade under gästsängen större delen av eftermiddagen :D Och nu är det alltså därmed full rulle igen.

Några lekbilder från tidigare idag:
h-och-katterna_166128415.jpg

Vilka ljuvliga foton!!
Och jag som älskar svarta katter dog nästan när du visade den lilla svarta :love: När jag var liten hade vi en kolsvart hittekatt som hette Sylten :D Och han var verkligen min katt. Jag kan sakna honom fortfarande, det är nog tack vare honom jag har sådan förkärlek till just svarta katter !

Vår lille Vilse som kommer hem på fredag, är brun-tigrerad. Det duger i och för sig bra det med :D

Kl

Fy för fasen vad jag pluggar.. På fredag är det dags för tenta ju och inget fastnad känns det som :( Jag läser och läser, funderar, tänker.. Imorgon ska jag sitta med en klasskompis, diskutera olika saker brukar vara ett givet sätt (för mig) att ta in saker och få det att fastna.
Det är för mycket nu helt enkelt. Det här jävla stallet som aldrig blir klart, hästarna går ute i skitväder och ser anskrämliga ut och jag mår så dåligt av att se dem gå där och ha tråkigt. Armani som verkligen hatar regn är allmänt sur hela tiden. Jag har liksom inget val heller och det är det värsta. Och min stackars pappa är helt sönderstressad, på grund av stallet, som dessvärre hänger mest på honom :(
Och så allt pluggande, själv med Milton enda till söndag. Jag mår inget vidare just nu och vill bara sova ett par månader och vakna upp pigg, utvilad och med ett färdigt stall....

Kan jag trösta dig genom att skriva att Frans och Lakej gick ute tills november det året vi byggde stall?! Nu vet jag dock att de södra delarna av vårt land kan erbjuda riktigt pissigt väder. Ryser fortfarande när jag tänker på vårat Flyingebesök med hästar för snart 2 år sedan :crazy: var ner och tävlade i Riksfinalen i körning med laget. Huvva...just då önskar man verkligen att vi stannat hemma men så här i efterhand så var det ju en speciell upplevelse. Det var så sjukt dåligt väder.

*kl*
oj va trött jag är idag. Jag och lillasyster var och kollade på förhandsvisningen av Niceville. Trodde den bara var 1 1/2 timme, men var visst typ 2 1/2. Kom hem kl 24 och 02.45 vaknar en ledsen Theo och vill inte sova i sin säng....så man har verkligen sovit som en kratta inatt.

Men jag kan rekomendera filmen. Riktig bra faktiskt, och som jag börjat känna sen Theo kom, har som blivit känsligare när det gäller bar . Den slår nog lite hårdare mot en om man har barn. Fast lillsyrran tyckte det va bra också. På slutet var det riktgt svårt att hålla emot tårarna. Har inte läst boken dock.

Ja helsvarta katter är inte helt vanligt :) Det fanns en till i kullen men han var redan reserverad. Fast våran lilla (stora!) Oscar blev minst lika bra! Ska bli kul att se bilder på Vilse :laugh:

Förhoppningsvisfastnar mer än du tror, och kommer fram under tentan. Din karl valde verkligen rätt tillfälle att åka bort..! Var i Norrland håller han till? Ska jag gå ut och ryta åt honom att han får he sig hemåt? ;)

Vilka ljuvliga foton!!
Och jag som älskar svarta katter dog nästan när du visade den lilla svarta :love: När jag var liten hade vi en kolsvart hittekatt som hette Sylten :D Och han var verkligen min katt. Jag kan sakna honom fortfarande, det är nog tack vare honom jag har sådan förkärlek till just svarta katter !

Vår lille Vilse som kommer hem på fredag, är brun-tigrerad. Det duger i och för sig bra det med :D

Kl

Fy för fasen vad jag pluggar.. På fredag är det dags för tenta ju och inget fastnad känns det som :( Jag läser och läser, funderar, tänker.. Imorgon ska jag sitta med en klasskompis, diskutera olika saker brukar vara ett givet sätt (för mig) att ta in saker och få det att fastna.
Det är för mycket nu helt enkelt. Det här jävla stallet som aldrig blir klart, hästarna går ute i skitväder och ser anskrämliga ut och jag mår så dåligt av att se dem gå där och ha tråkigt. Armani som verkligen hatar regn är allmänt sur hela tiden. Jag har liksom inget val heller och det är det värsta. Och min stackars pappa är helt sönderstressad, på grund av stallet, som dessvärre hänger mest på honom :(
Och så allt pluggande, själv med Milton enda till söndag. Jag mår inget vidare just nu och vill bara sova ett par månader och vakna upp pigg, utvilad och med ett färdigt stall....

Pepp-kramar till dig :banana: Snart kommer sambon hem och du får lite avlastning. Är imponerad av dig som roddar runt allt själv. Gård, hästar, barn OCH plugga. :bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
28 29 30
Svar
592
· Visningar
20 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar