Varma underkläder

monster1

Trådstartare
Det är kallt på jobbet och jag skulle behöva lite varma underkläder att ha under mina vanliga kläder. Någon som vet var man får fatt i några bra. Jag tänker mig linnen, strumbyxor, långkalsonger, underkjol och underklänning. Vad är bäst ull (går det ens att få tag på?) eller siden?

Ullstrumpbyxor/leggings :love: Har även ett linne i ull, finns nog rätt många bra ullplagg!
Siden är inte särskilt varmt, bambu är nog bättre i såna fall

Likt @DarkInNight så rekomenderar jag också ullmax. Jag är ingen storkonsument av underställ, och länge undvek jag dem helt då jag endast hade barndomens illasittande långkalsonger i tankarna, men efter att jag fått ett ullmaxunderställ så ändrade jag uppfattning och förstod att det finns sådana som faktiskt kan sitta bra också.
(Det låter kanske som om jag skulle vara en UM försäljare nu, men det är jag inte, det lovar jag :p)

Likt @DarkInNight så rekomenderar jag också ullmax. Jag är ingen storkonsument av underställ, och länge undvek jag dem helt då jag endast hade barndomens illasittande långkalsonger i tankarna, men efter att jag fått ett ullmaxunderställ så ändrade jag uppfattning och förstod att det finns sådana som faktiskt kan sitta bra också.
(Det låter kanske som om jag skulle vara en UM försäljare nu, men det är jag inte, det lovar jag :p)
Tyvärr fungerar inte underställ för mig då de är sticker upp i halsringing, ärmar etc. Jag ska ha det på kontoret under mina vanliga kläder.

Sidenselma om man inte tål ull
Jag tål ull och har ett par siden långkalsonger. Men jag vill inte ha ett underställ och det är där det verkar bli problematiskt. Jag vill ha typ linne (inte för grovt skuret) och underkjol eller klänning.

Kolla in Icebreaker. :)

Kanske ska vara lite mer behjälplig. :D Några exempel på plagg från Icebreaker:

icebreaker-women-s-siren-ls-sweetheart-oxblood-oxblood.jpg

icebreaker-women-s-siren-cami-black-black.jpg

icebreaker-women-s-siren-tank-blizzard-hthr.jpg

Det är kallt på jobbet och jag skulle behöva lite varma underkläder att ha under mina vanliga kläder. Någon som vet var man får fatt i några bra. Jag tänker mig linnen, strumbyxor, långkalsonger, underkjol och underklänning. Vad är bäst ull (går det ens att få tag på?) eller siden?
Borde ni inte göra något åt värmen om det är sådär kallt på ett kontor? Inte ska man väl behöva gå runt i ullunderställ då? :eek:

Borde ni inte göra något åt värmen om det är sådär kallt på ett kontor? Inte ska man väl behöva gå runt i ullunderställ då? :eek:
Jag är kommunalt anställd tjänsteman så jag får nog härda ut ;). Det går nog inte under arbetsmiljönormerna, det är bara tillräckligt kallt för att jag ska frysa...

lågprisalternativ - Crossbow termoleggings, förvånande varma, mjuka sköna leggings i olika färger. :love:
kan användas som de är till kjol/klänning eller som värmande långkallingar under valfria byxor (ridbyxor, jeggings, whatever...)

På 2 av mina förra jobb kunde vi inte göra något åt värmen. För en del fungerade det men för en annan som är en sådan fröslök så gick jag jämnt med underställ på under kavajen/byxorna

Ullsockar på fötterna är ett bra tips också och gör det lättare att hålla värmen med ett par inneskor.

Calida har linnen och t-shirts, både med och utan ärmar i en ull/sidenblandning. Tillräckligt snygga för att sticka upp under en kavaj, t ex. Finns i underklädesaffärer. Jag rekommenderar den tunna, långärmade toppen.

Förutom en liten värmefläkt under skrivbordet finns det underbara termoleggings att ha under byxor och som strumpbyxor. Sedan blir det väl till att byta bomullslinne och -tröjor mot ulldito.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 434
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 016
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 933
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka