Det var min kompis analys med, och håller med! Banan ska vara en utmaning för ryttarna, inte hästarnaStängde av tillslut, banan genererade trist ridning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var min kompis analys med, och håller med! Banan ska vara en utmaning för ryttarna, inte hästarnaStängde av tillslut, banan genererade trist ridning.
Jag ocksåStängde av tillslut, banan genererade trist ridning.
Ja, detta var ju ingen reklam för sporten. Tänkte på att de breda oxrarna har kommit tillbaka på OS också. Tycker synd om hästarnas självförtroende och ländrygg. Ska det vara så här får det vara. Klokt av Henrik!!!Håller med Henrik, gult kort för banbyggaren!
Oklart, men det var den längsta kombinationen och sträckte sig genom hela diagonalen raksträcka, så kanske det han syftade på med "öppen distans".Lyssnar på Henriks intervju nu. Vad innebär "en öppen distans"?
Jag har tänkt lite i samma banor.Jag har på senaste tiden, eller egentligen sen senaste OS, mer och mer börjat tänka i banorna att det är dålig hästvälfärd att hoppbanorna blir bara svårare och svårare. Att hästarna riskerar att både skadas fysiskt och mentalt och tillika behöva ta i så de kräks och ändå knappt klara banorna.
Alltså, nu kan jag väldigt lite om hoppning, men i mina ögon ser det nästan ut som en fyrkombination.Oklart, men det var den längsta kombinationen och sträckte sig genom hela diagonalen raksträcka, så kanske det han syftade på med "öppen distans".
Visa bifogad fil 156927
Kombination, om jag inte missminner mig, är när det är sådär 1-2 språng emellan hindrena. Om man ska vara enligt skolboken. Men relaterat avstånd hade jag kallat det mellan första och tre-kombinationen, så visst att de är relaterade till varandra så att säga.Alltså, nu kan jag väldigt lite om hoppning, men i mina ögon ser det nästan ut som en fyrkombination.
Ja, det finnes faktisk fyrkombinationer.Kombination, om jag inte missminner mig, är när det är sådär 1-2 språng emellan hindrena. Om man ska vara enligt skolboken. Men relaterat avstånd hade jag kallat det mellan första och tre-kombinationen, så visst att de är relaterade till varandra så att säga.
Finns fyrkombinationer?
Att ha nästan 50/50 oxrar och rättuppstående... Är det en vanlig företeelse? Känns inte som att jag sätt det så mycket förr, eller?Oklart, men det var den längsta kombinationen och sträckte sig genom hela diagonalen raksträcka, så kanske det han syftade på med "öppen distans".
Visa bifogad fil 156927
Lyssnar på Henriks intervju nu. Vad innebär "en öppen distans"?
Man kan bara rida framåt för att nå fram på de fyra in i trekombinationen. Då blir det kort mellan de två första och sen svårt att nå ut över den stora oxern ut ur kombinationen.Lyssnar på Henriks intervju nu. Vad innebär "en öppen distans"?