Världscupen 2024/2025

Att ha nästan 50/50 oxrar och rättuppstående... Är det en vanlig företeelse? Känns inte som att jag sätt det så mycket förr, eller?
Har inte tänkt på det så kan inte säga på rak arm, annars kanske att vi la märke till oxrarna extra idag? Hästarna fick verkligen ta i idag så som de var placerade iallafall.

Att ha nästan 50/50 oxrar och rättuppstående... Är det en vanlig företeelse? Känns inte som att jag sätt det så mycket förr, eller?
50/50 tror jag är vanligt att gå på - vill minnas att jag hört en välrenommerad banbyggare prata om det. Här blev det ju extremt när alla oxrarna var så stora dock..

Här svarar en från banbyggarteamet på frågor och kritik kring banan: https://www.svt.se/sport/ridsport/banbyggaren-svarar-pa-kritiken-fran-de-svenska-stjarnorna

Ganska undvikande, vilket inte är så förvånande, men jag anar nog ett visst mått av ödmjukhet och självkritik ändå.
Jag tycker ändå att det var ett ganska bra svar. De tar till sig av kritiken och de tar med sig det vidare. Det känns ändå som att det har varit många diskussioner om att det varit alldeles för många felfria, och att de därför känt en press på att bygga svårare eller med kortare max-tid för att få ned antalet till omhoppning. Här blev det att det gick ut över hästarna för att linjen var fel, och man hade kanske önskat mer spridda fel och för olika anledningar, det säger jag ingenting emot.

Jag tycker ändå att det var ett ganska bra svar. De tar till sig av kritiken och de tar med sig det vidare. Det känns ändå som att det har varit många diskussioner om att det varit alldeles för många felfria, och att de därför känt en press på att bygga svårare eller med kortare max-tid för att få ned antalet till omhoppning. Här blev det att det gick ut över hästarna för att linjen var fel, och man hade kanske önskat mer spridda fel och för olika anledningar, det säger jag ingenting emot.
Ja, jag såg efter att jag hade skrivit att det av oklar anledning finns två intervjuer med samma person i samma artikel och jag tittade bara på den längre intervjun längst ner på sidan. Den kortare högst upp var betydligt bättre! :up:

Lite färgad av att ha tittat lite på hoppningen från Stockholm, men en sån tråkig arena 😅 alldeles för ljust, och sp tråkiga opyntade hinder 🙈

Men Wilmas runda! Va fint hon rider 🤩

Lite färgad av att ha tittat lite på hoppningen från Stockholm, men en sån tråkig arena 😅 alldeles för ljust, och sp tråkiga opyntade hinder 🙈

Men Wilmas runda! Va fint hon rider 🤩
Visst känns det inte lika imponerande. :p Sneglar på världscupen, men mitt huvud är nog mer inne i SIHS hoppning nu i eftermiddag som känns betydligt mer spännande. Men Wilma till omhoppning, snyggt!

Hade inte alls fokus på tävlingen idag. Ljuset var för starkt, ljudet var väldigt märkligt (helt tyst under ritterna, och Lotta borta en lång stund i början). 13 till omhoppning var ändå bättre än det verkade i början, men håller med om att det är för många. Kan förstå att banbyggaren hellre ville ha lite för många dock, med tanke på förra tävlingen.

Jag tycker tvärtom att det är trevligt med en sån välupplyst arena och är inte jätteintressad av hoppningen från SIHS som bara är samma handfull ekipage helgen igenom :D

Tycker det var skönt med en schyst bana efter katastrofen sist och tar då hellre fler felfria. Hejade på Pender när nu Wilma och Steve rev, snubblande nära :nailbiting:

Jag tycker tvärtom att det är trevligt med en sån välupplyst arena och är inte jätteintressad av hoppningen från SIHS som bara är samma handfull ekipage helgen igenom :D

Tycker det var skönt med en schyst bana efter katastrofen sist och tar då hellre fler felfria. Hejade på Pender när nu Wilma och Steve rev, snubblande nära :nailbiting:
Jag håller med om att SIHS inte är superkul, så det var mest jämförelsen till arenan jag drog :) Men ljuset får vi vara oense om 😂

• Gilla
Reactions: eyz
Henrik är med idag med Edward. Även Wilma, Angelica och Petronella rider. Om sändningen vill dra igång...

Såg Henrik och Toveks ritt igår i 1.50. En annan typ av häst som tar mer tid över hindrena än vad han kanske är van vid?

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar... 2
Svar
28
· Visningar
1 854
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/... 2
Svar
33
· Visningar
2 029
Senast: warg
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk Galopp kan nu presentera tävlingskalendern för 2025. Totalt blir det 56 tävlingsdagar, vilket är fem dagar färre än under 2024.
Svar
0
· Visningar
58
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Pararyttaren Renée Claesson-Ribring kan titta tillbaka på 2024 med stolthet efter en imponerande debut i Paralympics. Nu står det klart...
Svar
0
· Visningar
57
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka