Världscupen 2013-2014

Sv: Världscupen 2013-2014

Hon hoppade ju av men fullföljde inte hoppet, kanske kände att hon inte skulle räcka över?

Gillade verkligen den lilla fuxen som italienaren de Luca red! Synd att den skyggade för kameran :/

tar min egen knapp.

Varför flaxar vander vleuten så med högerarmen? hur lägger man sig till med den rörelsen egentligen?

Jo! den hade också dubbla träns!

Kanske ligger i mode på den italienska sidan?!

Nä Quintero har inte presterat på topp direkt… Synd på en så pass kapabel häst...

Men jag kan verkligen inte förstå meningen med dubbla träns :confused: Dubbla tyglar ja det förstår jag, dubbla nosgrimmor ja det kanske kan vara nödvändigt men dubbla träns :confused: Vad kommer härnäst dubbla sadlar :p

Senast ändrad:

Haha ja den högerarmen som far lite vet jag inte riktigt varför den är sån =P

Men det ser ut som att han vill att hästen ska ha kontakt i uppsprånget och viker sig framåt, då åker armbågen ut för att hålla tygeln sträckt?

Ja nu är ju inte jag alls speciellt bra på att hoppa så jag ska väl inte säga något men varför vara där ute och flaxa för det är ganska ofta han försöker flyga ;) Ser nästan ut som om han skruvar sig lite i sadeln vissa språng och då flyger armen ännu längre ut. Gör han likadant på alla hästar? För så länge jag sett honom rida denna häst så har han flaxat över ganska många hinder men han har ju en del framgångar så det verkar du funka för honom :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 296
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar