Världscupen 2013-2014

Sv: Världscupen 2013-2014

Ehrm, jag har tydligen lite svårt med mina idiom :banghead: Var kanske lite trött när jag skrev. Vad jag egentligen menade var "En häst som verkligen får det svåra att se enkelt ut"

KL

Kikade på sammandragningen på SVT i helgen och reagerade på utrustningen på ett ekipage. Den norska ryttaren Geir red med, vad jag tyckte det såg ut som, remontnosgrimma OCH engelsk nosgrimma (inkl flärp för aachen, men ingen snokrem då :p). Varför? :crazy:

Det var ingen sådan här då?

32-05236117.jpg

Det finns många världsryttare som har en lite udda stil men som bevisligen funkar (ta gamle Boosty tex) :D

Såg en clinic med Alexander Zetterman i helgen.. han tog upp precis det här med udda stilar osv som inte alltid såg så snyggt eller effektivt ut och tänkte att något måste ju dom här ryttarna ha gemensamt och det är att dom kan motivera hästarna att verkligen kämpa för sina ryttare..

MicMac tex fick ju Angelica tillbaka för den inte hoppade med dåvarande ryttare... den hästen hade ju varit spännande att se i en VM-final :sneaky:

Tror de övriga 3 ryttarna hade lämnat walkover istället för att gå en säker död till mötes :D

Jamen var det inte italienare? Som lika gärna kunde hållt i bettringarna? Och som såg ut att vara 1 meter för lång för hästen och hästen som dessutom såg lite rund ut och inte alls såg ut som någon atlet.. i mina ögon!

Håller med! Ingen snygg ritt öht :/

Vad tycker ni om meredith (stavning) m-b?
Jag tycker hon rider ap fult!! Alltid jätte långa tyglar och ser ut som ett flagg skepp mest hela tiden! Har varit nere i Tyskland och jobbat, och såg henne på framridningen många gånger, alltid på samma vis.. :yuck:

Det såg liknande ut, men jag tror han hade en repnosgrimma överst, har för mig att jag tänkte att det var två nosgrimmor och inte denna varianten du visar på bilden.

Ehrm, jag har tydligen lite svårt med mina idiom :banghead: Var kanske lite trött när jag skrev. Vad jag egentligen menade var "En häst som verkligen får det svåra att se enkelt ut"

Hahaha! Då var jag nog lika trött jag, för jag läste rätt trots att du skrivit fel :p

MicMac tex fick ju Angelica tillbaka för den inte hoppade med dåvarande ryttare... den hästen hade ju varit spännande att se i en VM-final :sneaky:

Tror de övriga 3 ryttarna hade lämnat walkover istället för att gå en säker död till mötes :D

DET hade varit något!! Vi får hålla tummarna för att de kanske kan ta sig dit en dag, då skulle vårt lilla land haft chans till VM-guld :D

Hade faktiskt varit otroooligt intressant att se någon så pass svår häst i VM-finalen...
Om jag inte minns fel så ojade sig de andra ryttarna en hel del över Mynta, när hon och Helena var i final?

Baloubet och Rodrigo är klara favoriter hos mig! Det finns INGET annat ekipage som får det att se så överlägset lätt ut! *Drömmer mig bort* :love:

Goldfeaver :love: hoppade som en Gud, men huh vilken häst att ha att göra med! Hade en egen utgång från stallet, ingen annan häst fick gå där.. Galen att leda.. Fick vara helt själv i skrittmaskinen.. Men vilken häst!
haha, va lustigt, det hade jag ingen aning om! Men varför egen utgång? Är väl bara att kolla så att ingen gå där samtidigt?

Såg en clinic med Alexander Zetterman i helgen.. han tog upp precis det här med udda stilar osv som inte alltid såg så snyggt eller effektivt ut och tänkte att något måste ju dom här ryttarna ha gemensamt och det är att dom kan motivera hästarna att verkligen kämpa för sina ryttare..

Helt klart så att dessa hästar VILL kämpa tillsammans med sina ryttare trots att de kan ha en säregen stil!

Boosty är ju ett praktexempel, flaxar och far värre än nån annan och det ser inte alls bra ut, men hästarna hoppar felfritt och gör inga sämre resultat än någon annan egentligen...

Det var ingen sådan här då?

32-05236117.jpg

Det verkar vara en grimma som är på modet just nu, har sett den på en del bekantas hästar, bekanta som vanligtvis hänger med bättre i trenderna än vad jag gör. Så jag gissar att den är lite inne?

Det ser ut som den skulle inverka som en kombination av remontgrimma och engelsk nosgrimma?

Precis så är det! ;):D

Funderade på en sån till min häst men kom fram till att det ser ut som en munkorg! :o:p

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 296
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar