Världscupen 2013-2014

Sv: Världscupen 2013-2014

kl

Hoppar in i tråden :) Skall bli kul att följa världscupen lite mer ordentligt iår :bump:

Hittade förresten denna nyheten på FB, att Angelica får wildcard till Helsingfors iaf! Kul :D

Klumpigt, det var ju en häst som skickade mellanväggen på henne vid lastning, varför var det klumpigt? Sen är det väl aldrig roligt när folk gör illa sig, så jag förstår inte vad du skrattar åt.

Micmac är ju uppenbart extremt svårriden och het, vore det bättre om hon lät hästen skena så att den kraschade in i hindren, eller hur menar du?

Är du alltid lika bitter?

Som jag uppfattade det så var hon som var klumpig och hade slagit upp mellanväggen själv. Men då hörde jag fel och det är ju i sådana fall en olyckshändelse.
För att tillägga, jo, vissa klumpigheter är roliga i mina ögon. Jag kan sitta och skratta åt "AFV" på teve i timmar. Men det är ju olika hur man ser på det. Oavsett, himla OT just nu.

Hästen är svårriden, det nekar jag inte till. Det jag påpekade var att hon var otroligt hård i handen som det såg ut och sågade relativt ofta - det SER inte trevligt ut. Sen är dom ett grymt bra ekipage men ska man behöva välja mellan pest eller kolera?

Haha, alltså det ser verkligen ut som hindren är mindre uppvärmningshinder för det här hästen. Han ser ut att ha kapacitet för det dubbla ungefär :D
Ja det ekipaget glömmer man aldrig!

Eller hur, han leker sig ju bara över hindrena :D
Och att Rodrigo sitter där helt oberörd som att hästen galopperar som vanligt när han bockar och håller på som han kunde göra är också helt otroligt!

Underbart ekipage! :D

Jag saknar det här ekipaget i världscupen, vilken häst :love: På tal om lekande lätt alltså.

http://www.youtube.com/watch?v=6IPL1_SLGEg

*KL

Angående hoppningen från helgen tyckte jag det lades stor vikt från kommentatorernas sida på det där interna bråket, men jag tycker nog inte riktigt att jag förstod vad det var? Jag fick uppfattningen att dessa uteblivna "svenska" wildcards skulle vara en replik på något?

Vad gäller Angelica är jag rätt säker på att de sa att Mic Mac sparkat till en dörr så Angelica fick den i ansiktet.

Gillar som vanligt att se Winningmood, kul att se Carusoa La Silla igen också :)

KL
Upphör aldrig att förvånas över hur många som är världsmästare när dom själva sitter hemma i soffan och tittar på TV....
Antar att de flesta av er aldrig tävlat på någon högre nivå och definitivt inte skulle göra det särskilt snyggt eller effektivt själva.
Vilken stil man själv gillar bäst kan ju diskuteras, men att sitta och hacka på Ehnings eftergift eller Angelicas händer blir bara pinsamt!!! Låt resultaten tala för sig, och då skulle iallafall jag säga att båda två är fantastiskt skickliga.

KL
Upphör aldrig att förvånas över hur många som är världsmästare när dom själva sitter hemma i soffan och tittar på TV....
Antar att de flesta av er aldrig tävlat på någon högre nivå och definitivt inte skulle göra det särskilt snyggt eller effektivt själva.
Vilken stil man själv gillar bäst kan ju diskuteras, men att sitta och hacka på Ehnings eftergift eller Angelicas händer blir bara pinsamt!!! Låt resultaten tala för sig, och då skulle iallafall jag säga att båda två är fantastiskt skickliga.

Såklart det är så! Men sedan jämnför man väl ekipagen mot varandra.
Det betyder ju inte att vi här på Buke anser oss vara bättre ryttare än de!
Inte gör jag det iaf!!!!!!

Är du alltid lika skadeglad när andra gör illa sig? Jag är inte bitter, men jag tycker det är ogenomtänkt att sitta och skratta åt andra på basis av att de råkat ut för en olycka, och att klaga över att någon som rider en extremt svårriden häst inte får till det helt enligt skolboken stilmässigt.

Man är inte med automatik bitter för att man inte skrattar åt andras olycka, vet du.

http://youtu.be/uaWm4Tb0J-w
Sen att han har korta tyglar och hästen går lite felställd beror på att han rider med hack och de är svårt att få dem ställda ordentligt på de...

Googlade lite bilder på Luca nu, han verkar ju riktigt härlig! Men däremot red han inte hästen på hack i söndags, det var ett bett. Är gaanska säker på att det var denna hästen han satt på, med samma betsling.

Luca_Maria_Moneta_6720.jpg

Åh, äntligen har jag hittat något jag kan skylla på när folk "klagar" på att jag aldrig har stigbyglarna tillräckligt nära tån! Härmed hänvisar jag till att Luca minsann rider så :o :D

(Observera att jag var ironisk! Jag anser absolut inte att "jag skulle kunna göra det bättre" :P)

Det finns många världsryttare som har en lite udda stil men som bevisligen funkar (ta gamle Boosty tex) :D

Har inget emot Luca, tycker han rider bra och efter ha sett flera bilder och videos där han rider fick jag ännu bättre uppfattning om honom. Det var mest precis när han kom in, innan han startade, som jag reagerade starkt då han hade händerna vid nackstycket.. Eftersom jag inte hört om honom innan direkt, så undrade jag vad tusan det här var för stolle.

Fast man måste ju få ha en åsikt. Det finns ett antal ryttare i eliten som faktiskt inte är särskilt skickliga ryttare utan klarar sig på att de har tillgång till bra hästar. Dock är ju inte varken Ehning eller Angelica nån av dem. Men även den bästa har väl mindre bra saker i sin ridning, och Angelicas händer har aldrig varit särskilt trevliga tycker jag.

Måste bara att jag saknar det här ekipaget i världscupen http://www.youtube.com/watch?v=A-3VJfIxZJg :love::love:
¨
En häst som verkligen får det enkla att se svårt ut. Här ser det ju ändå rätt städat ut :p Vill minnas att jag såg dem nån gång (antingen live eller på TV) och Baloubet springer på tvären och bockar. Två galoppsprång innan rätar hästen ut sig och leker över en stor trekombination. En annan satt såhär :eek: Så himla kallt av Rodrigo att bara sitta och vänta ut den.

Vet inte om det verkligen var så det gick till, men det var så jag minns det och det gjorde verkligen intryck på mig.

¨
En häst som verkligen får det enkla att se svårt ut. Här ser det ju ändå rätt städat ut :p Vill minnas att jag såg dem nån gång (antingen live eller på TV) och Baloubet springer på tvären och bockar. Två galoppsprång innan rätar hästen ut sig och leker över en stor trekombination. En annan satt såhär :eek: Så himla kallt av Rodrigo att bara sitta och vänta ut den.

Vet inte om det verkligen var så det gick till, men det var så jag minns det och det gjorde verkligen intryck på mig.

Ja det ser ju ut som om hindrena skulle ligga på typ 1 meter :eek:
Det var garanterat ungefär så som du minns det, för jag vill minnas otaliga ggr när den där Baloubet lekt runt ordentligt och man har tänkt att han klarar ALDRIG det där, men johorå, han leker över det ändå!

Ett minne med Rodrigo jag aldrig glömmer är när han hoppade i scandinavium med stoet Bianca(tror hon hette så), i omphoppningen så vända han upp så snävt på ett hinder att det inte var ett galoppsprång fram och dom fixade det :eek:

Helt galet skicklig är han den där Rodrigo :D

kl

Jaaa! Har letat efter en sån här tråd!! Jag är ju lite (mycket) partisk men måste säga att Ehning kan vara den starkaste ryttaren i startfältet, han och Plot är ju bara :love::d

Sen är jag svag för Boost (trots flängandet och ryckandet), för åh så mån han är om sina hästar utanför banan, med sån kärlek kan jag ändå förstå att de tolererar 5 min av flaxande :D

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 296
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar