Måste bara flika in att det faktum att man gjort snitt tidigare ju inte är något positivt i sammanhanget, dvs man inte har någon fördel av att man "ändå blivit uppsprättad en gång". (Även om jag förstår tanken för en själv att det redan är gjort en gång).
Menar INTE att det skulle vara ett argument för vaginalt (och det finns ju nackdelar med vaginalt efter snitt också). Utan bara att det rent medicinskt blir lite knasigt att tänka att man ändå redan gjort det
Ja nä, jag är jättemedveten om att jag gjort snitt en gång inte kommer hjälpa mig att få snitt igen.
Men för min egen del så känner jag absolut att jag lika gärna kan göra ännu ett snitt där de redan skurit en gång, istället för en vaginal förlossning.
Innan förlossningen som nu blev snitt fanns inte kejsarsnitt på kartan för min del. Hade i princip inte tänkt tanken.
Jag tillhör ju dessutom Östra sjukhuset som ju klassas som typ de mest snittovänliga i landet så det är inte så att jag tror att jag kommer få ett snitt lätt som en plätt om det var så mitt inlägg tolkades.