Tyvärr?Allt såg bra ut på ultraljud. Skönt. Tyvärr var magkänslan rätt här och det blev en pojke.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr?Allt såg bra ut på ultraljud. Skönt. Tyvärr var magkänslan rätt här och det blev en pojke.
Hade hoppats på en flicka. Har flicknamn jag älskar och inga pojknamn känns riktigt bra. Sen finns det redan två pojkar pluss min man i familjen.
Håller med voeux ❤ jag kände med en sorg nu när jag förstod att det inte var en flicka som jag trodde. Har alltid tänkt mig ha i alla fall en av varje. Vet inte om jag vill ha en trea eller inte och stannar vi vid två (eller om vi får en tredje son) kommer det alltid finnas en sorg att jag inte fick en dotter tror jag.Hade hoppats på en flicka. Har flicknamn jag älskar och inga pojknamn känns riktigt bra. Sen finns det redan två pojkar pluss min man i familjen.
Håller med voeux ❤ jag kände med en sorg nu när jag förstod att det inte var en flicka som jag trodde. Har alltid tänkt mig ha i alla fall en av varje. Vet inte om jag vill ha en trea eller inte och stannar vi vid två (eller om vi får en tredje son) kommer det alltid finnas en sorg att jag inte fick en dotter tror jag.
Jag väntar min fjärde dotter och har konstant fått höra att det säkert är en kille nu och att det skulle väl vara kul, detta var innan rul.
När jag har svarat att jag är glad om barnet är friskt, och att könet inte spelar någon roll så har vissa försökt att övertala mig i att det ändå hade varit lite roligare med en kille....
Jag har med bara systrar. När jag fick veta att första barnet var en pojke blev jag jättestressad när jag tänkte på det de första två dagarna. Vad gör man med en sån? jättelöjligt nu i efterhand men det som tillslut lugnade ner mig var när vi upptäckte ett pojknamn vi båda gillade och son sonen sen fick. Namnet lät tryggt och bra av nån anledning och gjorde mig helt lugn.Jag har också alltid önskat en dotter, tror att det är dels är för att jag själv har två systrar och inga bröder och liksom inga erfarenheter av pojkar på nåt sätt, och att jag liksom har svårt att se hur en relation mellan en vuxen man och hans mamma kan se ut, alla sådana relationer jag ser känns som att mamman typ ser upp till sonen . När jag på ultraljud fick veta att jag väntade två söner kände jag först att jag inte ens trodde att det stämde för att jag var så inställd på åtminstone en dotter, men sen kände jag också besvikelse.
Det blev bättre med tiden och jag vill såklart inte byta ut mina söner mot något i världen men visst kan jag fortfarande känna en liten sorg över att jag troligtvis aldrig kommer få en dotter. Det gör ju inte min kärlek till mina pojkar mindre.
Hahaha, gud så spännande för det var exakt samma för mig! Låter ju helt sjukt när man tänker på det men jag kunde liksom inte föreställa mig en pojke ens. För mig släppte det när jag en natt drömde att jag födde barn och det var en pojke och en flicka, i drömmen mådde jag så dåligt för att det kändes som att jag hade förlorat min andra pojke, så när jag vaknade från det insåg jag att jag landat i att jag skulle få två söner .Jag har med bara systrar. När jag fick veta att första barnet var en pojke blev jag jättestressad när jag tänkte på det de första två dagarna. Vad gör man med en sån? jättelöjligt nu i efterhand men det som tillslut lugnade ner mig var när vi upptäckte ett pojknamn vi båda gillade och son sonen sen fick. Namnet lät tryggt och bra av nån anledning och gjorde mig helt lugn.
Min tanke på RUL när storebror visade upp sig var också "hur gör man med en sån?" .Jag har med bara systrar. När jag fick veta att första barnet var en pojke blev jag jättestressad när jag tänkte på det de första två dagarna. Vad gör man med en sån? jättelöjligt nu i efterhand men det som tillslut lugnade ner mig var när vi upptäckte ett pojknamn vi båda gillade och son sonen sen fick. Namnet lät tryggt och bra av nån anledning och gjorde mig helt lugn.
Oj, intressat. Såg du om det var pga själva coviden eller komplikationen som kan följa (mis-c)? Försökte googla men det gick inte så braIdag har jag vaccinerat mot covid och säsongsinfluensa samtidigt. Förväntar mig att bli galet sjuk. Hoppas det klarar sig några timmar till då det är julbord ikväll... vet någon om dessa vaccinationer även ger skydd till barnet så som kikhosta gör? Såg att många småbarn vårdas på intensiven för covid nu.
Jag hade ju hoppats att RS skulle vara lugnare denna säsongen. (Innan covid tenderade det ju att vara mycket vartannat år och lite vartannat.)Det var här. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/manga-barn-soker-akut-for-covid-19
Tydligen inte så farligt. Men nu har de varnat för att det är extremt mycket RS virus också. Så man vill ju undvika inläggning enligt läkemedelsverket ger vaccinationen barnet ett visst skydd!
Jag blev för första gången inte särskilt sjuk. Jätteskönt. Men kikhosta borde alla verkligen ta. Det kan ju gå riktigt illa
De har sagt att efter covid kan man glömma detta med vartannat år tyvärr. Varför vet man inte, men troligen vårt lite nedsatta immunförsvar eftersom alla varit så skyddade nu (speciellt barn)Jag hade ju hoppats att RS skulle vara lugnare denna säsongen. (Innan covid tenderade det ju att vara mycket vartannat år och lite vartannat.)
Tråkigt! De åren med RS-toppar brukar vara påfrestande för alla, såväl patienterna som deras familjer och vårdpersonalen .De har sagt att efter covid kan man glömma detta med vartannat år tyvärr. Varför vet man inte, men troligen vårt lite nedsatta immunförsvar eftersom alla varit så skyddade nu (speciellt barn)
Ja det verkar vara lite kris i flera europeiska länder just nu.Tråkigt! De åren med RS-toppar brukar vara påfrestande för alla, såväl patienterna som deras familjer och vårdpersonalen .