var av åsikten att en sätesförlossning inte var mer riskfylld än en vaginal sätesförlossning.
Av åsikten att en sätesförlossning inte är mer riskfylld än snitt, ska det såklart stå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
var av åsikten att en sätesförlossning inte var mer riskfylld än en vaginal sätesförlossning.
Jag har också alltid blivit ’sjuk’ av vaccinerna (både covid och influenza) i flera dagar men den här gången varade det bara en dag. Tror (högst ovetenskapligt) att immunförsvaret som ju är sämre när man är gravid reagerar mindre agressivt. Hoppas det går bättre för dig också.Tog mitt kikhosta vaccin i fredags och har varit trött I helgen. Vet inte om det är det som påverkat. Visste inte att rekommendationerna kring det var så nya men känns enormt skönt att bäbis är skyddat från det nu fram tills den kan vaccinerad själv. Ser inte fram emot den 2 dec då jag ska ta covid och influensa samtidigt. Har alltid fått 40 graders feber av covid vaccinitet och vet att min kropp inte kommer vara glad på mig.
Just nu är det värsta med min graviditet att min bästa vän sedan barnsben brutit all kontakt efter att jag blev gravid. Hon kämpar med infertilitet och befinner sig just nu i totalt mörker. Jag kan ändå inte låta bli att känna mig sviken och djupt sårad.
Ja men verkligen förstår det känns så dubbelt men en sorg såklart. Jag hoppas ni kan hitta tillbaka till varandra på något sätt längre fram.Nej tyvärr. Hon valde att ghosta mig helt enkelt. Ja det är ju tufft för jag vet att hon lider men känner mig fortfarande sårad.
I andra nyheter kände jag nog precis min första rörelse. Som en liten fisk som sprattlade till
Även jag väntar barn till våren!
Jag har haft en riktigt skitgraviditet den här gången, och varit sjukskriven från i slutet av september. Prövade att jobba 50 % i okt/november i tre veckor men det gick inte alls så nu är jag 100 % sjukskriven igen.
Illamåendet släppte för några veckor sedan, så nu är det bara den extrema tröttheten kvar.
Jag är i vanliga fall full med energi med projekt och saker att göra konstant, från det till att knappt orka vara vaken i några veckors tid.
Jag jobbar inom äldreomsorgen på ett boende med fullt upp och obehagliga dofter med skiftarbete. Nu är jag hemma och kan vila de dåliga dagarna.
Detta är mitt fjärde barn, mina andra tjejer är 10, 8 och 5 år.
Mars
13 Beaatrice_, 34 år, första barnet.
April
1, Znnkz, 33 år , andra barnet
2, Thalbaz, 34 år, andra barnet
20, Libbsticka, 39år, första barnet
21, Imnir, 30 år, fjärde barnet
24, Förgätmigej, 32, andra barnet
26, Voeux, 34, andra barnet
26, Flummflicka, 34 år, första barnet
Maj
23, Queen, 35 år, första barnet
Låter som att ni kommer behöva många badrum i framtiden var du med på RUL idag?De flesta i min närhet och även vi i familjen har trott att det är en kille den här gången. Men ack nej det var en tjej till
Min man har två stora döttrar sen innan, och jag mina tre sen innan så det blir 6 döttrar i familjen när denna kommer.
Jag ligger ju lite före er andra, men började också känna vid RUL. Nu känner jag varje dag och det är så mysigt (okej kanske inte sparkarna rakt på blåsan när man minst anar det, men annars ).Känner ni andra era små? Med sonen dröjde det till nån vecka efter RUL innan jag kände små "duttar" innefrån som jag antog var sparkar. Denna ungen känns som en frisk och jösses vad han sprattlar sen några dagar! Igår på RUL sprattlade han till och jag både kände och såg det på skärmen.
Haha ja! Känner mig lite ensam i mars Ni andra är väldigt synkade!Kul att de flesta av oss siktar på ett 20:e datum i april
Jag har känt rörelser dagligen sen ett par veckor innan RUL.Känner ni andra era små? Med sonen dröjde det till nån vecka efter RUL innan jag kände små "duttar" innefrån som jag antog var sparkar. Denna ungen känns som en frisk och jösses vad han sprattlar sen några dagar! Igår på RUL sprattlade han till och jag både kände och såg det på skärmen.
Fysiskt mår jag bra. Foglossningen känner jag knappt av när jag inte är i stallet så mycket, däremot mår ryggen sämre när jag har blivit mer stillasittande. Jag har även fått dra ner på tempot ganska mycket eftersom jag får sammandragningar vid minsta stesspåslag eller hårdare fysisk aktivitet så jag rör mig i pensionärstempo nuförtiden...Var på kontroll hos BM igår och lyssnade på hjärtat och lämnade prover m.m. Allt såg bra ut och han växer som han ska. Jag tycker att det är lite jobbigt psykiskt just nu, mycket jobbigt som händer runtomkring mig privat som gör att jag inte känner att jag hinner njuta av graviditeten och känna förväntan. Känner mig värdelös på jobbet också då jag är så trött och inte orkar prestera som jag vill osv. Hur mår ni andra?