Stort grattis!Inatt fattade lillebror vilket håll som var ut och kom till världen med raketfart. Alla mår bra. Jag fick min revansch![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stort grattis!Inatt fattade lillebror vilket håll som var ut och kom till världen med raketfart. Alla mår bra. Jag fick min revansch![]()
Stort grattis och så fantastiskt att du fick din revanschInatt fattade lillebror vilket håll som var ut och kom till världen med raketfart. Alla mår bra. Jag fick min revansch![]()
Jag hade ju väldigt mycket sammandragningar som också gjorde ont och håller helt med om att det är jättesvårt att veta vad som är normalt. För mig tog det en typ en vecka med covid (och alltså rätt mycket sofftid bortsett från en promenad/dag) innan sammandragningarna lugnade ned sig och inte kom så fort jag tog ett djupt andetag typ. Skönt att de hittade GBS'en!36 dagar kvar nu, och halvt om halvt beordrad att vila. Har haft rätt mycket sammandragningar både vid ansträngning och i vila sista 2 veckorna och frågade om det på MVC eftersom jag inte blir klok på vad som är normalt - tycker att man kan läsa sig till allt mellan att det är normalt med hur mycket som helst så länge det inte gör ont (vilket mina inte gör) till att man ska ha 4-5 st per dygn (vilket jag lätt kommer upp i på en timme även om jag tar det ganska lugnt). MVC gjorde urinodling, som visade GBS i så pass stor mängd att jag fick antibiotika i torsdags. Torsdag kväll fick jag lite ont i nedre delen av magen på ena sidan, vilket höll i sig typ 16 timmar, och då fick jag order om att vila tills det går över och ringa förlossningen om det blir värre. Smärtan gick över men sammandragningarna är fortfarande massor så här 3 dagar in i antibiotikan. Så jag pendlar mellan att känna mig larvig som alls gör någon grej av vad som förmodligen(?) bara är helt normala sammandragningar, och att bli nojig och osäker på hur mycket jag får röra på mig![]()
Äsch vad surt! Förstår att du vill hem!Bebis hade lite lågt blodsocker några timmar efter förlossningen. Det har sen hållt sig bra vid alla kontroller och vi skulle åkt hem idag. En sista koll av blodsockret ville dom göra innan vi blev ivägsläppta, och givetvis var det lågt igenså vi blir kvar till imorgon. Har gjorts en kontroll till och då var det bra igen.
Jag vill hem till storasyster![]()
Hoppas ni får åka hem imorgon.Bebis hade lite lågt blodsocker några timmar efter förlossningen. Det har sen hållt sig bra vid alla kontroller och vi skulle åkt hem idag. En sista koll av blodsockret ville dom göra innan vi blev ivägsläppta, och givetvis var det lågt igenså vi blir kvar till imorgon. Har gjorts en kontroll till och då var det bra igen.
Jag vill hem till storasyster![]()
Åh, det där är så himla himla tufft. Jag fick min baby blues på BB och gick och grät där bara. Kunde liksom inte sluta. Var snäll mot dig själv och hang in there! Det är okej att det ser ut som kriget hemma, fokusera bara på det du måste. Allt annat kan väntaVi fick komma hem dagen efter. Storasyster är mycket stolt, samtidigt som det såklart är svårt för henne.
Jag trodde att jag slapp baby bluesen denna gången, men den smällde till idagAmningen gör ont. Snippan gör ont. Jag hinner inte sova. Jag har inte ork och tålamod med 4-åringen. Det ligger grejer överallt. Jag känner mig otillräcklig på alla sätt.
GrattisI tisdags morse kl 04.43 kom äntligen vår pojke. Jag fick min drömförlossning med lustgas, sterila kvaddlar och akupunktur som smärtlindring. Det är det häftigaste jag upplevt bortsett från att jag krystade min axel ur led. Så det blev en lite annorlunda start med att vänta på ortoped. Får skriva förlossningsberättelse när vi landat lite mer men vi fick åka hem samma dag med BB hemma. Känns väldigt tryggt och självklart att vi nu är föräldrar till den här lilla killen![]()
Grattis! Vad härligt att förlossningen blev så bra, efter den långa väntanI tisdags morse kl 04.43 kom äntligen vår pojke. Jag fick min drömförlossning med lustgas, sterila kvaddlar och akupunktur som smärtlindring. Det är det häftigaste jag upplevt bortsett från att jag krystade min axel ur led. Så det blev en lite annorlunda start med att vänta på ortoped. Får skriva förlossningsberättelse när vi landat lite mer men vi fick åka hem samma dag med BB hemma. Känns väldigt tryggt och självklart att vi nu är föräldrar till den här lilla killen![]()
Det låter jobbigt! Jag fick också grad 2 men hade bara ont i 2-3 dagar typ. Känns det som att det blir bättre för varje dag, om än långsamt? Det var det jag fick till mig, att det ska kännas som att det blir bättre.Hur länge ska man ha ont i underlivet? Två veckor sen förlossning idag, jag kan inte stå upp mer än en minut innan det börjar värka rejält, trots maxdos ipren och alvedon. Har en grad 2-bristning i vaginalväggen, men värken sitter överallt så tror inte det är anledningen