Ja äntligen!!Åh, det är dags imorgon? Så spännande att ni äntligen får träffa bebisen!
De där nätterna alltså, vilket elände![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja äntligen!!Åh, det är dags imorgon? Så spännande att ni äntligen får träffa bebisen!
De där nätterna alltså, vilket elände![]()
Usch för att sömnen inte fungerar, men så spännande att det är dags imorgon!Jag är verkligen djupt imponerad av min kropp som vägrar sova!somnade bortåt 1 i natt. Vaknade i panik kl 2 och trodde vattnet gick
(var bara kissnödig...). Somnade om och vaknade kissnödig igen kl 4.30. Sen dess har jag varit vaken
tredje natten med ungefär samma scenario nu. Blä!!
Men imorgon är det dags!! Mannen är livrädd (han tycker allt med sjukvård är obehagligt och att det är jobbigt att se mig ta minsta spruta - så kejsarsnitt är inte hans bästa aktivitet kan vi väl säga) medan jag känner mig som ett barn dagen före julaftonlängtar så efter bebis!
![]()
Haha nejdå det går fint ska du se, din livmoder är klok å vilar sig i formalla olika varianter funkar nog! Kroppen e bra fiffig.
Ja d va lite väl nervöst när d drog igång så pass tätt, fick obehag å det gick inte över i vila. Va in till förlossningen 3ggr den helgen, blev ju såklart orolig å lite stressad. Försökte va lugn men tankarna far ju iväg.. Tänkte bara "nej hon får inte komma nu!"! är säker på att d blev så pga vätskebrist, d va ju så varmt.. Men läkarna hade ingen förklaringå att såhär kanske jag kommer ha tills förlossningen. Jippie liksom, kul att höra. hade en vecka kvar å jobba innan gravpenning men blev sjukskriven såklart. Blev lite sur å låg några dagar för att d inte blev som jag tänkt, sen va d bara å gilla läget!
Äntligen @Ja88 , det känns verkligen som på tiden att din graviditet ska få ett slut nu!Så himla roligt att det är dags!
Ni som packar ätbarheter, vad packar ni mer exakt? Varken min partner eller jag är så mycket för sötsaker (eller jo, för all del, men vi mår båda rätt kasst av sött om vi ska stoppa i oss det under flera timmar), men jag tänker att det ändå är bra att ha med sånt som ger snabb energi?
Hittills har vi tänkt:
- Babybell-ostar (rätt äckliga, men funktionella)
- nötter
- någon färdigrätt till min partner (kanske för optimistiskt att tro att det ska finnas tid att värma och äta sånt, men min partner blir helt värdelös utan matJag vet heller inte om det finns ätbara frysrätter, men vi får botanisera lite i frysdisken eller, om vi hinner när det blir dags, kanske köpa något färskt)
- någon sorts energibars
- torkad frukt/godis
- juice eller smoothie
Och just ja, druvsocker till mig för sista tiden, det verkar alla rekommendera.
Ni som packar ätbarheter, vad packar ni mer exakt? Varken min partner eller jag är så mycket för sötsaker (eller jo, för all del, men vi mår båda rätt kasst av sött om vi ska stoppa i oss det under flera timmar), men jag tänker att det ändå är bra att ha med sånt som ger snabb energi?
Hittills har vi tänkt:
- Babybell-ostar (rätt äckliga, men funktionella)
- nötter
- någon färdigrätt till min partner (kanske för optimistiskt att tro att det ska finnas tid att värma och äta sånt, men min partner blir helt värdelös utan matJag vet heller inte om det finns ätbara frysrätter, men vi får botanisera lite i frysdisken eller, om vi hinner när det blir dags, kanske köpa något färskt)
- någon sorts energibars
- torkad frukt/godis
- juice eller smoothie
Och just ja, druvsocker till mig för sista tiden, det verkar alla rekommendera.