Hoppas ni hittar en väg som funkar! Första tiden är som sagt ofta långt från rosenskimrande. Oavsett hur ni gör och hur det blir är du alltid den bästa mamman för ditt barn och de beslut du fattar kommer att vara rätt för er.Svarar er alla på en gång. Vill tacka för alla goda råd, ska absolut se om vi kan testa bärsjal för att avlasta lite dagtid.
Just nu är jag rejält sliten pga nätterna och amningen som krånglar och det gör lite att orken att testa massa nya saker inte riktigt finns.
Jag tror absolut att bebis får i sig tillräckligt med mjölk, han kissar massor och följer sin längd och viktkurva. Just nu är problemet med att testa nya saker/strategier kring amningen att jag har ett ytterst kort spann av tid på mig från att han vaknar/ visar tecken på hunger till att han blir helt vansinnig och vrålskriker efter mat och det finns inte en chans att han tar bröstet. Som det är nu får vi ibland ge ersättning i en spruta i munnen för att lugna honom för att det ens ska gå att få honom att ta bröstet. BVC tror att han kommer att lugna sig bara han går upp lite mer i vikt. Hennes erfarenhet är att barn med lite lägre födelsevikt ibland är väldigt hungriga i början.
Sen är det svårt när vissa saker funkar ena gången och inte nästa. Exempelvis liggamma- funkade jättebra när jag testade första gången. Idag gick det inte alls. Barnet blev vansinnig, fick ge honom ersättning och sedan sittamma.
Tror inte samtalskontakt kommer hjälpa idagsläget. Tror dels att jag får acceptera att det är en stor omställning, testa sele/sjal och kontakta Amningshjälpen eller ta ställning till att övergå till flaskmatning.