Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och förlåt, tråden, för mitt återkommande gnäll över bh:ar. Förlåt! Jag vet att jag är bitter och aptrist, men jag har så himla ont i axlarna och är lätt uppgiven.
Det där låter verkligen tufft! Jag tycker att det låter fullkomligt orimligt att mocka överhuvudtaget, jag lyfter liksom inte ens en matkasse just nu...Alltså hjälp... Jag är så orimligt trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
En inackordering är på skidresa i några dagar så jag hjälper till lite extra med hennes hästar. Inget orimligt - två boxar att mocka, fylla vatten och packa 4 extra höpåsar varje dag. Men jag är helt slut efter morgonpasset i stallet varje dag.
Igår hade jag dessutom tre behandlingar på kliniken och en liten tripp till Lindex och mataffären med familjen och efter stallpasset imorse har jag typ gått sönder totalt.
Har liksom inte så värst ont men benen känns som bly, jag är täppt och svullen och så trött att jag inte orkar göra mer än att sitta i soffan och stirra in i väggen i stort sett. Det känns som om varenda cell i kroppen är helt dränerad på energi.
Sover riktigt dåligt. Däckar vid 21:30 varje kväll sedan vaknar jag vid 2 och är vaken någon timme och därefter vid 4 och sedan kan jag omöjligt somna om. Kan inte heller sova på dagen. Sonen har också en riktigt jobbig kläng- och gnällperiod och jag känner verkligen att jag inte räcker till för honom just nu.
När jag får förvärkar om nätterna får jag panik över att det skulle vara på gång för jag är så utmattad att jag verkligen inte skulle fixa att föda barn just nu. Skulle behöva ta några dagars semester från livet och typ bo på hotell ensam för få en chans till återhämtning.
Jag tyckte mina var orimligt stora i början av graviditeten, men nu på sluttampen gör magen att de ser nära nog proportionerliga utKänner igen allt ni skriver om amningsbhar. Har vanligtvis 75e. Handlade på Lindex nu i veckan 85!f. Känner mig som värsta dikossan. Men tycker inte att jag har orimligt stora bröst med tanke på att jag ammar.
Det låter tufft! Här har mannen sen länge tagit över all skötsel av våra höns dvs fylla mat och vatten, hämta in ägg och mocka rent i huset då och då. Betydligt mer småskaligt än hästar och stall så det är imponerande att du klarar något sånt alls tycker jag. Inget mysterium att du är trött och sliten och jag skulle nog vilja råda dig att försöka sänka arbetsbördan i den mån det går.Alltså hjälp... Jag är så orimligt trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
En inackordering är på skidresa i några dagar så jag hjälper till lite extra med hennes hästar. Inget orimligt - två boxar att mocka, fylla vatten och packa 4 extra höpåsar varje dag. Men jag är helt slut efter morgonpasset i stallet varje dag.
Igår hade jag dessutom tre behandlingar på kliniken och en liten tripp till Lindex och mataffären med familjen och efter stallpasset imorse har jag typ gått sönder totalt.
Har liksom inte så värst ont men benen känns som bly, jag är täppt och svullen och så trött att jag inte orkar göra mer än att sitta i soffan och stirra in i väggen i stort sett. Det känns som om varenda cell i kroppen är helt dränerad på energi.
Sover riktigt dåligt. Däckar vid 21:30 varje kväll sedan vaknar jag vid 2 och är vaken någon timme och därefter vid 4 och sedan kan jag omöjligt somna om. Kan inte heller sova på dagen. Sonen har också en riktigt jobbig kläng- och gnällperiod och jag känner verkligen att jag inte räcker till för honom just nu.
När jag får förvärkar om nätterna får jag panik över att det skulle vara på gång för jag är så utmattad att jag verkligen inte skulle fixa att föda barn just nu. Skulle behöva ta några dagars semester från livet och typ bo på hotell ensam för få en chans till återhämtning.
Jag sliter mitt hår över samma sak och har nog gett upp nu. Första tiden får det funka med ett par amningslinnen som jag har sytt in i sidan så att de ger åtminstone lite stöd. Lindex, Kappahls och HMs utbud är ett skämt, Boobs likaså. Bon prix är kört för min del, eftersom de bara har BH:ar i stora kupstorlekar med stora omkretsar och inga med min omkrets. Inte ens de specialaffärer jag varit i har min storlek, bortsett från Change och den enda de hade när jag var där var jättehård och hade bygel, vilket jag vill slippa.
Det är tydligen så att man ska ha antingen små bröst och liten omkrets eller stora bröst och stor omkrets. Ja, jag är bitter, förorättad och har så jäkla ont i axlarna!
Jag har läst mig till att brösten i regel krymper lite efter någon månads ammande och jag tänker att jag tar itu med BH-problemet på nytt då. Då vet jag kanske lite bättre vilken omkrets jag behöver också (min bebis ligger högt än och därför gissar jag att jag behöver ännu lite mindre sen).
En butik som ändå verkar lite lovande är feminint.se, som har upp till K-kupa i amningsbh och vars omkretsar faktiskt börjar på 65. Dem tänker jag besöka sen!
Jag tycker ju att jag mår hyfsat bra eftersom jag inte har så fasligt ont men det märks att orken verkligen inte finns. När jag går upp på morgonen på helgen är jag jättepeppad att hitta på nåt kul med familjen men det blir alltid tråkig stämning för att jag börjar må dåligt efter att ha stått/gått för länge (vilket kan röra sig om en halvtimme) och då snäser jag åt både man och barn Så tråkigt...Det låter tufft! Här har mannen sen länge tagit över all skötsel av våra höns dvs fylla mat och vatten, hämta in ägg och mocka rent i huset då och då. Betydligt mer småskaligt än hästar och stall så det är imponerande att du klarar något sånt alls tycker jag. Inget mysterium att du är trött och sliten och jag skulle nog vilja råda dig att försöka sänka arbetsbördan i den mån det går.
Jag är också så sjukt trött, mentalt och fysiskt. Orkar ingenting. Försökte vara ute med barnen i solen förut men fick snart ge upp pga sjukt ont i ländryggen och massa sammandragningar. Så trist men nu börjar tiden kvar bli såpass överskådlig att jag kan släppa på det dåliga samvetet och bara bita ihop den här sista biten.
Bebis knör och trycker något galet idag! Blir intressant att höra på tisdagens BM besök om hon tryckt sig neråt nånting eller om bökandet bara är för kul liksom
Vet att många köper och tipsar om Bon Prix i amningsgruppen på FB så de verkar ok. Lite snårigt att inte kunna prova bara.
Jag köpte en ny på Lindex i veckan i storlek 85C. Tyckte jag tog i eftersom min "normala" storlek är 75B och den såg ENORM ut i mina ögon. Orkade inte prova men när jag kom hem insåg jag att jag knappt fick igen den i ryggen och att brösten vällde över. Bara att byta till en 85D vilket känns som ett skämt för mig som identifierar mig som någon med små bröst, haha! Den sitter bekvämt nu och har t o m lite plats så att det "glappar" lite när jag vinklar fram axlarna men jag vet ju att det kan svälla rejält när mjölkproduktionen är igång så det känns bra med lite marginaler.
Känner igen mig så väl. Viljan finns ju där men inte orken och det blir så frustrerande och visar sig då på humöret. Inte så kul för en själv eller familjen...Jag tycker ju att jag mår hyfsat bra eftersom jag inte har så fasligt ont men det märks att orken verkligen inte finns. När jag går upp på morgonen på helgen är jag jättepeppad att hitta på nåt kul med familjen men det blir alltid tråkig stämning för att jag börjar må dåligt efter att ha stått/gått för länge (vilket kan röra sig om en halvtimme) och då snäser jag åt både man och barn Så tråkigt...
Min sambo har faktiskt tagit över kvällspasset i stallet med påspackning, fodring, intag och att fylla vattnet i hagen. Är så imponerad, han är livrädd för hästar men han tar in inackorderingens fullblod och tvååriga lippizzaner utan att tveka nu
Ja det är skitsvårt... Mina exploderade i storlek i några dagar efter förlossningen men sedan gick de ner en aning. Jag tror också att det är extremt individuellt så man får nog vara beredd att kanske köpa nytt efter någon månad ändå.Skönt att veta, då vågar jag nog testa att beställa ngt! De var iaf bra i priserna, vill inte betala snordyrt för ngt som inte sitter bra eller som man riskerar att växa ur fort liksom.
Nu förstår jag såklart att det är individuellt hur mkt brösten växer efter förlossning, men är det ungefär lagom mått att det räcker att det glappar när man provar innan? Eller ska man ha mer tillgodo? Tycker det är skitsvårt!
Jag fick mer ont i bäckenet och bäckenbotten generellt när sonen hade fixerat sig, åtminstone första tiden. Det ilade lite i bäckebotten typ.Lider med er vars kroppar håller på att ge upp! Hoppas ni kan vila lite extra när det behövs
Jag mår ganska bra än så länge sen jag slutade jobba, har dock fått stickningar och ilningar framtill från vad jag tror är ett huvud som håller på att borra ned sig.. jag är väl inte ute och cyklar då va? Känns inte som symfyssmärta riktigt.
Ena bakfogen börjar dock ge sig, mer och mer ont de senaste dagarna, ligger på soffan med benet uppallat i skrivande stund Hoppas på en tillfällighet!
Ja det är skitsvårt... Mina exploderade i storlek i några dagar efter förlossningen men sedan gick de ner en aning. Jag tror också att det är extremt individuellt så man får nog vara beredd att kanske köpa nytt efter någon månad ändå.
Jag köpte då storlek M och 80C fast att jag innan och under den graviditeten hade 75B/S. De mjuka i storlek M kunde jag ha men L hade nog varit rimligare. Den lite mer rejäla med vadderade kupor i storlek 80C hade jag bara när jag gick på fest i lite mer urringade klänningar men bröstvårtorna stack ju upp ur den och den satt mest under brösten så där hade jag verkligen behövt gå upp ännu mer
Ja speciellt ni som har svårare storlekar. Även om mina varierar mycket så kan jag alltid hitta storlekar på de större kedjorna och i mitt fall har lite extra tuttar varit välkommet. För första gången i mitt liv har jag haft en urringning Men det är ju som sagt svårt med variationen.Låter skitsvårt! Egentligen är det ju ganska svårt att i vanliga fall hitta den perfekta bh-n som sitter som gjutet, kul att nu lyckas hitta en någorlunda med bröst som skiftar i storlek
Ja så kan det vara eller så är det bara att bebis kommer åt nerver. Här har det stuckit och ilat sen före v 30 men bebis ligger ju fortfarande högt och rörligt.Lider med er vars kroppar håller på att ge upp! Hoppas ni kan vila lite extra när det behövs
Jag mår ganska bra än så länge sen jag slutade jobba, har dock fått stickningar och ilningar framtill från vad jag tror är ett huvud som håller på att borra ned sig.. jag är väl inte ute och cyklar då va? Känns inte som symfyssmärta riktigt.
Ena bakfogen börjar dock ge sig, mer och mer ont de senaste dagarna, ligger på soffan med benet uppallat i skrivande stund Hoppas på en tillfällighet!
Ja speciellt ni som har svårare storlekar. Även om mina varierar mycket så kan jag alltid hitta storlekar på de större kedjorna och i mitt fall har lite extra tuttar varit välkommet. För första gången i mitt liv har jag haft en urringning Men det är ju som sagt svårt med variationen.
Ännu mer så när man är igång med amningen. Har bebis ett favoritbröst kan produktionen vara så olika att ett bröst är två kupor större än det andra. Det kan skilja jättemycket om bebis ammat ett bröst men inte det andra eller när bebis sovit ett längre pass och brösten är sprängfyllda Sen när det kommer ökningsfaser och barnet ammar och ammar och ammar och brösten känns helt tomma är de som trötta påsar......