Problemet är att det inte är svårt att lägga honom 19.30 utan att han vaknar typ 22, somnar om, vaknar 00 och som nu är vaken i typ 2 h. Så jävla jobbigt.
Upplever du att han är pigg och vill leka eller vaknar han för att han är hungrig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemet är att det inte är svårt att lägga honom 19.30 utan att han vaknar typ 22, somnar om, vaknar 00 och som nu är vaken i typ 2 h. Så jävla jobbigt.
Han erbjuds ju att amma när han vaknar och tidigare har han kommit till ro på det sättet men inte längre. Vi har inte behövt ge mat på natten på länge... Han tar inte flaska heller (längre) så kan inte ge ersättning heller.Upplever du att han är pigg och vill leka eller vaknar han för att han är hungrig?
Han erbjuds ju att amma när han vaknar och tidigare har han kommit till ro på det sättet men inte längre. Vi har inte behövt ge mat på natten på länge... Han tar inte flaska heller (längre) så kan inte ge ersättning heller.
Idag har vi haft barnvakt till bebis för första gången, läskigt men det gick över förväntan riktigt bra!
Körde hem henne och hunden till mormor och morfar och bara stack iväg i några timmar jag och mannen Välbehövligt! När hon somnar på kvällarna (runt midnatt... Vi får se om vi kan få till bättre rutiner snart ) brukar vi däcka både jag och mannen, så det där med att få tid tillsammans är inte helt lätt
Visst är det skönt. Vi fick presentkort på spa av mina föräldrar och jag tänker att vi ska utnyttja det snarast (dagspa) Vi hade barnvakt en kväll i december när min moster disputerade och det gick bra fram tills bebis vakande upp vid 22 och det inte var mamma eller papp där, men då åkte vi helt enkelt hem från festen och var hemma på typ 20 min.
Här har det varit lite jobbiga kvällar, lilleman har vaknat i panik flera gånger efter läggning. Gråter svårtröstad innan det går att söva honom igen. Läste någonstans att de kan börja ha mardrömmar i denna åldern, någon som har erfarenhet av det? Känns som det enda jag kan komma på att det beror på.
Ja jösses dessa nätter. Jag tyckte en gång att det var lite jobbigt att han vaknade varannan timme för att äta... Nu är det kaos, han sover bara 30-40 min, vaknar och är ledsen - låter sig bara tröstas med bröstet. Somnar om men samma visa igen efter en halvtimme, håller på så 00-06 ungefär. Sedan på morgonen/förmiddagen kan han sova en och en halv timme mellan uppvaken istället. Sover ta mig tusan inte mycket på dagen heller... Ett under att han är superpigg, glad, nöjd och oerhört aktiv i princip hela tiden när han är vaken! Och det är väldigt tacksamt förstås. Men ändå, nätterna... Jag får nästan ångest inför sänggåendet, har fått jättesvårt att somna trots att jag är trött för jag vet ju att om bara 30 minuter så vaknar han. Jag har funderat på om vi skulle ta tjuren vid hornen och vänja av honom vid amning på natten, kanske skulle han sova bättre då. Har inte vågat än, dels för att hans viktkurva hade planat ut ganska mycket sist vägning och dels för att det känns konstigt att ta bort amningen när han uppenbarligen är inne i någon slags fas som är jobbig för honom. Ska till bvc snart på extra vägning, ska fråga lite då och tills dess tackar jag för amningshormonerna som trots allt gör att jag klarar mig väldigt bra på lite/väldigt upphackad sömn.
Låter jättetufft! Hur gammalt är ert barn? Har för mig att vi hade rätt struliga nätter nånstans mellan 7-8 mån, men sen blev det bättre igen.Ja jösses dessa nätter. Jag tyckte en gång att det var lite jobbigt att han vaknade varannan timme för att äta... Nu är det kaos, han sover bara 30-40 min, vaknar och är ledsen - låter sig bara tröstas med bröstet. Somnar om men samma visa igen efter en halvtimme, håller på så 00-06 ungefär. Sedan på morgonen/förmiddagen kan han sova en och en halv timme mellan uppvaken istället. Sover ta mig tusan inte mycket på dagen heller... Ett under att han är superpigg, glad, nöjd och oerhört aktiv i princip hela tiden när han är vaken! Och det är väldigt tacksamt förstås. Men ändå, nätterna... Jag får nästan ångest inför sänggåendet, har fått jättesvårt att somna trots att jag är trött för jag vet ju att om bara 30 minuter så vaknar han. Jag har funderat på om vi skulle ta tjuren vid hornen och vänja av honom vid amning på natten, kanske skulle han sova bättre då. Har inte vågat än, dels för att hans viktkurva hade planat ut ganska mycket sist vägning och dels för att det känns konstigt att ta bort amningen när han uppenbarligen är inne i någon slags fas som är jobbig för honom. Ska till bvc snart på extra vägning, ska fråga lite då och tills dess tackar jag för amningshormonerna som trots allt gör att jag klarar mig väldigt bra på lite/väldigt upphackad sömn.
Jag har samma upplevelse. Det där snuttandet försvinner ju, och det känns som hon sover djupare när hon inte somnar med bröstet i munnenLåter jättejobbigt
Jag upplevde att nätterna blev bättre när vi slutade amma. Det tog 1-2 veckor men sen var det mycket bättre. Såklart jobbigt att vänja av men så värt det till slut.