Här har vi börjat diskutera ifall mannen ändå ska ta en period av föräldraledigt nu rätt snart, och söka nytt jobb inom sitt nya yrke efteråt i sommar/höst istället. Jag har ju gått hemma helt sen nov-18 och kan gott tänka mig att jobba lite och det vore nog bra för Ellen att få bonda med pappa lite mer på dagarna, men tanken på att "lämna över" är ändå lite ångestladdad... hon äter fortfarande bara lite med småplock och enstaka skedar, tar ju inte flaska eller napp och ammar till sömns och det är verkligen bara jag som duger när hon är trött och ledsen...
de hittar säkert sina sätt om det krävs men jag är rädd att det blir onödigt jobbigt för alla parter. Vi får se, inget är riktigt spikat än då vi skulle vilja ha besked om några jobb han har sökt först.
Är det någon annan som lämnat över föräldraledigheten till partnern med en mammig liten en som ätit väldigt små mängder?
En rolig sak är iaf att jag gjort slag i saken att återuppta ridningen äntligen, ska börja på ridskolan imorgon
jag har varit sugen så himla länge och behöver verkligen komma ifrån och göra något eget känner jag. Det ger ju Ellen och pappa en kväll i veckan när de måste greja det själva med, lite mjukstart sådär