Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju snart söndag, känner jag som helst vill att det ska hända innan. :p

Men då är det ju välkommet med en påskbebis hos dig med.:) Ett halvt dussin nykläckta bebisar i påsk vore väl fint? Hoppas kan man ju i alla fall alltid.:p
Haha tänk om flera av oss åker in samma dag det hade varit roligt. Samma dag o alla tittar ut samma tid :D

De säger ju att gravida har nedsatt immunförsvar. Men jag har inte varit det minsta sjuk trots att både son och sambo legat däckade. har jag superkrafter? Haha

Med ettan var jag hur frisk som helst, med ngt litet undantag. Skolade in honom på förskola i mitten av januari och sedan dess har förkylningarna avlöst varandra nästan utan avbrott. Den här är klart värst. Men efter allt som hänt är det kanske inte så konstigt att jag lätt bilen utslagen! Jag som vill börja boa på riktigt nu!

Min natt har varit katastrof! Det kan inte fortsätta så här! Maken har varit jättegullig och trängt ihop sig med lillen på sin sida sängen. Men vad hjälper det när jag måste springa och kissa FYRA ggr mellan 00:30 och 04? Måste sova m en halstablett i munnen pga halsontet och vaknar m huvudvärk (ta alvedon) och nästäppa (ta nässpray).

Har ett tränings/aktivitetsarmband(/klocka) som monitorerar min sömn. Enligt den somnade jag 22:30, vände mig och vaknade till kl 23:30, var på toa 00:30, 02:15, 03 och 04. Vaknade även till vid 4:30, och vaknade en stund (lite svårt att somna om) vid 06. Vaknade och gick upp vid 07.

Känns som toppenuppladdning! Verkligen!

Min natt har varit katastrof! Det kan inte fortsätta så här! Maken har varit jättegullig och trängt ihop sig med lillen på sin sida sängen. Men vad hjälper det när jag måste springa och kissa FYRA ggr mellan 00:30 och 04? Måste sova m en halstablett i munnen pga halsontet och vaknar m huvudvärk (ta alvedon) och nästäppa (ta nässpray).

Har ett tränings/aktivitetsarmband(/klocka) som monitorerar min sömn. Enligt den somnade jag 22:30, vände mig och vaknade till kl 23:30, var på toa 00:30, 02:15, 03 och 04. Vaknade även till vid 4:30, och vaknade en stund (lite svårt att somna om) vid 06. Vaknade och gick upp vid 07.

Känns som toppenuppladdning! Verkligen!
Förstår att det är sjukt jobbigt med sömnen. Min sömn är bättre nu men med ettan kunde jag inte sova alls på natten. var vaken hela nätter och sov lite smått på dagen. Det som var bra med ettan var just att det var ettan. Man hade inga andra barn att ta hand om

Blev lite inspererad av @Sedna igår och tvingade till mig lite massage av sambon. Vi testade även lite akupressur men inget av de satte igång någon förlossning. Dock lite svårt att känna vilka punkter man ska trycka på. Får göra ett nytt försök ikväll!

Idag är det BF- dagen om man räknar från sista mens.. men ingen känning i sikte.. BF +3 dagar idag :(

Besök hos barnmorskan idag och är i v.37+0 nu. Skrev ihop en sammanfattning av graviditeten idag, gick ganska snabbt då jag inte hade så mycket att säga. Har ingen direkt oro kring förlossningen, så blev bara att jag nämnde lite nålrädsla och att jag är öppen för smärtlindring beroende på hur jag känner för stunden :)
I övrigt såg allt bra ut med mina värden och blodtryck. Lillemans hjärtljud låg på 140 och hade ett Sf-mått på 34. Han hade sjunkit ner lite och var ruckbar så det är ju på rätt väg iaf :D

Håller tummarna för att vi får några barn under påskhelgen i tråden :D

Tror jag ska sätta ihop vagnen och ställa den på en bra plats i v-rummet. Där man kan se den o längta ^^

Just nu ligger ramen på ett ställe och liggdelen på ett annat. :)

Blev lite inspererad av @Sedna igår och tvingade till mig lite massage av sambon. Vi testade även lite akupressur men inget av de satte igång någon förlossning. Dock lite svårt att känna vilka punkter man ska trycka på. Får göra ett nytt försök ikväll!

Idag är det BF- dagen om man räknar från sista mens.. men ingen känning i sikte.. BF +3 dagar idag :(

Ingen förlossning här heller som framgått. Förvärkar absolut men det säger ju ingenting. Tror egentligen inte massage/sex etc. kan göra någon större skillnad. Fungerar det som knuff över kanten så står man nog redan väääldigt nära kanten. Men är man less så varför inte försöka i alla fall. Massage är ju hur som helst trevligt. Ska nog be sambon om fotmassage ikväll.:angel:

Är inne på dag två med total utmattning, efter att ha haft två ganska bra dagar. Förmodligen överansträngde jag mig och får sota för det nu.. Det är dagar som dessa jag undrar om inte ett KS vore smartare. Men så fort jag får en bättre dag vill jag ju föda "vanligt". Så himla svårt. Läkaren på specMVC lät iaf min ks-tid stå kvar så jag kan fortfarande ändra mig. Men det är jobbigt att försöka förbereda sig på både och. Jag har inte nästa möte förrän tre dagar innan bf så det blir verkligen sent beslut isf.

Nu ska jag försöka samla energi för att orka iväg till bm där sammanfattningen väntar, 36+5 idag.

Ingen förlossning här heller som framgått. Förvärkar absolut men det säger ju ingenting. Tror egentligen inte massage/sex etc. kan göra någon större skillnad. Fungerar det som knuff över kanten så står man nog redan väääldigt nära kanten. Men är man less så varför inte försöka i alla fall. Massage är ju hur som helst trevligt. Ska nog be sambon om fotmassage ikväll.:angel:
"Tror egentligen inte massage/sex etc. kan göra någon större skillnad." Det ska jag inte säga till mannen min, nu har jag ju något att skylla på när jag vill ha massage :sneaky::D
Nej men det var riktigt skönt för min svullna ben och fötter så hoppas på en repris ikväll :up:

Har gått 7 dagar över tiden idag. Det börjar kännas lite jobbigt. Humöret går lite upp och ner och jag känner mig slö och uttråkad. Dagarna går sakta. Skulle vilja rida men det känns inte som en bra idé. Hästen är ju annars det som lättast får tiden att gå och gör mig energisk men just nu känns det inte så. Försöker hålla humöret uppe. Ska träffa några vänner ikväll, gå på restaurang. Har egentligen inte lust men går med ändå, blir nog bra när jag väl kommer dit.

Varit hos BM på morgonen. Allt ser fint ut. Om Fröet inte kommer före så har vi en tid 4/4 för igångsättning. Jag hoppas att han vill komma imorgon, på maken födelsedag :-). Det känns skönt att ha ett datum nu men jag önskar verkligen att förlossningen ska komma igång av sig själv, jag tror på något sätt att det är det bästa för både mamma och barn.

Noterade också "Det värsta som kan hända"- tråden. Öppnade den och började läsa men insåg att eftersom jag har haft bra känsla inför förlossningen och sett fram emot det hittills, så vore det jävligt dumt att förstöra den känslan nu med så här kort tid kvar. Jag hoppas att vi inte behöver diskutera innehållet i den tråden här, utan att de som är intresserade håller sig till den tråden :-).
När hade du BF?
7 dagar över tiden kan verkligen tänka mig att det känns tungt. Själv är jag 3 dagar över och tycker det bara blir jobbigare och jobbigare mentalt för varje dag som går.. Skönt ändå att ha ett datum för igångsättning, då har man iaf ett datum man vet och kan ställa in sig på. Vilken vecka är du i den 4/4?

På söndag.. Känns som en hel evighet tills dess. Gubbskrället tycker jag bara illa om lite då och då. Tyvärr mer än vanligt när hans mamma är här :(

Kämpigt. Tänker du att du föder själv om bebis stannar inne tills dess eller har ni annan barnvakt redo?

Jag är så less på svärmor redan innan hon kommit hit. Hon tjatar endast om att jag måste knipa för hennes skull, även när sambon påtalar att jag är less osv. Känner mig som någon avelsko som ska ge henne ett barnbarn när det passar henne. Överväger om jag inte skulle må bättre med tanken på att föda själv än tanken på att svärmor ska möta i dörren när vi kommer hem från BB.

"Tror egentligen inte massage/sex etc. kan göra någon större skillnad." Det ska jag inte säga till mannen min, nu har jag ju något att skylla på när jag vill ha massage :sneaky::D
Nej men det var riktigt skönt för min svullna ben och fötter så hoppas på en repris ikväll :up:

Nej säg inte det till mannen såklart :D Jag lägger inte upp det för sambon som jag la upp det här. :angel:;)

Kämpigt. Tänker du att du föder själv om bebis stannar inne tills dess eller har ni annan barnvakt redo?

Jag är så less på svärmor redan innan hon kommit hit. Hon tjatar endast om att jag måste knipa för hennes skull, även när sambon påtalar att jag är less osv. Känner mig som någon avelsko som ska ge henne ett barnbarn när det passar henne. Överväger om jag inte skulle må bättre med tanken på att föda själv än tanken på att svärmor ska möta i dörren när vi kommer hem från BB.
Hade min svärmor sagt så så hade hon fått vända i dörren! Måste hon komma?

Här känns det som att hon förväntar sig att jag ska tvinga ut ungen nu när hon är här. Jag kniper gärna till söndag när hon åkt, alternativt stannar på bb och vägrar åka hem så länge hon är här. Tyvärr är min karl för mesig för att säga ifrån.

Jag har min mamma 50 meter bort om det skulle vara så. Är lite osäker på om hon orkar med den minsta någon längre stund (hon fyllde precis 70 och är väl kanske inte den piggaste i byn) Jag hoppas bara att svärmor inte planerar att stanna längre än till söndag nu när hon blev sjukskriven istället för att ha semester :crazy:
Men jag har nog inga problem med att föda själv om det behövs. Senaste förlossningarna har gått relativt fort (ca 3h från första värk med båda) och jag kan inte påstå att jag haft någon nytta av karln då. Dock är ju förlossningar olika och jag vet inte om jag skulle orka med en långdragen förlossning själv, men o andra sidan så kan man ju ringa dit honom isåfall.

Förstår att ni har det jobbigt ni som måste ha besök hemma. Oavsett om det är föräldrar/ svärföräldrar man tycker om blir det ju en påfrestning att hela tiden ha någon hemma i sitt hem. Man känner ju någon slags skyldighet att vara trevlig och behjälplig när man är hemma hos sig själv. Är det framförallt att ni bor långt ifrån varandra som gör att det blir lättare för dem att bo hemma hos er?

Jag och sambon tänkte vara lite modiga och åka till vårt landställe nu över påsk. Tror inget är på gång men man kan ju aldrig vara säker, så vi tar med oss BB väskan för säkerhets skull. Är ganska säker på att vi skulle hinna till "vårt" BB men annars finns ett BB närmare landstället (det vi behöver åka till om vårt ordinarie skulle vara fullt). Känner att jag inte bara kan sitta hemma och vänta på bebis heller, kan ju bli en lång väntan om man går över 2 veckor.

Hade min svärmor sagt så så hade hon fått vända i dörren! Måste hon komma?

Här känns det som att hon förväntar sig att jag ska tvinga ut ungen nu när hon är här. Jag kniper gärna till söndag när hon åkt, alternativt stannar på bb och vägrar åka hem så länge hon är här. Tyvärr är min karl för mesig för att säga ifrån.

Jag har min mamma 50 meter bort om det skulle vara så. Är lite osäker på om hon orkar med den minsta någon längre stund (hon fyllde precis 70 och är väl kanske inte den piggaste i byn) Jag hoppas bara att svärmor inte planerar att stanna längre än till söndag nu när hon blev sjukskriven istället för att ha semester :crazy:
Men jag har nog inga problem med att föda själv om det behövs. Senaste förlossningarna har gått relativt fort (ca 3h från första värk med båda) och jag kan inte påstå att jag haft någon nytta av karln då. Dock är ju förlossningar olika och jag vet inte om jag skulle orka med en långdragen förlossning själv, men o andra sidan så kan man ju ringa dit honom isåfall.

Alternativet till att ha svärmor här är att jag föder själv och det är inget alternativ av flera anledningar. Däremot är det ju inget måste att hon stannar tills vi kommer hem från BB. Sambon får prata med henne ordentligt och biter inte det pratar jag med henne själv.

Alternativet till att ha svärmor här är att jag föder själv och det är inget alternativ av flera anledningar. Däremot är det ju inget måste att hon stannar tills vi kommer hem från BB. Sambon får prata med henne ordentligt och biter inte det pratar jag med henne själv.
Ah, jag tänkte om ni kanske hade någon annan som kunde komma istället :)

Förstår att ni har det jobbigt ni som måste ha besök hemma. Oavsett om det är föräldrar/ svärföräldrar man tycker om blir det ju en påfrestning att hela tiden ha någon hemma i sitt hem. Man känner ju någon slags skyldighet att vara trevlig och behjälplig när man är hemma hos sig själv. Är det framförallt att ni bor långt ifrån varandra som gör att det blir lättare för dem att bo hemma hos er?

Jag och sambon tänkte vara lite modiga och åka till vårt landställe nu över påsk. Tror inget är på gång men man kan ju aldrig vara säker, så vi tar med oss BB väskan för säkerhets skull. Är ganska säker på att vi skulle hinna till "vårt" BB men annars finns ett BB närmare landstället (det vi behöver åka till om vårt ordinarie skulle vara fullt). Känner att jag inte bara kan sitta hemma och vänta på bebis heller, kan ju bli en lång väntan om man går över 2 veckor.

Svärmor bor 60 mil bort.. Fast jag tycker kanske att hon kunde tagit in på vandrarhem eller liknande istället om hon nu måste vara här, även om jag skulle få betala det själv

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 262
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 758
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 345
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix