Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De säger ju att gravida har nedsatt immunförsvar. Men jag har inte varit det minsta sjuk trots att både son och sambo legat däckade. har jag superkrafter? HahaSovit som en kratta i två dagar. Alltså superkrattigt. Vaknar och kollar klockan, somnar om och vaknar igen. Tror jag sovit i två timmar men har bara sovit i tjugo minuter. Och så håller det på i timmar.
Har åkt på en ordentlig förkylning med halsont och feber. Så dagen spenderas i soffan med katten i knät. Och ikväll är det profylaxkurs, så det är bara att knapra alvedon, halstabletter och nässpray.
14 här. Nu börjar man se ljuset i tunnelnJag hoppas (och tror) verkligen att den här tröttheten ger med sig efter graviditeten! Vaknade utvilad imorse, gick visserligen över efter ett par timmar men att ha lite ork gör ju under för humöret.
Nere på ensiffrigt idag, 9 dagar kvar!
Nej. Den tråden håller vi oss ifrån tycler jag.Har gått 7 dagar över tiden idag. Det börjar kännas lite jobbigt. Humöret går lite upp och ner och jag känner mig slö och uttråkad. Dagarna går sakta. Skulle vilja rida men det känns inte som en bra idé. Hästen är ju annars det som lättast får tiden att gå och gör mig energisk men just nu känns det inte så. Försöker hålla humöret uppe. Ska träffa några vänner ikväll, gå på restaurang. Har egentligen inte lust men går med ändå, blir nog bra när jag väl kommer dit.
Varit hos BM på morgonen. Allt ser fint ut. Om Fröet inte kommer före så har vi en tid 4/4 för igångsättning. Jag hoppas att han vill komma imorgon, på maken födelsedag :-). Det känns skönt att ha ett datum nu men jag önskar verkligen att förlossningen ska komma igång av sig själv, jag tror på något sätt att det är det bästa för både mamma och barn.
Noterade också "Det värsta som kan hända"- tråden. Öppnade den och började läsa men insåg att eftersom jag har haft bra känsla inför förlossningen och sett fram emot det hittills, så vore det jävligt dumt att förstöra den känslan nu med så här kort tid kvar. Jag hoppas att vi inte behöver diskutera innehållet i den tråden här, utan att de som är intresserade håller sig till den tråden :-).
Vilken del av landet är det? ^^Synd. Är kanske bara min del av landet de kör. Men huvudsaken är att grejerna kommer.
En riktigt slemmig snorkråka typ fast den kan vara lite olika i konsistens. Både lösare och fastare. Men slemmigt är detHur ser du det? Jag har haft en ökad flygning under ett tag nu. Oftast på morgonen. Har funderat på om det var nått med den att göra...
*peppar peppar* så har jag inte varit sjuk (mer än migrän) sen vi fick tillbaka vårt embryo. Och då äter jag ändå dagligen immundämpande medicin pga min sjukdom.De säger ju att gravida har nedsatt immunförsvar. Men jag har inte varit det minsta sjuk trots att både son och sambo legat däckade. har jag superkrafter? Haha
Förstår precis hur du känner! Jag är så sjukt less på att ha besök och skulle mer än gärna byta ut svärmor mot bebis nu. Maken också, men honom lär jag nog behöva stå ut med om det ska bli nånting gjort här hemma.Tre dygn nu med mina föräldrar på besök, utifall barnvaktsbehov uppstår. Inget ont om dem, men skulle så gärna byta ut dem mot bebis.
Kommer inte bebis inom en vecka så byter svärmor av. Vill inte hamna där. Orkar inte med mer besök. Hade det inte varit för det här behovet att ha barnvakt på besök så hade jag inte alls haft samma brådska att få ut bebis. Nu är jag övervänt med 12 dagar till BF. Förstår att det riskerar att bli en lång väntan.
Bra med barnvakt idag i alla fall. Massagen var skön och nog gav det förvärkar. Om det är bra eller dåligt vet jag inte.
Norra Stockholm.Vilken del av landet är det? ^^
Förstår precis hur du känner! Jag är så sjukt less på att ha besök och skulle mer än gärna byta ut svärmor mot bebis nu. Maken också, men honom lär jag nog behöva stå ut med om det ska bli nånting gjort här hemma.
Tack för att du letade fram listan. Började sj fundera på den att den borde ligga långt bak gömd någonstans hehe ^^Tror detta är senaste listan. Plockar fram den, för nu borde det komma någon bebis snart! Vore ju fint om flera av oss fick fira påsk på förlossningen/BB.
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke/ Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:
Hur har er natt varit?
Ja jag vaknade ju med en rejält kraftig en. Sen kom det kanske några få svaga. Så spännande att det börjar hända nått men som sagt. Tidigast på söndag får det börja hända på riktigt om man säger så. Barnvakten kommer på lördag ^^Sovit jättebra. Nu har det varit varannan natt några nätter. Varannan med kraftiga förvärkar och varannan har varit helt lugn och jag har sovit jättebra.
Hur blev din natt med förvärkar?
Ja jag vaknade ju med en rejält kraftig en. Sen kom det kanske några få svaga. Så spännande att det börjar hända nått men som sagt. Tidigast på söndag får det börja hända på riktigt om man säger så. Barnvakten kommer på lördag ^^
Korrigerar lite :-)
20/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke/ Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:
På söndag.. Känns som en hel evighet tills dess. Gubbskrället tycker jag bara illa om lite då och då. Tyvärr mer än vanligt när hans mamma är härNär är det din svärmor åker hem?
Jobbigt att känna så med maken med.
I
Sambon förstår mina känslor kring att ha besök här så han kommer ta både dotter och svärmor om vi hamnar i det läget. Ja svärmor kan nog ta hand om sig själv, men hon är så väldigt extrovert och jag är så väldigt introvert just nu. Jag tänkte stänga in mig i min ensamhet och vara bitter eller nåt.