Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om det är transportören som sköter sms:en. Men tror det. Vi får dels ett följa-sms. Och så får vi ytterligare ett när de är i närheten. Så man kan vara lite beredd.

Blir lika besviken varje gång jag tittar in här ;) :D
Hade hoppats att iaf någon skulle ligga med värkar nu eller redan fått sin bebis, men så verkar inte vara fallet denna gången heller :(
Var inte så säker. De som inte har skrivit kan ju vara på g. Ja så när du inte skriver tänker iaf jag att nu är det nått på g här. Så nu blev jag besviken :( :p

gaaah, hatar verkligen att knappt kunna borsta tänderna.
ibland går detbra men kännr direkt när det är på g så man får snabbt avsluta och skölja ur munnen. men se har man lite ont i magen lääänge.. SUCK

Alltså måste tråden "det värsta som kan hända under en förlossning" ligga som första tråd när man loggar in :nailbiting:
Usch får ont i magen så fort jag ser rubriken :cry:

Alltså måste tråden "det värsta som kan hända under en förlossning" ligga som första tråd när man loggar in :nailbiting:
Usch får ont i magen så fort jag ser rubriken :cry:

Ja, får hålla denna tråd i topp!

Varit hos bm idag. Allt var bra. Bara en tröttsam väntan nu. Åter förvärkar i natt och påföljande kraftig ”mensvärk”. Nu ska jag unna mig en massage och hoppas på att en kick oxytocin är det enda som behövs!

Har gått 7 dagar över tiden idag. Det börjar kännas lite jobbigt. Humöret går lite upp och ner och jag känner mig slö och uttråkad. Dagarna går sakta. Skulle vilja rida men det känns inte som en bra idé. Hästen är ju annars det som lättast får tiden att gå och gör mig energisk men just nu känns det inte så. Försöker hålla humöret uppe. Ska träffa några vänner ikväll, gå på restaurang. Har egentligen inte lust men går med ändå, blir nog bra när jag väl kommer dit.

Varit hos BM på morgonen. Allt ser fint ut. Om Fröet inte kommer före så har vi en tid 4/4 för igångsättning. Jag hoppas att han vill komma imorgon, på maken födelsedag :-). Det känns skönt att ha ett datum nu men jag önskar verkligen att förlossningen ska komma igång av sig själv, jag tror på något sätt att det är det bästa för både mamma och barn.

Noterade också "Det värsta som kan hända"- tråden. Öppnade den och började läsa men insåg att eftersom jag har haft bra känsla inför förlossningen och sett fram emot det hittills, så vore det jävligt dumt att förstöra den känslan nu med så här kort tid kvar. Jag hoppas att vi inte behöver diskutera innehållet i den tråden här, utan att de som är intresserade håller sig till den tråden :-).

Handledsskydd dygnet runt, problemet är att de handledsskydden jag fått till karpaltunnlarna inte riktigt funkar för morbus de quervein. Så har en sort på nätterna och en på dagarna. Men de är så jäkla otympliga. Mot armbågarna har jag inte fått något.
Det värsta är väl att jag redan opererats en gång (efter förra förlossningen) då det inte gick över, men jag hoppas det släpper denna gången. Just nu kan jag inte ens bre en macka eller hålla mobilen med högerhanden utan att handen värker och domnar bort :(

Knepigt att inte kunna avhjälpa det :( men jag håller tummarna för att det blir bra efter din bebis tittar ut!

Har liksom många andra också problem med sömnen. Vaknar varje gång jag behöver byta sida, vilket är ganska ofta ;) Sen kan det vara halsbränna, kissenödig, mensvärk eller ibland bara av att jag känner mig pigg :grin: Har börjat med att lyssna på en poddcast när jag ska somna för att slippa ligga och tänka på hur svårt det är att somna. Har funkat rätt bra faktiskt :up: Men har ju turen att vara hemma på dagarna så brukar faktiskt kunna somna 1-2 timmar mitt på dagen så känner ändå inte att jag har någon direkt sömnbrist :D

Alltså det där med att sätta i hörlurar är verkligen toppen! Jag lyssnar på samma grej varje gång ("guided sleep meditation") och det fungerar väldigt bra när huvudet vägrar vara tyst. Funderar på att ta med mig lurarna till fl för inspelningen har väldigt bra effekt mot stress dagtid också har jag märkt:)

H
Noterade också "Det värsta som kan hända"- tråden. Öppnade den och började läsa men insåg att eftersom jag har haft bra känsla inför förlossningen och sett fram emot det hittills, så vore det jävligt dumt att förstöra den känslan nu med så här kort tid kvar. Jag hoppas att vi inte behöver diskutera innehållet i den tråden här, utan att de som är intresserade håller sig till den tråden :-).

Jag kommer också skippa att läsa den tråden just nu i alla fall. Jag känner inte heller någon oro inför förlossningen så bara onödigt att kanske så något frö med osäkerhet. I och för sig har jag hört om skräckhistorier tidigare också som inte påverkat mig. Finns ju en miljon olika scenarion som kan komma och ske så bara onödigt att stressa upp sig för det innan. Man kan ju lika gärna vara en av dem som får en superbra förlossning och då har man lagt massa energi i onödan på att oroa sig!

Skönt att ha ett slutdatum även om jag hoppas att det drar igång för dig av sig självt inom de närmsta dagarna :D

@anonymApril
Det som går att göra, förutom handledsskydd, är operation eller kortisonspruta in i leden. Inget av det är de så sugna på att göra när man är gravid pga att det oftast går över av sig själv några veckor/månader efter förlossningen. En väldigt klen tröst när man väl plågas av skiten i flera veckor dock.

@Zata usch förstår att det är jobbigt. Jag slapp gå över (pga igångsättning förvisso) senast så hoppas undvika det igen. Särskilt så länge. Hoppas det sätter igång snart!
Jag undviker också den tråden så håller med om att inte diskutera den här. Tillräckligt nervös ändå.

Jag hoppas (och tror) verkligen att den här tröttheten ger med sig efter graviditeten! Vaknade utvilad imorse, gick visserligen över efter ett par timmar men att ha lite ork gör ju under för humöret.

Nere på ensiffrigt idag, 9 dagar kvar!

Sovit som en kratta i två dagar. Alltså superkrattigt. Vaknar och kollar klockan, somnar om och vaknar igen. Tror jag sovit i två timmar men har bara sovit i tjugo minuter. Och så håller det på i timmar.

Har åkt på en ordentlig förkylning med halsont och feber. Så dagen spenderas i soffan med katten i knät. Och ikväll är det profylaxkurs, så det är bara att knapra alvedon, halstabletter och nässpray.

Bm idag, sista inbokade besöket innan bf. Alla värden ser bra ut, bebis nästintill fixerad.

Sämre med humöret när folk veter sig skunt.

2 dagar kvar till bf..
Tror min slempropp börjat lossna nu. Tyvärr vet jag av egen erfarenhet att det kan dröja lääänge innan bebisen kommer, men det är iaf ett litet tecken på att det går i rätt riktning :)

2 dagar kvar till bf..
Tror min slempropp börjat lossna nu. Tyvärr vet jag av egen erfarenhet att det kan dröja lääänge innan bebisen kommer, men det är iaf ett litet tecken på att det går i rätt riktning :)
Hur ser du det? Jag har haft en ökad flygning under ett tag nu. Oftast på morgonen. Har funderat på om det var nått med den att göra...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 263
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 345
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix