Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det är varmt som nu sover han i blöja och ev under en tunn filt. Han sover oftast bredvid mig, uppepå mitt täcke. Ibland i sitt nest.Hur gör ni med era bebisar i värmen?
Kanske redan varit uppe i tråden men jag frågar ändå
Jag blir så väldigt stressad över att bebis ska bli för varm och överhettad. Vill egentligen att hon ska sova i pyjamas för att slippa filt, är rädd att hon ska få den över ansiktet, men det går verkligen inte att ha på henne nåt, hon blir jättevarm! Löser det genom att fästa filten (tunn) i nästet så den aldrig kan hamna i ansiktet. Problemet är dock att hon sparkar av sig den.
Dessutom måste vi ha fönstret minst på glänt.. vill inte att hon ska bli kall men har hittills känts varm i nacken och på ryggen och svalare på framsidan kroppen.
Tycker verkligen det här vädret är fruktansvärt jobbigt. Längtar efter mulet väder och regn!
Så, hur sover era bebisar?
Barnvagnspromenader känns också bökigt i och med solen, men det funkar med lite trixande. Köpte ett parasoll men lyckas inte fästa det på vagnen
Jag byter blöja vid nattamningen, annars kissar han igenom. Använder bara pyjamasar med dragkedja, knappar tycker jag är onödigt krångligt.
Tack för svar!
Nu känner jag mig verkligen inte som en duktig mamma.. Men hon är verkligen jättevarm på ryggen och i nacken.. funderar dock på om det kanske hade varit bättre med en body på..
Vi har en jättevarm lägenhet. Bor högst upp och har kvällsol. Har köpt mörkläggningsgardiner, men det tar bara udden av det.
Ååh!!! Låt regnet komma! Och svalare temperaturer! Orkar inte med värmen mer. Tänker på bebisar och gamla och djur.
Här är det tvärtom för tillfället, måste vara inne i nån ökningsperiod för jag tycker det äts både ofta och länge. Börjar bli lite less på det faktiskt.
Ja, brukar ju ha det kort och smidigt men inte senaste dagarna (sen är det standard i vanliga fall att amningen avslutas med att hon blir sur för att hon vill ha nappen istället. Verkar bli mätt innan sugbehovet är tillfredsställt). Verkar vara mer som är fel dock, skrikigaste dagen hittills.Förstår det, tycker det är så skönt nu när vi kommit ner i 10-15min matningar. Vill helst behålla det så o inte tillbaka till 1h som det var i början!
För att förtydliga: vet att den ska vara okej under amning. Dottern har haft några ovanligt skrikiga dagar. Det kan ju absolut bero på vad som helst men kom precis på att det kom 1-2 dagar efter insättning.Nån som vet ifall hormonspiral kan påverka bebis?
För att förtydliga: vet att den ska vara okej under amning. Dottern har haft några ovanligt skrikiga dagar. Det kan ju absolut bero på vad som helst men kom precis på att det kom 1-2 dagar efter insättning.
Det kommer säkert gå jättebra med sprutornaBvc med vaccination idag. Bävar inför besöket, hoppas verkligen att hon inte tycker det är hemskt att få sprutorna... Men de kanske inte ger alls, hon är lite förkyld så jag får se vad de säger. Hon har varit förkyld i 1,5 månad nu typ så jag vette sjutton hur de ska göra isf.
Hormoner går nog inte över i bröstmjölken på det sättet. Däremot kan vissa p-piller minska mjölkproduktionen.För att förtydliga: vet att den ska vara okej under amning. Dottern har haft några ovanligt skrikiga dagar. Det kan ju absolut bero på vad som helst men kom precis på att det kom 1-2 dagar efter insättning.
+ @Whirlie bättre igår och idag i alla fall.Har det börjat lugna sig? Jag vet tyvärr inget alls om spiraler..