Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Apropå ryggbajs. Dottern gör ofta magbajser, det gjorde aldrig sonen. Är det en tjejgrej?
Vi har nog snittat 1 bad/varannan vecka. Mellan gångerna gör jag rent i alla veck med en tvättlapp o olja.. Har inte upplevt behov av att bada bebis så ofta men hon gillar det iaf, så länge man har tillräckligt varmt vatten (de första två baden gallskrek hon när vi hade armbågsvarmt vatten, visade sig att jag tycker vatten känns varmt när det är 37 C hehe).
När hon lär sig sitta blir det nog oftare, sist plaskade hon som en galning med benen men det känns lite läskigt när det blir så glidigt att hålla kvar
Vi har en Stokke-balja med spädbarnsstöd. Himla smidigt med stödet, då de kan ligga själva från nyfödd. Hade nog badat betydligt mer sällan utan stödet då jag har en tung sprattelgubbe.
Apropå ryggbajs. Dottern gör ofta magbajser, det gjorde aldrig sonen. Är det en tjejgrej?
Alltså vi har knappt några ryggbajsar. Om det blir katastrof så läcker det där fram. Och typ varannan gång, minst, är det mer bajs kring och ovan snippan än bakåt i blöjan.Har hänt en gång för oss! Även ryggbajs...
Vi har också ett badstöd tack o lov, vet inte hur man lyckas annars men hon är väääldigt sprattlig haha!
Alltså vi har knappt några ryggbajsar. Om det blir katastrof så läcker det där fram. Och typ varannan gång, minst, är det mer bajs kring och ovan snippan än bakåt i blöjan.
Hur gör ni med era bebisar i värmen?
Kanske redan varit uppe i tråden men jag frågar ändå
Jag blir så väldigt stressad över att bebis ska bli för varm och överhettad. Vill egentligen att hon ska sova i pyjamas för att slippa filt, är rädd att hon ska få den över ansiktet, men det går verkligen inte att ha på henne nåt, hon blir jättevarm! Löser det genom att fästa filten (tunn) i nästet så den aldrig kan hamna i ansiktet. Problemet är dock att hon sparkar av sig den.
Dessutom måste vi ha fönstret minst på glänt.. vill inte att hon ska bli kall men har hittills känts varm i nacken och på ryggen och svalare på framsidan kroppen.
Tycker verkligen det här vädret är fruktansvärt jobbigt. Längtar efter mulet väder och regn!
Så, hur sover era bebisar?
Barnvagnspromenader känns också bökigt i och med solen, men det funkar med lite trixande. Köpte ett parasoll men lyckas inte fästa det på vagnen
Hur gör ni med era bebisar i värmen?
Kanske redan varit uppe i tråden men jag frågar ändå
Jag blir så väldigt stressad över att bebis ska bli för varm och överhettad. Vill egentligen att hon ska sova i pyjamas för att slippa filt, är rädd att hon ska få den över ansiktet, men det går verkligen inte att ha på henne nåt, hon blir jättevarm! Löser det genom att fästa filten (tunn) i nästet så den aldrig kan hamna i ansiktet. Problemet är dock att hon sparkar av sig den.
Dessutom måste vi ha fönstret minst på glänt.. vill inte att hon ska bli kall men har hittills känts varm i nacken och på ryggen och svalare på framsidan kroppen.
Tycker verkligen det här vädret är fruktansvärt jobbigt. Längtar efter mulet väder och regn!
Så, hur sover era bebisar?
Barnvagnspromenader känns också bökigt i och med solen, men det funkar med lite trixande. Köpte ett parasoll men lyckas inte fästa det på vagnen
Ni som använder pyjamas på natten - är det inte omständigt att byta blöja då eller skippar ni blöjbyte nattetid? Jag tycker pyjamas verkar så mysigt men orkar inte krångla med det på natten...
Behöver inte byta nattetid längre men hade pyjamas även då.Ni som använder pyjamas på natten - är det inte omständigt att byta blöja då eller skippar ni blöjbyte nattetid? Jag tycker pyjamas verkar så mysigt men orkar inte krångla med det på natten...