Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bävar lite inför den kommande föräldraledigheten. Det kanske låter konstigt men jag tycker inte alls om att vara föräldraledig. Jag älskar såklart att umgås med mina barn men jag gillar verkligen att jobba också. Drömmen hade varit om jag och min sambo kunde delat på det och jobbat halvtid direkt men eftersom jag helammat de andra två barnen de första 6 månaderna (varav dottern vägrade flaska) så känns det svårt. Jag började jobba i februari efter barn nummer två så det känns knappt som att jag hunnit jobba något innan jag ska gå hem igen :meh:
Ser alla ni andra fram emot att vara hemma?
Jag hoppas kunna jobba 25% hemifrån efter sommaren så jag ser fram emot föräldraledigheten. Det kommer bli extra lång sommarsemester om vi får till det som jag hoppas.

Jag bävar lite inför den kommande föräldraledigheten. Det kanske låter konstigt men jag tycker inte alls om att vara föräldraledig. Jag älskar såklart att umgås med mina barn men jag gillar verkligen att jobba också. Drömmen hade varit om jag och min sambo kunde delat på det och jobbat halvtid direkt men eftersom jag helammat de andra två barnen de första 6 månaderna (varav dottern vägrade flaska) så känns det svårt. Jag började jobba i februari efter barn nummer två så det känns knappt som att jag hunnit jobba något innan jag ska gå hem igen :meh:
Ser alla ni andra fram emot att vara hemma?

Jag ser väldigt mycket fram emot att vara hemma! Jobbar till och med februari sen skiter jag i det. Min förra mammaledighet blev ju skit och inget utan bara sorg, så nu ska vi njuta och bara vara hemma. Först 1,5år sen får vi se.

Har börjat få "anfall" av yrsel och suddig syn. Det kan komma närsom på dagen och kvittarr vad jag gör. Skit jobbigt och till vissdel jätteläskigt.:nailbiting: vad fasen gör jag för att få bort det igen??

Har börjat få "anfall" av yrsel och suddig syn. Det kan komma närsom på dagen och kvotysr vad jag gör. Skit jobbigt och till vissdel jätteläskigt.:nailbiting: vad fasen gör jag för att få bort det igen??

Ring din BM för en koll av blodtryck och blodvärden.
Jag är också yr och det svartnar för ögonen, va hos BM igår och mitt blodtryck är lågt 100/55 och det är troligtvis det som är orsak. Får vara försiktig när jag reser mej upp när jag suttit eller legat ner.

Ring din BM för en koll av blodtryck och blodvärden.
Jag är också yr och det svartnar för ögonen, va hos BM igår och mitt blodtryck är lågt 100/55 och det är troligtvis det som är orsak. Får vara försiktig när jag reser mej upp när jag suttit eller legat ner.
Jag ska på hälsosamtal imorgon, så jag får ta det med henne då.

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/1 - hyacinth
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
18/4 Donnatello, 32 år, tredje barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
26/4 - Petronella, 27år, första barnet (fd. Happygirl)
28/4 - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
14-19/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Flyttar upp listan så att den inte försvinner bland alla inlägg :)

Mars

April
8/1 - hyacinth
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.

Maj
12/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.

Enligt appen jag laddat ner så är det 12 maj som gäller, om jag nu går efter sista "mensen". Ska dock be om ett tidigt ul då jag inte är säker att det var mens.

Mars

April
8/4 - hyacinth

Maj
12/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.

Paniken när man är på toa och pappret är typ klarrött när man är färdig. :eek:

Tills man kommer på att det nog inte är musen som blöder utan den stackars rumpan som lidit sig igenom ett obehagligt besök med förstoppad mage :crazy:

Tills man kommer på att det nog inte är musen som blöder utan den stackars rumpan som lidit sig igenom ett obehagligt besök med förstoppad mage :crazy:

Hände mig typ precis när jag plussat. Men har nog aldrig varit så lättad över att runpan blöder :p

Då tar jag och hoppar in i vecka 11 idag :bump:
Ska till BM på fredag. Då kommer, om jag har förstått det rätt, även proverna till Kub tas och sedan ska jag bara få kallelsen till Kub UL.

Med sonen blev vi erbjudna vul i vecka 8 vilket jag saknar nu. Känner mig liksom inte säker på att allt är som det ska innan jag får se ett hjärta picka där inne. :cautious:

Då tar jag och hoppar in i vecka 11 idag :bump:
Ska till BM på fredag. Då kommer, om jag har förstått det rätt, även proverna till Kub tas och sedan ska jag bara få kallelsen till Kub UL.

Med sonen blev vi erbjudna vul i vecka 8 vilket jag saknar nu. Känner mig liksom inte säker på att allt är som det ska innan jag får se ett hjärta picka där inne. :cautious:

Att se hjärtat slå lugnar ju en hel del! Har gjort både ett vul i slutet av v8 och Sen ett ul 4dagar senare (v9) Men ändå nojar jag mej att nåt ska ha hänt dessa 3-4veckorna.. (Är väl iofs inte konstigt att jag är extra orolig..)
Längtar till kub/nupp ulet nu på måndag! Så man får reda på om allt är som det ska.

Fick äntligen hem en hög med kläder ifrån bon prix, 2par jeans, 1jeanskjol, 2 bomullstoppar och 1stickad lilarandig tröja. Allt passar och kommer säkert passa hela vägen:up:
Jacka ska beställas efter kuben.

Senast ändrad:
Fasen va rubbat man drömmer som gravid... Inatt har jag åkt tåg genom England och skulle sedan vidare med flyg. Lyckades gå fel bland vagnarna och glömde min väska. När jag väl lyckats komma dit dom hade borttappat bagage fick jag inte hämta den för jag hade inga bevis på att den va min. Foton på mej i den räckte inte, det skulle finnas både id och biljett i väskan:rofl:
Skitsur vaknade jag, för jag missade flyget:D

PRECIS samma hände mig för nån vecka sen!!
Blev skiträdd tills jag insåg att det var rumpan... :o
O min sambo var redan halvvägs ut genom ytterdörren och skrek vi åker till sjukhuset! :D

Nej jag uppskattar inte alls att vara helt föräldraledig! Sist fixade jag några veckor. Helammade till 5 månader och hon tog inte flaska så sambon fick komma till jobbet för amningspaus. Ofta var hon med mig också, funkade fint till hon började krypa :p får se hur det känns den här gången. Kanske blir bättre nu när det inte bara är jag och bebis utan stora tjejen är hemma också. Sambon är iaf helt med på att vi tar det på volley och hittar ett sätt där alla mår så bra som möjligt.

Kan du göra nåt annat som känns stimulerande om det inte går att jobba? Typ plugga lite eller nåt?

Jag tyckte det gick rätt så bra med första barnet, dels hade jag inte alls samma typ av jobb då (jag trivdes men det var kanske inte riktigt så jag längtade till jobbet) och jag kunde rida och vara i stallet mycket när sonen sov. Det blev ju genast svårare med barn nummer två, gick att tajma ibland så att sonen var på dagis och dottern sov i vagnen men nu med tredje barnet tror jag inte det blir så mycket stalltid på dagarna :D
Plugga känns inte heller helt lätt att hinna med (de andra barnen är 2 och 5), jag lever på hoppet om att någon av mina vänner ska skaffa barn också så löser det sig nog :) Dagarna går ju ändå men på någto vis känns det inte så meningsfullt och jag blir förslappad av att ha så "lite" att göra på något vis.

Jag hoppas kunna jobba 25% hemifrån efter sommaren så jag ser fram emot föräldraledigheten. Det kommer bli extra lång sommarsemester om vi får till det som jag hoppas.

Det hade vart fantastiskt om den möjligheten fanns, vi får dessvärre inte jobba hemifrån och det är nog inte superpoppis att komma hit med en bebis som skall amma var och varannan timma heller :angel:

Det hade vart fantastiskt om den möjligheten fanns, vi får dessvärre inte jobba hemifrån och det är nog inte superpoppis att komma hit med en bebis som skall amma var och varannan timma heller :angel:
Jag vet ju inte om chefen kommer gå med på det men vi får lov att jobba hemifrån om vi stämt av med chefen dagen innan. Allt vi har finns på laptopen, så det finns inget praktiskt som hindrar. Dessutom är vi överösta av upphandlingar som måste göras så jag hoppas att jag kan ta typ en upphandling i taget och jobba med dels för att sysselsätta hjärnan och dels för att hålla mig a jour. Skulle jag behöva ta ett expertgruppsmöte IRL så kan mormor passa Liten som då kommer vara nästan 4mån de 2-3 timmarna. Sonen passades hela dagar av mormor från 1 månads ålder.

Jag vet ju inte om chefen kommer gå med på det men vi får lov att jobba hemifrån om vi stämt av med chefen dagen innan. Allt vi har finns på laptopen, så det finns inget praktiskt som hindrar. Dessutom är vi överösta av upphandlingar som måste göras så jag hoppas att jag kan ta typ en upphandling i taget och jobba med dels för att sysselsätta hjärnan och dels för att hålla mig a jour. Skulle jag behöva ta ett expertgruppsmöte IRL så kan mormor passa Liten som då kommer vara nästan 4mån de 2-3 timmarna. Sonen passades hela dagar av mormor från 1 månads ålder.

Din son tog flaska då gissar jag?

I min enfald trodde jag liksom att alla barn gjorde det och att föräldrar som sa att deras barn vägrade flaska överdrev :o Men det fick jag äta upp när dottern kom, hon totalvägrade flaska och napp och det var bara jag som dög.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 558
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17