Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har alla här gjort KUB? I "mitt" landsting måste man vara över 35 för att få göra det, tanken var att göra ett privat men vi lyckades aldrig få till någon passande tid så nu blev det inget den här gången heller. När jag var gravid med de andra hade jag ingen tanke på att göra det men nu med tredje barnet har jag ju inte blivit yngre precis så det finns vissa orostankar även om jag inte funderar över det jättemycket. Samtidigt tänker jag att det finns betydligt värre saker som kan drabba ett barn än just kromosomavvikelser.

Har alla här gjort KUB? I "mitt" landsting måste man vara över 35 för att få göra det, tanken var att göra ett privat men vi lyckades aldrig få till någon passande tid så nu blev det inget den här gången heller. När jag var gravid med de andra hade jag ingen tanke på att göra det men nu med tredje barnet har jag ju inte blivit yngre precis så det finns vissa orostankar även om jag inte funderar över det jättemycket. Samtidigt tänker jag att det finns betydligt värre saker som kan drabba ett barn än just kromosomavvikelser.
Jag gjorde det förra graviditeten också, va 34 då. I västra Götaland (Skövde) får man tid i mån av plats under 35. Efter 35 är det rutin.

Här får alla som vill göra (tror jag iaf. Jag är 34 nu). Jag gjorde kub både den här och förra graviditeten. För mig var det absolut lite tryggt att höra att det såg bra ut, men det var också lite för att man får se liten :love:.

Ja men jag är 35 och hinner fylla 36 innan G/V kommer (hoppas jag.)

Det är inte bara Downs man kollar efter. Trisomi 13 och 18 är riktigt ruskiga.

Din son tog flaska då gissar jag?

I min enfald trodde jag liksom att alla barn gjorde det och att föräldrar som sa att deras barn vägrade flaska överdrev :o Men det fick jag äta upp när dottern kom, hon totalvägrade flaska och napp och det var bara jag som dög.
Ja det gjorde han :)
Han låg på neo de första dagarna pga infektion och jag låg golvad på en annan avdelning pga samma infektion (dock i betydligt sämre skick) så det hade blivit flaska även om jag tänkt mig något annat. Nu ville jag iofs inte amma med honom utan pumpade ur och gav i flaska sedan när jag blev bättre.

Jag är för ung så jag har inte gjort kub. Jag var 20 med första och är 25 nu med nästa.

Nu har något gått snett, jag hat så jäkla ont i ryggen på högersidan precis ovanför höftbenet. Jag hade det med första också men då hade jag sex veckor kvar av grav. Nu springer jag som en jäkla pingvin igen :arghh:

Jag bävar lite inför den kommande föräldraledigheten. Det kanske låter konstigt men jag tycker inte alls om att vara föräldraledig. Jag älskar såklart att umgås med mina barn men jag gillar verkligen att jobba också. Drömmen hade varit om jag och min sambo kunde delat på det och jobbat halvtid direkt men eftersom jag helammat de andra två barnen de första 6 månaderna (varav dottern vägrade flaska) så känns det svårt. Jag började jobba i februari efter barn nummer två så det känns knappt som att jag hunnit jobba något innan jag ska gå hem igen :meh:
Ser alla ni andra fram emot att vara hemma?

Just nu skulle jag vilja vara ledig för jag är så trött men nej, jag ser inte fram emot föräldraledigheten som sådan. Jag trivs väldigt bra med mitt jobb och det som det medför. Vi har en liten diskussion, min närmaste chef och jag, kring vilka delar jag skulle kunna jobba lite med hemifrån så vi får se vad vi kommer fram till.

@Lazy Lady hur är bonprix kläder i strl? Funkar det om man beställer sin vanliga?

Just nu skulle jag vilja vara ledig för jag är så trött men nej, jag ser inte fram emot föräldraledigheten som sådan. Jag trivs väldigt bra med mitt jobb och det som det medför. Vi har en liten diskussion, min närmaste chef och jag, kring vilka delar jag skulle kunna jobba lite med hemifrån så vi får se vad vi kommer fram till.

@Lazy Lady hur är bonprix kläder i strl? Funkar det om man beställer sin vanliga?

Dom är stora i storleken, jag beställde o de va 10 cm för stora i midjan byxorna, ringde kundtjänst, de rekomenderade att gå ner två storlekar mot vad jag beställt! Jag beställde en storlek större, för tänkte att allt är smått. Nu har jag inte fått hem nya byxorna än men tog en storlek midnre!

Jag är för ung så jag har inte gjort kub. Jag var 20 med första och är 25 nu med nästa.

Nu har något gått snett, jag hat så jäkla ont i ryggen på högersidan precis ovanför höftbenet. Jag hade det med första också men då hade jag sex veckor kvar av grav. Nu springer jag som en jäkla pingvin igen :arghh:

Inte vagga, det blir sämre då. (Ah så lätt att säga, inte lika lätt att göra.)

Inte vagga, det blir sämre då. (Ah så lätt att säga, inte lika lätt att göra.)
Jag försöker men man gör det lite av vana. Anledningen till vaggandet är att jag helt plötsligt inte riktigt kan gå vanligt med höger benet, precis som att jag inte kan röra kulan ordentligt.. (det är knappt så jag vet själv, men jag hoppas ni fattar ändå :D)

Jag har 38 normalt, beställer deras kläder i 36/38.

Nej.. Vi fick välja om vi ville göra tidigt UL (antar hon menade KUB) eller RUL för det var bara ett ultraljud som ingick liksom.. Ville vi ha fler så fick vi ordna det själva som jag förstod det..

Nej. Jag har inte gjort kub, är 35 år.

Beställt två toppar och en tjocktröja från BonPrix. Har velat länge men de brukar ju sälja slut i de mindre storlekarna medan jag velar så nu när min sjukpenning godkändes slog jag till.

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
18/4 Donnatello, 32 år, tredje barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
26/4 - Petronella, 27år, första barnet (fd. Happygirl)
28/4 - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
12/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.

13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 557
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama