Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
mycket frukt och vatten håller igång min mage ordentligt, dom gångerna det tvärnitat och blivit luftballongsvarning på tarmarna har jag tagit frukt och fiber tabletter. Tarmarna börjar jobba relativt snabbt av dom, det gör ont en stund och sedan lossar det med en hiskelig fart.

Börjar känna mej hiskeligt gravid igen, skumt att det kan följa förra graviditeten som det gör nästan exakt.

Enda skillnaden är att jag har gräsligt ont i höfterna, fick ont i samband med förlossningen och det har bara ökat i takt med att dagarna går. Får bli besök på gymmet igen snart, har haft en paus sedan jag plussade.

Är det någon som provat de långa gravidkuddarna? Jag vill ha något att "hänga upp" mig på när jag sover och det är ett evigt bök när det ska rullas täcken och vikas kuddar för att det ska bli bra.

Är det någon som provat de långa gravidkuddarna? Jag vill ha något att "hänga upp" mig på när jag sover och det är ett evigt bök när det ska rullas täcken och vikas kuddar för att det ska bli bra.
Jag har ng baby sedan förra gången och den har varit värd varenda krona :love:
Först som gravidkudde, sedan som stöd när sonen fick flaska, när han var ostabil när han satt och nu när vi nattar honom. Behöver fylla på med lite fler kulor nu men då har den använts dagligen i 2,5 år. :heart

Åh island är med favvoland!! Blivit erbjuden jobb på två hästgårdar när jag varit där men har inte velat sälja hästen , som nu är såld men då passar inte flytt till island in riktigt istället! Hur funkar isländska föräldrarförsäkringar o så?
Já de är ett fantastiskt land, men framförallt invånarna och mentaliteten älskar jag här och alla hästar såklart. Har försökt börja sätta mig in i de o de är inte riktigt som i Sverige, inget klart ännu, är ju inte så långt gången ännu men vi får se ☺ annars äg väll den tråkigaste skillnaden är väll att vi bara har 9mån FF istället för era 12.. Kommer visserligen dela upp mitt på längre tid men de blir ju mindre pengar per månad då.. Men men så är livet visst

Nu är det väl lite skillnad att rida olika hästar och unghästar etc men jag red min pigga (Islands)häst dagligen fram till förlossningen, så ett bra tag till kan du förhoppningsvis jobba på :).
Já jag hoppas att jag också få göra de, även om de är lite skillnad att rida en häst eller rida 12st, men jag gör inte grovjobbet med unghästarna i höst så lite "care of us" har jag tagit, men de äldre känner jag att de är lika som att jag trillar själv eller nått annat händer liksom. Så länge som man inte får superproblem med foglossning så hoppas jag kan lyckas rida ut länge

Att vara gravid och må halvtaskigt, pojkvännen befinner sig i Norge på jobb sen en vecka tillbaka och har en vecka kvar innan han kommer hem igen för två veckors ledighet.

Att man då bestämmer sig för att se ikapp senaste säsongen av Sofias änglar... Ptja... Mycket tårar.....

Jag kom på idag att jag ska på RUL till veckan :). Jag är faktiskt lite nervös, tänk om något hänt. Tur att sambon är mycket lugnare än mig.
Däremot hoppas jag på att bli flyttad bakåt så att det är mindre tid kvar. Oddsen för det är ju minimala eftersom vi sett och fått knyttet daterat en gång redan.

Att vara gravid och må halvtaskigt, pojkvännen befinner sig i Norge på jobb sen en vecka tillbaka och har en vecka kvar innan han kommer hem igen för två veckors ledighet.

Att man då bestämmer sig för att se ikapp senaste säsongen av Sofias änglar... Ptja... Mycket tårar.....

Surt!! Att va ensam alltså!

Já de är ett fantastiskt land, men framförallt invånarna och mentaliteten älskar jag här och alla hästar såklart. Har försökt börja sätta mig in i de o de är inte riktigt som i Sverige, inget klart ännu, är ju inte så långt gången ännu men vi får se ☺ annars äg väll den tråkigaste skillnaden är väll att vi bara har 9mån FF istället för era 12.. Kommer visserligen dela upp mitt på längre tid men de blir ju mindre pengar per månad då.. Men men så är livet visst

480 dagar är det i Sverige, kan räcka länge om man har tur :) Och ledig får man vara så länge man har dagar kvar (dvs man måste inte ta ut föräldrapenning för lika många dagar som man är hemma).

Slarvat med kiwi och linfrö ett par dagar och får sota med spärrballong och huvudvärk pga förstoppning. Griniga tarmar...

480 dagar är det i Sverige, kan räcka länge om man har tur :) Och ledig får man vara så länge man har dagar kvar (dvs man måste inte ta ut föräldrapenning för lika många dagar som man är hemma).
Har fått för mig att man bara får va hemma 1,5 år och sen kan chefen neka längre? Även om man har dagar kvar? Men vet inte riktigt vart jag läst det :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 558
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama