Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu behöver jag era råd. Står inte ut längre med hur jag mår. :cry:

Magen är svullen, hård och gör ont. Jag mår illa, kallsvettas och så fort jag äter något får jag frossa. Det känns som om jag ska svimma så fort jag gör något tex duschar.

Jag kan inte ens se ljuset i tunneln längre. Vet inte hur jag ska fixa detta och tankar på abort börjar komma trots att detta syskon är både efterlängtat och planerat. :cry: Jag klarar inte av varken mitt jobb eller att vara en bra mamma just nu :cry:

Ska ringa mvc? Vc? När de öppnar. Det här kan fan inte vara normalt. :down:

Dålig bild men jag är i v.10, har 80H i BH och var tidigare helt platt om magen. Nu är magen större än bysten O_o
14692040_10154628652433953_6011607883021129442_o.jpg

Ring både vc och Mvc och fråga vad du kan göra, det måste ju finnas nåt du kan ta för att få ordning på magen. Om inte dom kan råda dej så får dom ju skicka dej till spec mödravården? Du ska ju inte behöva må skit i 30v till:heart

Jag kan vara ute och cykla men jag funderade själv på dietist. Min mage är ju totalt tvärtom hård förstås, men jag funderade på om dietist kunde hjälpa mig, så man får rätt kost o så, då kanske magen mår bättre! Men ring mvc och fråga, dom kan ju lotsa dig vidare annars!

Alltså den är inte hård som i hård avföring utan hård som betongvägg om man tar på den.

Pratade med Mvc för 2 veckor sedan och äter enligt deras råd samt tar lactulos.

Alltså den är inte hård som i hård avföring utan hård som betongvägg om man tar på den.

Pratade med Mvc för 2 veckor sedan och äter enligt deras råd samt tar lactulos.

Aha då är jag med! Ring och hör igen, hellre ett telefonsamtal för mkt lixom! Kanske kan du bli sjukskriven nån vecka?

@TeamLundVer
Ring mvc!
Man får vara en dålig mamma när man är gravid! Det är inte lätt när man mår som en kratta själv att vara fantastisk. Ditt barn kommer att komma över det :heart Och förhoppningsvis vänder ditt mående snart även om känns långt bort nu. Håll ut :heart

Magen är svullen, hård och gör ont. Jag mår illa, kallsvettas och så fort jag äter något får jag frossa. Det känns som om jag ska svimma så fort jag gör något tex duschar.

Jag kan inte ens se ljuset i tunneln längre. Vet inte hur jag ska fixa detta och tankar på abort börjar komma trots att detta syskon är både efterlängtat och planerat. :cry: Jag klarar inte av varken mitt jobb eller att vara en bra mamma just nu :cry:

Dålig bild men jag är i v.10, har 80H i BH och var tidigare helt platt om magen. Nu är magen större än bysten O_o

Usch vad tufft :( jag mådde liknande under förra graviditeten, det var ett helvete. Är du sjukskriven? Jag hade ju turen att det var mitt första barn så all tid jag inte jobbade kunde jag vila. Var i stort sett stillasittande, förutom timmarna på jobbet, de första 30 veckorna. Du måste iaf få möjlighet att vila! Förstår den andre föräldern hur dåligt du mår så du får all möjlig avlastning hemma?

Jag funderade också på abort många gånger, det var skönt att passera gränsen för när man inte längre får göra abort så att dom tankarna kunde släppas.

Hoppas du tillhör dom där det lättar med måendet runt v 12 :heart

Kan du bli sjukskriven?

Usch vad tufft :( jag mådde liknande under förra graviditeten, det var ett helvete. Är du sjukskriven? Jag hade ju turen att det var mitt första barn så all tid jag inte jobbade kunde jag vila. Var i stort sett stillasittande, förutom timmarna på jobbet, de första 30 veckorna. Du måste iaf få möjlighet att vila! Förstår den andre föräldern hur dåligt du mår så du får all möjlig avlastning hemma?

Jag funderade också på abort många gånger, det var skönt att passera gränsen för när man inte längre får göra abort så att dom tankarna kunde släppas.

Hoppas du tillhör dom där det lättar med måendet runt v 12 :heart

Inte sjukskriven och behöver helst "jobba in i kaklet" då det är mitt första år i ett helt nytt yrke. Jag måst bevisa hur bra jag är helt enkelt.

Min man försöker så gott han kan men det är kaos på hans jobb. Flera avdelningar ska läggas ner och den verksamheten ska in i de andra avdelningarna vilket ger ett extremt merarbete för honom som kvalitets- och processutvecklare. Han gör så gott han kan och bla kommer svärmor vara nere hela nästa vecka för att avlasta eftersom mannen har mycket möten då

Ringde MVC och lev hänvisad till att ringa mellan 10 och 12 för rådgivning så jag lär ju inte få träffa någon idag heller.

Dessutom har jag möte 13-16 idag är det kommer krävas att jag är aktiv och driver på :( Valde att hoppa utbildningen 8-12 för det fixar jag inte.

Ringde MVC och lev hänvisad till att ringa mellan 10 och 12 för rådgivning så jag lär ju inte få träffa någon idag heller.

Dessutom har jag möte 13-16 idag är det kommer krävas att jag är aktiv och driver på :( Valde att hoppa utbildningen 8-12 för det fixar jag inte.

Duschen och frossan hade jag ett tag där runt v10, det gick över. Kan återkomma någon dag här och där men sitter inte i hela dagen och absolut inte flera dagar.

Kan du vara hemma en vecka för att hinna stressa ner lite och återhämta dig?

De svullna tarmarna är jobbiga, jag har tömt systemet med laxermedel en gång, det var en befrielse. Annars mycket linfrö utrört i fil varje morgon och kiwi gör att svullnaden lägger sig lite för mig. Kunde tom ha mina vanliga kläder i v12 (men inte nu längre).

Vatten så magen skvalpar och omeprazol vid minsta antydan till halsbränna eller orolig mage har också hjälpt.

Va ute igår kväll och gick en sväng, fick då ont i magen, blev tvungen att gå saktare samt hålla ut byxorna så de inte klämde, men var ändå bara ett par vanliga mjukisbyxor med bra strecht. Gick över så fort vi kom in! Har någon av er varit med om nåt liknande?

Va ute igår kväll och gick en sväng, fick då ont i magen, blev tvungen att gå saktare samt hålla ut byxorna så de inte klämde, men var ändå bara ett par vanliga mjukisbyxor med bra strecht. Gick över så fort vi kom in! Har någon av er varit med om nåt liknande?

Jag hade jättemycket sammandragningar tidigt i förra graviditeten, det gör ont men man känner skillnad på "ont" och sammandragning. Sammandragningar spänner mer än vanligt ont i magen.

Inte ont som i smärta men har börjat få sammandragningar.

Ligamenten kan sura ibland och byxor som trycker på magen fungerar inte alls, den blir jättearg (fast ändå inte smärtsamt).

G/V är förresten en aktiv krabat. Jag känner inte så mycket rörelser men magen är ibland bred på tvären, ibland en hård kula till höger halvvägs upp till naveln och ibland på längden från musen och uppåt :rofl:

När magen är till höger tror jag att jag känner buffar ibland.

Jag hade jättemycket sammandragningar tidigt i förra graviditeten, det gör ont men man känner skillnad på "ont" och sammandragning. Sammandragningar spänner mer än vanligt ont i magen.

Hmm då kanske det är sammandragningar, magen blev även stenhård! Men ja inte "ont jag måste gå på toa" utan ont i gravidmagen! Har försökt googla sammandragningar men inte fått nåt direkt bra svar, de flesta skriver att det inte gör ont därför blev jag så fundersam..

Inte ont som i smärta men har börjat få sammandragningar.

Ligamenten kan sura ibland och byxor som trycker på magen fungerar inte alls, den blir jättearg (fast ändå inte smärtsamt).

Jag beställde gravidbyxor från bon prix, för första gången i livet så får jag skicka tillbaka eftersom byxorna var för stora, så får försöka kämpa ett tag till innan nya byxor kommer hem...

Jag beställde gravidbyxor från bon prix, för första gången i livet så får jag skicka tillbaka eftersom byxorna var för stora, så får försöka kämpa ett tag till innan nya byxor kommer hem...

Haha ja! Jag önskar att jag hade frågat först, köpte ett par mjukis där i typ 40 och de är enorma!! Och jag ids inte skicka tillbaka. Har annars jeans från H&M :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 558
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama