Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju två barn sen tidigare och vet inte riktigt vad jag känner inför förlossningen. Båda förlossningarna har gått väldigt bra men jag hoppas nästan på en favorit i repris efter dotterns förlossning (barn nummer två). Hon föddes hemma på toaletten, vi hann liksom inte in till lasarettet. Jag stod i duschen i samma veva som vattnet gick och krystvärkarna började och insåg att jag kommer inte kunna åka så långt. Min sambo missade hela förlossningen då han var ute och packade bilen :D Han är lite besviken men för mig gick det ruggigt smidigt och jag återhämtade mig så mycket snabbare efter denna förlossning.

Hur valde ni då?

Ärligt talat valde jag samma som jag haft som liten, samt att Trygg-Hansa är kända för att ha bra barnförsäkring. 32 sidor aptrista villkor läser jag bara inte. Har inte lusläst min egen eller hundens heller.
Foglossning skulle jag aldrig anmäla till försäkringsbolaget, men jag kunde ha anmält efter förra förlossningen om jag tänkt på det. Jag nyttjar generellt bara försäkringar om det är kris av typen död eller svåra komplikationer. Hade efter förra, men försäkring var det sista jag tänkte på.

Ärligt talat valde jag samma som jag haft som liten, samt att Trygg-Hansa är kända för att ha bra barnförsäkring. 32 sidor aptrista villkor läser jag bara inte. Har inte lusläst min egen eller hundens heller.
Foglossning skulle jag aldrig anmäla till försäkringsbolaget, men jag kunde ha anmält efter förra förlossningen om jag tänkt på det. Jag nyttjar generellt bara försäkringar om det är kris av typen död eller svåra komplikationer. Hade efter förra, men försäkring var det sista jag tänkte på.

Och Folksam är bäst i en massa tester. Bara googla hjälpte inte mig, de flesta försäkringar är ju snarlika.

Jag läser numer alltid villkoren noggrant. Har inte själv råkat ut för problem men det är ju tråkigt att tro att man är försäkrad när man inte är det :)

Och jag längtar till förlossningen!! Det är något av det häftigaste man kan uppleva ju!!

Det tyckte inte jag. Det var inte wow eller häftigt någonstans för min del och det är precis lika ok att känna, dock hade ingen sagt det för att alla varit inne på att det "är det häftigaste du kommer vara med om-spåret". Ganska enkel förlossning, liten bristning men aldrig att jag kände "wow vad häftigt".
Jag blev lite imponerad av vad kroppen klarar av, det var det enda.

(Jag kan däremot minnas känslan första gången jag red rena byten på diagonalen, det var häftigt :o:D)

Hej allihopa :)
Då vi numer gått ut med att de kommer smått, tänkte jag även outa mig själv här inne på forumet :)
Hitills har jag skrivit under nicket Happygirl då jag inte ville att någon skulle känna igen mig innan vi berättat, och jag behövde ändå få ventilera lite med andra om måendet osv.

Men förra veckan blev de helt offentligt att vi ska bli tre. Alla superglada, speciellt min mamma som kom hit på besök från Sverige (jag bor på Island kan väll tilläggas) och fick nyheterna direkt på flygplatsen, då en inte kunde hålla sig längre ;) Så förvånad har jag nog aldrig sett henne! Var himla roligt och berätta för alla, ringde videosamtal hem till syskonen i sverige o berättade. Roligaste var ena lillebrorn som helt tydlgit spelade viktigt dataspel när jag ringde och inte tittade så mycket i kameran, och jag frågade om han kunde tänka sig sluta fokusera på spelet och fick tillbaka att nä om man spelar bla bla så kan man inte de, och då fråga jag om han kunde göra de om han fick reda på att skulle bli morbror, och han trilla nästan av stolen - så värt att ha ringt videosamtal :D

I övrigt har jag (förra veckan) genomlidit den värsta veckan under graviditeten, allt som åkte ner kom upp, visserligen har jag mått illa hela tiden och spytt lite hit och dit men inte allt... Ja, de var ingen höjdarvecka, tur att mammsen var här och kunde ta hand om en ;)

MEN nu så har de börjat släppa, mår knappt illa överhuvudtaget på förmiddagen (kanske inte skulle sagt så innan graviditet, men så känns de nu) och eftermiddagarna är genomlidbara :D

I övrigt så blir jag lite förrvirrad ibland då vissa av er har kommit så långt och börjat få lite mer jobbiga krämpor, typ foglossning (min mardröm, då jag inte kommer kunna jobba alls då ju...) och större magar, och då känner jag YES jag slipper de, sen inser jag att ni ligger liksom ett par månader före mig så jag kanske inte alls slipper ;) Ibland är man lovligt trög!

Men för de flesta av er som inte vet vem jag är så är jag 27år, bor ihop med isländska pojkvännen sen typ 9år tillbaka här på Island. Utbildad tränare och ridinstruktör och har BS i desamma. Jobbar på en stor avelsgård här på norra delen och tränar hästar dagarna i ända :)
Hoppas verkligen jag kommer kunna rida långt in i graviditeten, kommer bli knäpp om jag inte kan göra något om dagarna, inte så bra på att vara stilla nämligen, och man hittar ju inte direkt ett nytt jobb när man är i 7månaden ;) (Speciellt när ens meritlista är väldigt enformig, lång men enformig ;)).

Ja de var en liten uppsats om mig :)

Hejhej på er alla iaf :)

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/1 - hyacinth
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
26/4 - Petronella, 27år, första barnet (fd. Happygirl)
28/4 - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
14-19/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Då vi numer gått ut med att de kommer smått, tänkte jag även outa mig själv här inne på forumet :)
Hitills har jag skrivit under nicket Happygirl då jag inte ville att någon skulle känna igen mig innan vi berättat, och jag behövde ändå få ventilera lite med andra om måendet osv.

Men förra veckan blev de helt offentligt att vi ska bli tre. Alla superglada, speciellt min mamma som kom hit på besök från Sverige (jag bor på Island kan väll tilläggas) och fick nyheterna direkt på flygplatsen, då en inte kunde hålla sig längre ;) Så förvånad har jag nog aldrig sett henne! Var himla roligt och berätta för alla, ringde videosamtal hem till syskonen i sverige o berättade. Roligaste var ena lillebrorn som helt tydlgit spelade viktigt dataspel när jag ringde och inte tittade så mycket i kameran, och jag frågade om han kunde tänka sig sluta fokusera på spelet och fick tillbaka att nä om man spelar bla bla så kan man inte de, och då fråga jag om han kunde göra de om han fick reda på att skulle bli morbror, och han trilla nästan av stolen - så värt att ha ringt videosamtal :D

I övrigt har jag (förra veckan) genomlidit den värsta veckan under graviditeten, allt som åkte ner kom upp, visserligen har jag mått illa hela tiden och spytt lite hit och dit men inte allt... Ja, de var ingen höjdarvecka, tur att mammsen var här och kunde ta hand om en ;)

MEN nu så har de börjat släppa, mår knappt illa överhuvudtaget på förmiddagen (kanske inte skulle sagt så innan graviditet, men så känns de nu) och eftermiddagarna är genomlidbara :D

I övrigt så blir jag lite förrvirrad ibland då vissa av er har kommit så långt och börjat få lite mer jobbiga krämpor, typ foglossning (min mardröm, då jag inte kommer kunna jobba alls då ju...) och större magar, och då känner jag YES jag slipper de, sen inser jag att ni ligger liksom ett par månader före mig så jag kanske inte alls slipper ;) Ibland är man lovligt trög!

Men för de flesta av er som inte vet vem jag är så är jag 27år, bor ihop med isländska pojkvännen sen typ 9år tillbaka här på Island. Utbildad tränare och ridinstruktör och har BS i desamma. Jobbar på en stor avelsgård här på norra delen och tränar hästar dagarna i ända :)
Hoppas verkligen jag kommer kunna rida långt in i graviditeten, kommer bli knäpp om jag inte kan göra något om dagarna, inte så bra på att vara stilla nämligen, och man hittar ju inte direkt ett nytt jobb när man är i 7månaden ;) (Speciellt när ens meritlista är väldigt enformig, lång men enformig ;)).

Åh island är med favvoland!! Blivit erbjuden jobb på två hästgårdar när jag varit där men har inte velat sälja hästen , som nu är såld men då passar inte flytt till island in riktigt istället! Hur funkar isländska föräldrarförsäkringar o så?

Nu är det väl lite skillnad att rida olika hästar och unghästar etc men jag red min pigga (Islands)häst dagligen fram till förlossningen, så ett bra tag till kan du förhoppningsvis jobba på :).

Sover ni oroligt?
Just nu drömmer jag massor av konstigt och vaknar av minsta lilla ljud och har svårt att somna om :meh: tålamodet är inte på topp just nu.

Nu behöver jag era råd. Står inte ut längre med hur jag mår. :cry:

Magen är svullen, hård och gör ont. Jag mår illa, kallsvettas och så fort jag äter något får jag frossa. Det känns som om jag ska svimma så fort jag gör något tex duschar.

Jag kan inte ens se ljuset i tunneln längre. Vet inte hur jag ska fixa detta och tankar på abort börjar komma trots att detta syskon är både efterlängtat och planerat. :cry: Jag klarar inte av varken mitt jobb eller att vara en bra mamma just nu :cry:

Ska ringa mvc? Vc? När de öppnar. Det här kan fan inte vara normalt. :down:

Dålig bild men jag är i v.10, har 80H i BH och var tidigare helt platt om magen. Nu är magen större än bysten O_o
14692040_10154628652433953_6011607883021129442_o.jpg

Nu behöver jag era råd. Står inte ut längre med hur jag mår. :cry:

Magen är svullen, hård och gör ont. Jag mår illa, kallsvettas och så fort jag äter något får jag frossa. Det känns som om jag ska svimma så fort jag gör något tex duschar.

Jag kan inte ens se ljuset i tunneln längre. Vet inte hur jag ska fixa detta och tankar på abort börjar komma trots att detta syskon är både efterlängtat och planerat. :cry: Jag klarar inte av varken mitt jobb eller att vara en bra mamma just nu :cry:

Ska ringa mvc? Vc? När de öppnar. Det här kan fan inte vara normalt. :down:

Dålig bild men jag är i v.10, har 80H i BH och var tidigare helt platt om magen. Nu är magen större än bysten O_o
14692040_10154628652433953_6011607883021129442_o.jpg

Jag kan vara ute och cykla men jag funderade själv på dietist. Min mage är ju totalt tvärtom hård förstås, men jag funderade på om dietist kunde hjälpa mig, så man får rätt kost o så, då kanske magen mår bättre! Men ring mvc och fråga, dom kan ju lotsa dig vidare annars!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 558
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama