Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis jag såg en dokumentär efter vaccinskandalen för några år sedan när mängder av barn blev drabbade av narkolepsi, där erkände dom att dom inte testar säsongsvaccin så noga och att det oftast inte täcker speciellt bra. Utifrån det tar jag beslutet att inte vaccinera mig.

@lil-sis jag såg en dokumentär efter vaccinskandalen för några år sedan när mängder av barn blev drabbade av narkolepsi, där erkände dom att dom inte testar säsongsvaccin så noga och att det oftast inte täcker speciellt bra. Utifrån det tar jag beslutet att inte vaccinera mig.

https://www.thl.fi/fi/web/vaccinationer/vaccin/influensavaccin

Att det inte skyddar alla eller till 100% är ju inte något man mörkar.

Framställningen med odling i hönsägg är ju inte ny. Det som är svårt att testa är effektiviteten eftersom man inte till 100% kan veta vilken stam som gäller i år.

Svininfluensavaccinet första säsongen lär ha räddat massor av liv men det hjälper naturligtvis inte de som drabbats av narkolepsi.

(Jag tog vaccin det året mest av hänsyn till de i min omgivning som riskerar att dö och inte själva kan vaccineras.)

Facit vore fint :)

Just nu skulle jag vilja ha förlossning imorgon. Det är evigheter till mars!!

I början på mars lär jag väl ha panik istället :angel:

Pratat med försäkringskassan och det lät inte som att de skulle avslå min ansökan om sjukpenning med AG måste lämna inkomstuppgifter (har bytt AG i år och annan lön sedan 2014 då jag senast hade sjukpenning).

Jag vaccinerade mig med ettan och kommer göra det igen.

Just nu är jag sådär löjligt, vansinnigt. galet sugen på varm choklad! Kan bero på att jag stått ute alldeles för länge i dag och att det blåser. Däremot tänker jag förneka suget, ska iväg och träffa en arbetskamrat i kväll och jag vet att hon bjuder på fika så jag får ha lite karaktär just nu,

Idag stannade jag hemma. Hade hoppats på att pigga på mig av soffhäng hela dagen, men känner mig nästan bara tröttare och hängigare:down:.

Längtar till nästa v när det är dags för ultraljud :heart. Hoppas allt ser bra ut! Innan vi sett det känns allt på ngt sätt "overkligt". Nu har de börjat annonsera efter vikarie till mitt jobb, å jag kan inte sluta känna lite "'men varför behövs det en vikarie?" :p

Jag tror G/V karatesparkade mig alldeles nyss. På det ställe det brukar vara rörigt, det liksom syntes utanpå också.

Är det ens möjligt redan?!

Jag tror G/V karatesparkade mig alldeles nyss. På det ställe det brukar vara rörigt, det liksom syntes utanpå också.

Är det ens möjligt redan?!
Vilken vecka är du i? Jag började känna Filippa ordentligt i v16 och sen bara ökade det. Då syntes det lite från utsidan också.

Sambon hade _nästan_ rätt lakritskulor i bilen. Sedan två veckor. Jag har både åkt och kört hans bil men inget märkt :rofl:

Jag har fått ett plus! Efter två och ett halftår känns det overkligt. Jag ligger i sängen och skakar oo storgrinar. Förra gånge, i juni när det blev MA hann kag inte in i nägon föräldratråd. Beräknad BF som jag får det till blir 17 juni. Sånu vill jag vara med här. Just nu snurrar det bara i huvet.

Jag har fått ett plus! Efter två och ett halftår känns det overkligt. Jag ligger i sängen och skakar oo storgrinar. Förra gånge, i juni när det blev MA hann kag inte in i nägon föräldratråd. Beräknad BF som jag får det till blir 17 juni. Sånu vill jag vara med här. Det verkar inte finnas någon sommartråd än. Just nu snurrar det bara i huvet.

Jag har fått ett plus! Efter två och ett halftår känns det overkligt. Jag ligger i sängen och skakar oo storgrinar. Förra gånge, i juni när det blev MA hann kag inte in i nägon föräldratråd. Beräknad BF som jag får det till blir 17 juni. Sånu vill jag vara med här. Det verkar inte finnas någon sommartråd än. Just nu snurrar det bara i huvet.

Du får starta en sommartråd ;) eller såklart får du vara med här också men "vi" är ju bara till sista maj egentligen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 560
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama