Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halvväg på torsdag! Har gått upp 2.4 kg hittills, hoppas att det inte blir allt för mkt till! Vill komma igång och rida så snart som möjligt efter förlossningen men går jag upp 20 kg typ blir det svårt att få bort allt så fort... Bör max gå upp 8 kg enligt babyhjalp.se 's kalkylator, får se om jag klarar det!

Jag har gått upp 2-3kg och är i v11:) Hade gått upp 5med Filippa vid samma vecka. Sen stannade det av och satte knappt igång med ökning förrän efter v20 nånting. Sen ökade det stadigt med ca 300g/v fram till sista veckan.

Idag har jag varit hemma. Stägningsdag på förskolan. Har konstaterat att jag trivs väldigt bra hemma :) Har pysslat lite med tvätt o städ o bara umgåtts med barnen :love:
Längtar efter föräldraledigheten och bebis med :heart

Bebis är det fullt ös på för det mesta. Hen har gympa stup i kvarten :o :heart Rörelserna känns starka :) jag har från ingenstans blivit hungrig när jag är hemma. På jobbet hinner jag inte äta.

Nu ska jag schampoonera dottern som står i duschen innan pippi börjar på barnkanalen :)

Har varit på if metalls förbundskontor hela dagen idag, snart landar tåget hemma! Jättetrött men imorrn bitti måste jag åka hemifrån halv sju, ska till falun och det tar närmre tre timmar att åka! Ska vara där till tors när jag ska hem igen, på lördag ska jag till tandläkaren, äta frukostbuffe med mamma (får passa på när jag ska till min hemstad, har missar byta tandläkarort men tänkte säga till om det på lördag) samt rida lite, har inte hittat någon medryttarhäst än där jag bor nu! Och på söndag kommer släkten på fika, dom har inte sett vårt hus än, har ju bara bott där sen februari :p undrar hur trött ja kommer vara när veckan är slut?!

Blä sprungit o kissat hela natten, bara för att ja ska upp tidigt o köra bil och sen vara på skolan, helst både pigg och vaken, till 16,30! Gud giv mig styrka eller nåt :crazy:

Fillidutter!!! Gud, vill ha! Måste lösa detta asap.

Klarar inte banansmaken, annars finns de ju på typ varenda mack.

Nu har jag halsbränna istället så suget gick över...

v 17+0 idag :eek: (17+1 enligt journalen efter KUB utan ändrad BF så jag orkar inte byta dag. Känns lagom att byta vecka på onsdagar.)

Tänker ni ta influensavaccin?

Jag gör det vissa år när jag kommer ihåg men har aldrig haft influensa. Men det sägs ju skydda barnet också efter att det kläckts så det kanske vore en bra idé?

@lil-sis Jag kommer inte vaccinera mig, influensa vaccin har jag inget förtroende för alls. Dom testas så lite innan.

Nu efter ha förnekat att jag inte behöver gravidbyxor i 3 veckor så köpte jag ett par igår, det känns så skönt att slippa leva i thigts.

Tänker ni ta influensavaccin?

Jag gör det vissa år när jag kommer ihåg men har aldrig haft influensa. Men det sägs ju skydda barnet också efter att det kläckts så det kanske vore en bra idé?

Jag tänker vaccinera mej, gjorde jag sist också. Har lättare att få influensa sedan jag fick fibromyalgi och den har tendens att hålla i sej i flera veckor. Så jag tänker boka min spruta.

Börjat morgonen med att kräkas som en tok, ska iväg och klippa mej om en stund och tänker ha koll på fri väg till toaletten. Har en tendens att hålla i sej om det väl börjat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 561
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama