Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Fille Ingen fara, jag inser vad du menar. Klart det är mer givande för mig att hänga med dem som kommit ungefär lika långt som mig. Halvväggs känns ohyggligt avlägset för mig. Men grattis :)

Och jag längtar till förlossningen!! Det är något av det häftigaste man kan uppleva ju!!

Önskar jag kände så. Jag hade ingen hemsk förlossning förra gången men den var väldigt intensiv och helt utan vila (och fick aldrig den där "åh vad häftigt känslan" under själva förlossningen. Den kom dagen efter :heart). Men vet att många tycker att det är det häftigaste man kan uppleva :).

Personligen längtar jag lite mer till dagen efter förlossning än själva förlossningsdagen ;).

Jag är tveksam till hur min kropp kommer må då, är inte osannolikt med snitt och jag brukar må som en kratta efter laparaskopi... Smärtmässigt alltså, narkosen gör mig bara trött (även efter alltså ;) ), inte illamående eller så.

Sambons andra ungar har kommit fort (ett par timmar) så om den här är som sina syskon och det inte blir snitt kan det bli spännande :eek:

Min förra förlossning gick fort. Från att värkarna startade till hon var ute gick knappa fem timmar. Bara gas som smärtlindring men den stjälpte mer än hjälpte då jag mådde pissdåligt av gasen. Hela rummet snurrade för mig.

Anmält foglossningen till försäkringsbolaget. Är en dålig kund, har även ett ärende om ersättning för ärr igång.

Men å andra sidan betalar jag nästan 1000kr i månaden till aktuellt bolag för djur, fordon, hem och människor.

Önskar jag kände så. Jag hade ingen hemsk förlossning förra gången men den var väldigt intensiv och helt utan vila (och fick aldrig den där "åh vad häftigt känslan" under själva förlossningen. Den kom dagen efter :heart). Men vet att många tycker att det är det häftigaste man kan uppleva :).

Synd. Jag hade inte en så trevlig förlossning men fick dra ut hälften av honom själv och det är nog det som gjorde wow-känslan extra mycket. Dagen efter var hemsk för mig!

Min förra förlossning gick fort. Från att värkarna startade till hon var ute gick knappa fem timmar. Bara gas som smärtlindring men den stjälpte mer än hjälpte då jag mådde pissdåligt av gasen. Hela rummet snurrade för mig.
Ja jag tålde inte lustgasen
Fick smärtlindring i ryggen till slut men pga den brutna svanskotan och inte värkarna.
Ändå tog det bara 4 timmar från att jag skrevs in tills dotra var född.
Dock visste ingen, inte ens sambon, att jag hade värkar förrän 3 timmar innan

Jag hoppas det går lika smidigt denna gången. Sist så gick jag och duscha en timme efter hon var ute och sen tog jag min packning medans mannen tog dotra och så vandrade vi från förlossning till BB. Duschen varbju dock inte det skönaste kan jag ärligt säga :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 560
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama