Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å jul feeling!!!
Iår ska vi inte vara magsjuka (våra 48 timmar hade inte gått) på julafton :D Jag har aldrig varit så julbitter som jag var förra året. Vi firade själva med ett skämt till julbord, jag och min stora dotter blev jätte osams, och vi kunde inte äta sill pga att vi fortfarande var lite känsliga :cautious:

Ligger o funderar över hur länge till det går o "dölja" magen på jobbet, typ.. Är 17+2 idag. Har äntligen börjat gå upp i vikt +0,5kg men ännu inte tillbaka på ursprungsvikten. Mat är inte roligt helt enkelt... Rul om nästan 1,5 vecka (20/10), spännande, men den lever o har disco :love:

Ligger o tittar på mammakläder. Just nu är det mest skjortor jag har o höga jeans (de håller in lite) men börjar bli obekvämt :o hoppar i mammajeansen så fort jag är hemma.. :up:

Vet inte varför vi drar oss för o berätta, kanske pga min tidigare sjukskrivning... Kanske för att folk inte förväntar sig en liten till nu när de andra två är 4 och 6. Det är ju ytterst få som vet om lillebror med.. Det känns så privat. Sen har föräldrarna på jobbet redan börjat fråga hur jag tänker inför nästa läsår (en del lärare har bara ettor och en del åk 1-3), för det vore ju sååå bra och sååå roligt om jag vill följa dem nästa läsår med... Jovisst, jag slutar fredag vecka 7, tala om o skapa oro i lägret :grin:

Ligger o funderar över hur länge till det går o "dölja" magen på jobbet, typ.. Är 17+2 idag. Har äntligen börjat gå upp i vikt +0,5kg men ännu inte tillbaka på ursprungsvikten. Mat är inte roligt helt enkelt... Rul om nästan 1,5 vecka (20/10), spännande, men den lever o har disco :love:

Ligger o tittar på mammakläder. Just nu är det mest skjortor jag har o höga jeans (de håller in lite) men börjar bli obekvämt :o hoppar i mammajeansen så fort jag är hemma.. :up:

Vet inte varför vi drar oss för o berätta, kanske pga min tidigare sjukskrivning... Kanske för att folk inte förväntar sig en liten till nu när de andra två är 4 och 6. Det är ju ytterst få som vet om lillebror med.. Det känns så privat. Sen har föräldrarna på jobbet redan börjat fråga hur jag tänker inför nästa läsår (en del lärare har bara ettor och en del åk 1-3), för det vore ju sååå bra och sååå roligt om jag vill följa dem nästa läsår med... Jovisst, jag slutar fredag vecka 7, tala om o skapa oro i lägret :grin:

Jag hade inga problem med att berätta för vänner och så efter att vi berättat för släkten, men min sambo väntade till efter RUL innan han berättade för sitt jobb! Det finns ju inga rätt eller fel, utan gör det som känns bäst för er :)
Jag beställde lite mammakläder efter att jag varit på RUL, hoppas bara de passar :)

Känns som jag har RUL så sent :cautious:... Är i v19 nu och har RUL först 18/10. (Nej, jag vet att det inte är jättesent. Men liiiite sent känns det)

@Fille och @Mirifax Jag har redan beställt mammakläder (är i vecka 9). Har i dagsläget ett par byxor som jag kan ha uppknäppta med hårsnodd. Har inte gått upp ngt ännu (tack gode Gud för det) men magen började svullna redan i vecka 7. :crazy:

Bakade matbröd och blev sugen på saffranslängder men sambo påstod att det inte var ok att baka förrän tidigast mitten på november, egentligen början på december men lite dispens för graviditeten...
Hrmpf! :mad:;):p

Jag har längtat efter adventsfrukost länge... Men min sambo säger att just den kan vara svår att få till innan det faktiskt är advent :cautious::p. Saffranslängder är ju helt klart ok iaf från nov :D

@Fille och @Mirifax Jag har redan beställt mammakläder (är i vecka 9). Har i dagsläget ett par byxor som jag kan ha uppknäppta med hårsnodd. Har inte gått upp ngt ännu (tack gode Gud för det) men magen började svullna redan i vecka 7. :crazy:

Oj hjälp! Jag kan ha mina vanliga kläder än, dock börjar jeansen göra lite ont, men är inte för små!!

Oj hjälp! Jag kan ha mina vanliga kläder än, dock börjar jeansen göra lite ont, men är inte för små!!
Tar jag jeansen med hårsnodd till så får jag iofs till det men smärtan blir olidlig. Är fortfarande öm i magen efter tarmvredet.

Med sonen var det ännu värre pga att jag var smalare då. Började med hårsnodd i vecka 6 och fick ha mammabyxor från vecka 8 :o:(

Jag kan inte ha något som trycker på magen det minsta lilla. Hade vanliga kläder fram till typ v11 utom när magen var svullen.

Hade gärna känt rörelser men man vet ju aldrig när det börjar. Är nöjd med att jag inte köpt en egen doppler, det var nära ett tag.

Imorgon börjar distanskurserna igen så då blir det mindre tid att tänka :)

Skit söndag. Trött, grinig, mår lite smått illa och hostig. Och varje gång jag hostar så vill magen börja hulka :meh: En vän till familjen kommer nu strax och ska hämta sin bil som stått i vårt garage i snart sex år. Och behöver nog hjälp att få ut den. Inte jätte sugen kan jag ju säga :wtf:

Jag kan inte ha något som trycker på magen det minsta lilla. Hade vanliga kläder fram till typ v11 utom när magen var svullen.

Hade gärna känt rörelser men man vet ju aldrig när det börjar. Är nöjd med att jag inte köpt en egen doppler, det var nära ett tag.

Imorgon börjar distanskurserna igen så då blir det mindre tid att tänka :)
Fick ha typ mammamjukisar tidigt även om magen inte var stor. Var så öm så herrejösses

Är i v.10 och har börjat med mammabyxor till jobbet. Så otroligt skönt att inte ha något som sitter åt. Är väldigt spänd i magen även om inget syns än och inte lär göra det på ett tag men byxor som sitter åt är hemskt! inser att jag måste ta mig iväg för att inhandla mer ickeåtsittande byxor rätt snart

Vi ska, genom jobbet, bli bjudna på en större mässa. Dock får vi ta oss dit själva = samåkning och eftersom jag är gravid så är jag tydligen självskriven chaufför :confused:
En del av de andra vill dricka öl och en vägrar köra bil i städer...
Jag kan inte lova att jag kan köra 2 h enkel väg pga fogar, trötthet och domnande händer och genast blev jag den "onda" hos en del (=de barnlösa). Gissa om jag har tappat lusten att åka med nu pga dessa.

Det får bli en fråga för senare delen av nästa vecka.

Bakfogarna och jag är osams pga min sturskhet och demens Light som inföll då jag, utan att tänka mig för, hjälpte sambon att rulla fram en rundbal och en fyrkantsbal med hösilage. Det gör jag inte om innan knytte är ute.

Vi ska, genom jobbet, bli bjudna på en större mässa. Dock får vi ta oss dit själva = samåkning och eftersom jag är gravid så är jag tydligen självskriven chaufför :confused:
Jag kan inte lova att jag kan köra 2 h enkel väg pga fogar, trötthet och domnande händer och genast blev jag den "onda" hos en del (=de barnlösa). Gissa om jag har tappat lusten att åka med nu pga dessa.

Bakfogarna och jag är osams pga min sturskhet och demens Light som inföll då jag, utan att tänka mig för, hjälpte sambon att rulla fram en rundbal och en fyrkantsbal med hösilage. Det gör jag inte om innan knytte är ute.
Ok om det är familj som ska iväg och man kör, men köra runt som nån sorts fyllechaffis till arbetskamrater? Och dessutom 2h enkel? Nänänä.. Där går gränsen! Jag hade nog blivit rätt tvär:cautious:

Fy vilken tråkig attityd hos dina kollegor! De är väll vuxna människor som borde kunna respektera om du säger att du inte kan köra så långt oavsett om de själva har barn eller inte..
Kanske kan du och kollegan som inte vill köra i stan lösa det genom att denne kör in till stan och så ordnar du stadskörningen sedan? ☺️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica