Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svampinfektionen vill inte ge sej så nu har jag shoppat på apoteket igen enl bm's råd.
Mer canesten, intimtvättolja, intimtvättlappar. Tydligen ska det vara bra att tvätta med olja istället för vanlig "intimtvål", använda tvättlapp efter varje toabesök och på med canesten direkt. På natten ska skrutten luftas:laugh:
Köpte bio-oil också, lika bra att börja smörja in magen innan den börjar tokväxa. Slapp bristningar helt förra graviditeten och inbillar mej att min toksmörjning hjälpte:) (Har bristningar sedan tonåren och dom blev inte påverkade heller)

Svampinfektionen vill inte ge sej så nu har jag shoppat på apoteket igen enl bm's råd.
Mer canesten, intimtvättolja, intimtvättlappar. Tydligen ska det vara bra att tvätta med olja istället för vanlig "intimtvål", använda tvättlapp efter varje toabesök och på med canesten direkt. På natten ska skrutten luftas:laugh:
Köpte bio-oil också, lika bra att börja smörja in magen innan den börjar tokväxa. Slapp bristningar helt förra graviditeten och inbillar mej att min toksmörjning hjälpte:) (Har bristningar sedan tonåren och dom blev inte påverkade heller)

Jag luftar musen varje natt typ, men det har jag gjort hela mitt liv! Har nog säkert hjälpt mot en hel del svampinfektioner :) har en del bristningar jag med sen förr, funderar på att smörja musen en del framöver för bristningarna men kanske ska ta magen också :)

Asså det här med mat börjar irritera mig. Att gå från äta tre gånger om dagen till en gång var tredje timme till nu minst en gång i timmen för att bebis inte ska bli arg :arghh: tur jag gillar frukt :meh: :laugh:

Jag luftar musen varje natt typ, men det har jag gjort hela mitt liv! Har nog säkert hjälpt mot en hel del svampinfektioner :) har en del bristningar jag med sen förr, funderar på att smörja musen en del framöver för bristningarna men kanske ska ta magen också :)
Jag hatar att sova utan trosor:arghh: Men jag får väl göra det ändå.. BM tyckte jag skulle hoppa över socker en period också:cautious:
Vet inte om det hjälper att smörja mot bristningar i underlivet? Jag fick en liten bristning mot mellangården sist (och då drog barnmorskan vidrigt hårt för att töja eftersom dom inte kan hjälpa bebisen ut på nåt sätt när den inte lever) jag gick däremot sönder massor inuti (opererades i 2h efteråt) dels pga att hon aldrig roterade och dels för att hon hade handen uppe vid ansiktet och blev stor..
Förlåt för tunga detaljer.

@BobberiBoo var tredje timme är ju lyx :D

Smörja hjälper inte mot bristningar eftersom de är hormonrelaterade men det skadar ju inte heller :)

Jag sover aldrig med trosor utom vid mens men det blir svamp ibland ändå :grin: Oftare ju äldre jag blir.

Vi åker till Spanien i morgon och jag är ute i god tid som vanligt... kollade igenom garderoben nu ikväll och inser att jag dels har ont om sommarkläder och det mesta sitter fantastiskt illa. Kommer få strutta runt i samma 2 klänningar i en vecka :meh::grin:

Aja skönt med lite semester iaf och ska bli mysigt att hänga med min mamma och pappa som är där över vintern :)

Vi åker till Spanien i morgon och jag är ute i god tid som vanligt... kollade igenom garderoben nu ikväll och inser att jag dels har ont om sommarkläder och det mesta sitter fantastiskt illa. Kommer få strutta runt i samma 2 klänningar i en vecka :meh::grin:

Aja skönt med lite semester iaf och ska bli mysigt att hänga med min mamma och pappa som är där över vintern :)

Jag är ibland också ute i sista minuten men brukar tänk att det mesta går att köpa på plats!

Min bäbis är nog inne i växtperiod, jag är lätt illamående, typ har kramp i magen, ont i ryggen (har visserligen en del problem med ryggen, varit lugnt ett tag men får även ont vid tex mens) och skittrött!!! Trots att ja sover hyffsat, förutom alla drömmar!

Fått sammandragningar jämt, helt säkert stressrelaterade. Var på vårdcentralen i tisdags hos kuratorn som följer efter utmattningssyndromet o hon hotar med sjukskrivning. Utmattningssyndrom är tydligen som diabetes och man måste hela tiden vara observant på att inte trilla tillbaka i gammalt beteende. Vilket jag gjort. Igen. Dessutom väderomslag i Skåne, aj, aj, aj i fibrokroppen. Fogarna krånglar, livet på en pinne. Annars mår jag bra faktiskt och bebis rör på sig lite varje dag, jag är så glad o tacksam för det. Denna bebis har levt förbi den andra och hela tiden känts starkare i sina rörelser, det måste varit något fel på den som inte finns.

Jobbet mitt är tungt, riktigt tungt. Har skickat anmälningar till skolpsykolog o kuratorn, specialpedagog samt rektorn. Jobbar i skolans värd. Hoppas på gehör, annars orkar jag inte. Brinner nog för mycket för alla ungar o deras behov..... Fast alla barn måste faktiskt få den hjälp de behöver!

Var hos nya barnmorskan i onsdags och tog nya b12 prover. Inväntar svaren... Hon bör ju ringa på måndag eller tisdag, hoppas på b12 sprutor.

Idag åker vi o fiskar hela familjen med mor o far o min bror med familj. Snart upp o packa. Mannen åkte redan för en timme sedan. Jag o barnen kommer efter på förmiddagen, ska bli skönt med ute i friska luften dag även om kroppen högst troligt kommer protestera i kväll :)

Hade rejält ont på höger sida imorse men det gick över efter lite rörelse. Fis på tvären eller nåt.

Resten av dagen ska jag sortera tvätt typ.

Bakade matbröd och blev sugen på saffranslängder men sambo påstod att det inte var ok att baka förrän tidigast mitten på november, egentligen början på december men lite dispens för graviditeten...
Hrmpf! :mad:;):p

Bakade matbröd och blev sugen på saffranslängder men sambo påstod att det inte var ok att baka förrän tidigast mitten på november, egentligen början på december men lite dispens för graviditeten...
Hrmpf! :mad:;):p

Det är okey, jag har både druckit julmust och ätit pepparkakor ;)

Men nej:eek: ni förstör ju julkänslan om ni börjar redan nu!! (Plus att ni gör mig sugen...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama