Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör man om man får svamp när man är gravid? Jag har fått en lätt känning av det men Pevaryl verkar ju inte vara så bra att ta när man är gravid....?
Ska till BM imorgon och ska fråga henne då men tänkte att jag frågar här också ☺️

Hur gör man om man får svamp när man är gravid? Jag har fått en lätt känning av det men Pevaryl verkar ju inte vara så bra att ta när man är gravid....?
Ska till BM imorgon och ska fråga henne då men tänkte att jag frågar här också ☺️

pevaryl går bra. Janusinfo.se är en toppensida för att kolla läkemedel och graviditet.

Jag använder canestensalva. Det fick jag rådet av min BM förra graviditeten så jag kör den på eget bevåg nu också. Nu efter 1,5v börjar det äntligen ge sej!!

Så fort jag får svamp känning så börjar jag smörja med aloe vera morgon och kväll i några dagar.
Jag använde också apotekets medel förut men upptäckte efter ett tips av en vän att aloe vera funkar prima!
Dom starka svamp medlen gjorde att mina slemhinnor blev helt förstörda :mad:

Här är en till med EDS

Har i övrigt tagit mig till jobbet för första gången på en vecka. Självklart skulle tågen krångla så jag hamnade på ett fullsmockat tåg utan sittplats. Slutade med att jag fik sätta mig på golvet då jag höll på att svimma. :(

Satte mig och andades på en bänk när jag kom av och nu sitter jag här och funderar på hur jag ska ta mig igenom dagen. Inga planerade möten iaf vilket är ett plus.
Nej, fy.. Sitter på jobbet o funderar på hur överleva till em. Kanske skulle sagt att jag ville bli sjukskriven i alla fall. Fy vad kroppen o orken tryter idag :cry:

Nej, fy.. Sitter på jobbet o funderar på hur överleva till em. Kanske skulle sagt att jag ville bli sjukskriven i alla fall. Fy vad kroppen o orken tryter idag :cry:
Lider med dig. :(

En timme tog det innan jag blev människa nog att börja jobba. Känns helt OK nu faktiskt och jag håller tummarna för att det håller i sig resten av dagen. :up:
Fick anställningskotraktet av chefen i morse (prov som nu övergår till fast) och jag skrev under och sedan "By The Way"...

Hon blev inte helt glad att döma av minen men gratulerade iaf. :o:p

pevaryl går bra. Janusinfo.se är en toppensida för att kolla läkemedel och graviditet.
Det står i bipacksedeln att man kan använda det under första trimestern (som jag passerar om ett par dagar) men sen avgör en läkare om man bör behandlas med det eller inte pga risker för barnet...

Så fort jag får svamp känning så börjar jag smörja med aloe vera morgon och kväll i några dagar.
Jag använde också apotekets medel förut men upptäckte efter ett tips av en vän att aloe vera funkar prima!
Dom starka svamp medlen gjorde att mina slemhinnor blev helt förstörda :mad:

Jag använder canestensalva. Det fick jag rådet av min BM förra graviditeten så jag kör den på eget bevåg nu också. Nu efter 1,5v börjar det äntligen ge sej!!

Jag brukar normalt använda Helosan om jag inte får större besvär - då tar jag till något Pevaryl. Var en BM på ungdomsmottagningen för många år sedan som rekommenderade det och har kört med det sen dess.
Har dock läst nånstans om att det var extra noga att inte gå med svamp för länge när man är gravid och läkemedlen brukar ju få bort besvären snabbare än hemmakurerna.

Behövde förresten inte ens komma ihåg bäckenet för det gillar INTE att köra min bil.

Och efter att ha dragit av ytorna i köket noga så hörde även framfogen av sig.

:crazy:

Jag har testat postafen, Lergigan och Lergigan Comp. Ska bu få testa en annan sort som kanske hjälper.
En del hjälps av att småäta, typ knäckebröd.

Jag är i samma sits men mår illa hela tiden. Kan vakna av det. Det är bara att leva med om inget hjälper. Släpper ju oftast runt v 12 (men jag har passerat och status quo...)
Jag mådde illa hela tiden tills ungen föddes
Utan att kräkas.
Provade postafen men den hjälpte inte.
Men de 9 månaderna gick så fort så..
Så kämpa på, även ni andra.

Jag lider med alla er som mår dåligt!! Och är väldigt glad att jag själv mår helt som vanligt, finns inte ett endaste symtom på att jag är gravid. Det känns mycket märkligt eftersom jag hade en skitgraviditet sist och har varit övertygad om att det är så det är för mig att vara gravid. Nu längtar jag till Rul som bara är 6 veckor bort och hoppas att den lille har lust att visa sitt kön, jag hatar överraskningar så skulle va mycket frustrerande att inte få veta. Smidigt att kunna avhandla namngrejen i förväg också.

Vaddå Gravidhormoner?!?!?!?

Här sitter jag och funderar på hur vi ska berätta för de närmaste (övriga får vänta till RUL) och fulgråter vid tanken på det. :cry:O_o:o

Sjukskriven tom sista november så nu när vi ha råd att ta in någon annan som gör mina dagar i firman, dvs om försäkringskassan godkänner.

Ska även ansöka om havandeskapspenning så fort moderskapsintyget är utfärdat, sedan sjukskriver läkaren glappet där emellan om det behövs men bäckensmärtor brukar ju inte bli bättre har jag hört...

Så nu väntar jag bara(...) på svaret på NIPT. Tycker det är dags nu!

Jag behöver lite input. Jag ska på jobbintervju på måndag, och min tanke är att jag inte ska nämna att jag är gravid förrän dem isf ev erbjuder mig jobbet. För jag känner att jag inte vill hålla tyst om det för att efter ett par veckor gå in och säga *hoppsan*. Då flyger ju liksom min trovärdighet ut genom fönstret.
Är det okej att göra så eller borde jag berätta direkt när jag kommer dit??

Jag behöver lite input. Jag ska på jobbintervju på måndag, och min tanke är att jag inte ska nämna att jag är gravid förrän dem isf ev erbjuder mig jobbet. För jag känner att jag inte vill hålla tyst om det för att efter ett par veckor gå in och säga *hoppsan*. Då flyger ju liksom min trovärdighet ut genom fönstret.
Du behöver inte berätta att du är gravid.

Inte ens om de frågar.

Håller tummarna för jobbet

Jag gjorde så, iofs visste jag inte att jag var gravid när jag var på intervjun. Men hade fått reda på det nån dag innan de ringde o erbjöd mig jobbet. När jag fått erbjudandet så berättade jag. Tackade dock i första läget nej till jobbet men det slutade med att jag tog det ändå. Jag hade redan ett jobb så satt ju lite i ett annat läge. Men summa summarum så tycker jag det är helt ok att berätta först efter att man fått ett jobberbjudande.

Jag gjorde så, iofs visste jag inte att jag var gravid när jag var på intervjun. Men hade fått reda på det nån dag innan de ringde o erbjöd mig jobbet. När jag fått erbjudandet så berättade jag. Tackade dock i första läget nej till jobbet men det slutade med att jag tog det ändå. Jag hade redan ett jobb så satt ju lite i ett annat läge. Men summa summarum så tycker jag det är helt ok att berätta först efter att man fått ett jobberbjudande.
Jag hoppas ju bara att dem inte blir besvikna? I slutändan kommer jag ändå inte klara en hel provanställning innan jag måste gå hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama