Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hormonerna börja göra sig påminda emellanåt. Tål i princip inte ens en antydan till (rättvis) kritik utan att jag måste gå ifrån och lugna ner mig :rofl: Hade varit hopplöst på gamla jobbet, folk blir så oroliga när man sitter och bölar bakom ratten :angel:

Jag fick ont i bäckenet redan vid typ v5 när jag red för tränare så den biten lade jag ner direkt (tyvärr) men skritta går fint så det blir en lååååååång skrittvila för ponnyn. Hade ekonomin varit stabilare hade hon kunnat stå hos tävlingsryttaren i typ tre månader medan hennes är konvalescent men just nu är vi mellan två faktureringsperioder och det är alltid tufft (än så länge).

Ja man får ju anpassa efter kroppen helt enkelt! Och man kan ju göra mkt nyttigg i skritt också :)

Fungerar mineralvatten? (med eller utan smak). Med mitt första barn drack jag mängder med bubbelvatten, innan den graviditeten tyckte jag inte ens som bubbelvatten :)

Jag får testa, men tanken tilltalar mig lika mycket som att dricka vanligt vatten..
Får tro att det går över snart.. Det verkar växla rätt fort mellan mina "symptom"

Jag har nu bokat in mitt besök hos bm i v24. Jag ville få besöket under v45, har praktik två timmar hemifrån under v46-50 så kommer bo borta på veckorna. Men fick tid v46 på fredagen, så måste åka hem torsdag kväll. Men folk måste väl ha missat en praktikdag förr utan att få underkänt? Är ju svårt att lite snabbt åka till bm, när regeringsbeslut säger att jag inte får göra praktiken hemma (pluggar distans så måste göra praktiken i närheten av skolan).

Jag har nu bokat in mitt besök hos bm i v24. Jag ville få besöket under v45, har praktik två timmar hemifrån under v46-50 så kommer bo borta på veckorna. Men fick tid v46 på fredagen, så måste åka hem torsdag kväll. Men folk måste väl ha missat en praktikdag förr utan att få underkänt? Är ju svårt att lite snabbt åka till bm, när regeringsbeslut säger att jag inte får göra praktiken hemma (pluggar distans så måste göra praktiken i närheten av skolan).
Det är väl klart, du hade ju likabra kunnat ligga hemma magsjuk på fredagen.

20% avklarat :banana:
Nu siktar vi på 25 :p

För första gången på länge mådde jag dessutom som en människa i morse bara för att få upp frukosten igen 30 min senare :yuck:

Note to self. Ta inte en novalucol om du mår illa :cautious:

Senast ändrad:
Haha ja jag menade inte att du skulle missköta dig :o:heart
Ibland får man dock elever som ska iväg på ditten och datten var och varannan dag. Man ser ofta igenom det dock :banghead:

Vi hade en elev som sade "jag behöver inte göra det för min pappa jobbar på XX" (det större företaget som vårat företag har en koppling till). :D . Den undanflykten hade jag faktiskt aldrig hört tidigare.

Kub idag och visst låg det en liten där inne och gjorde frivolter. Allt såg bra ut och blev flyttad från 17:e till 15:e april :)

Mars

1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/1 - hyacinth
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet
28/4 - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
14-19/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Sicken skillnad det är att ha en liiiiiiten sak i magen ändå. Vanligtvis så kan jag gå från frukost till kvällsmat utan att det känns nåt vidare sådär, om det krävs, kan kurra lite och sen går det över. Men nu, gud, jag blev så fruktansvärt hungrig att jag började må dåligt och få ont i magen.

Lesson learned, mat ska alltid finnas i närheten.

Inget kuvert i brevlådan men heller inget samtal. Eller något i journalen.

Jag utgår så länge ifrån att no news är good news men huvudvärken antyder att jag egentligen är rätt spänd.

Hur lång tid sa dom att det skulle ta?

Det sade de inte och jag glömde fråga.

Runt 10 dagar verkar vara standard men andra som också lämnade i måndags har fått svar (ej samma klinik).

En ny BM läste min journal igår så kanske att jag har ett brev imorgon. Eller att min BM har fått svar, ska dit imorgon bitti och lämna prov för sköldkörteln.

Kramp i ljumsken...bara den ena, kommer och går lite som det behagar, förhoppningsvis tillfällig kroppsförvirring för dagen och inget som tänker bestå.:yuck::banghead:
Kan vi vrida fram tiden sisådär 20 jävla veckor nu???
#tröttlessbitter

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama