Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon ska vi gå på Carl Hester-clinic. Förutom att det innebär fyra timmar i bil och typ sex timmar på träbänk så har jag redan ont i skinkorna :crazy:

Ska se om jag hinner gnälla för BM på onsdag. Skulle egentligen behöva jobba två dagar i veckan på företaget men det känns inte så realistiskt (mycket trappor, vridningar och konstiga ställningar) så det kanske är dags att prata deltidssjuksrivning ett tag. Skolarbetet kan jag styra men inte på jobbet. Är jag sjukskriven har företaget råd att ta in hjälp en vecka per månad och det är ev nödvändigt.

Får se hur det är efter helgen...

Om man nu har en dag utan (:love:) att det gör ont så är det rätt korkat att somna halvliggandes i soffan med huvudet stöttat mot handen. Nu bråkar det långt ner i ryggen och runt fogarna bak (ont i axel och fingrar fick jag på köpet).
Bah! :banghead:

Idag åker vi hem :heart
Jag längtar till mitt jobb (världens bästa) så jag kan ladda upp mitt tålamods batteri efter den här resan.
Jag längtar även tills jag får träffa mina störda arbetskamrater som är otroligt och härligt grova i munnen efter den här veckan när jag har fått tänkt på vad jag säger hela tiden.
Semester är inte riktigt min grej :o

Jag drömmer så mkt konstigt, det ena värre än det andra :confused: inatt drömde ja att man såg hur barnet rörde sig i magen, typ i samma takt som dom dansar i refrängen på denna låt

Idag har jag exakt fem månader kvar till BF!
Vart lägger man upp bilder på bästa ställe? Vill inte lägga upp på fejjan, men vill lägga ut en bild här! Åt lite för mkt tacos igår och såg väldigt mkt mera gravid ut än vad jag är :D

Jag fick min kallelse till RUL igår men jag får ringa och boka om. Datumet lyckades krocka med ett, sedan länge, inplanerat möte åtta mil från orten där sjukhuset är så jag kan inte bara smita ifrån en stund heller för att sedan åka tillbaka.
Hoppas att jag inte behöver vänta så länge på en annan tid. Jag vill ju se lilla krumeluren igen.

Jag drömmer så mkt konstigt, det ena värre än det andra :confused: inatt drömde ja att man såg hur barnet rörde sig i magen, typ i samma takt som dom dansar i refrängen på denna låt

Idag har jag exakt fem månader kvar till BF!
Vart lägger man upp bilder på bästa ställe? Vill inte lägga upp på fejjan, men vill lägga ut en bild här! Åt lite för mkt tacos igår och såg väldigt mkt mera gravid ut än vad jag är :D
Jag brukar lägga dem som privata på fb och sedan hit. Då kan ingen på fb se dem utan länken.

Jag fick min kallelse till RUL igår men jag får ringa och boka om. Datumet lyckades krocka med ett, sedan länge, inplanerat möte åtta mil från orten där sjukhuset är så jag kan inte bara smita ifrån en stund heller för att sedan åka tillbaka.
Hoppas att jag inte behöver vänta så länge på en annan tid. Jag vill ju se lilla krumeluren igen.

Det borde du inte få göra känns det som, jag bara gissar lite nu, men rul vill dom väl göra under ganska begränsad period?

Ring ;) som sagt.

Ledig helg med sambon och lilltjejen och gravidtröttheten verkar ha gett med sig.... så välkommen dunderförkylning istället :banghead: ligger ensam småfebrig, nyser och snorar i soffan och sambon tog med A till gymmet (så fort hon ser att jag blundar en stund klättrar hon upp på mig, ropar mamma och när hon försäkrat sig om att jag är ordentligt vaken fortsätter hon med sitt :meh:). Så mycket för den mysiga helgen... aja, inga gravidkrämpor att klaga över iaf :up:

:banana:

Det var en ren plåga att sitta så många timmar på träbänk utan att kunna variera ställning särskilt mycket. Det kändes dessutom som om sittbenen är flera cm längre ifrån varandra än förr :eek:

Annars har jag kunnat äta helt okej :)

Beställde ju till slut hem ett par stödstrumpor, som enligt tabellen är för små! Men har provat dom nu på kvällen och dom verkar passa i alla fall :) aldrig haft stödisar, men tror det känns ok!

Gravid med första barnet. Inte helt planerat, men välkommet! BF 23/3.

Trött och lite illamående första trimestern. Nu mycket bättre! Den här veckan har dock magen börjat växa, tidigare har det knappt synts med kläderna på.

Inga större krämpor, men efter en långpromenad på 9 km i blandad terräng igår och endast 4 h sömn inatt känner jag av ryggen och magen!

Mars

1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet
28/4 - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
14-19/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

?/? -Hyacinth, en lagom tjock tant i sina bästa år_andra BARNET
?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Jag fick äntligen "tummen ur" och köpte två par mammajeans när jag ändå var i stan. Det ena paret kan jag nog bosätta mig i från nu fram till bf.
Väldigt mjuka och sköna.

Jösses, illamående, kräks och hormoner som gör så att jag har noll tålamod och bara vill gråta för allt och ingenting. I dag är ingen bra dag.. Sambon stängde in sig i datarummet med dataspel för att komma undan från mig i dag. Tycker lite synd om honom..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama